CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, April 23, 2013

Stranded..~

Sape ade bace entri aku yang tersadai kat epot tu sila bagitau...
muahahahhha~

nak tahu ape jadi seterusnya..?
meh bace...

Lepas je somi aku terbang, beliau meninggalkan aku keseorangan melepak kat secret recipe tu...
tapi spoil betol laaaa...
titibe aku sakit perut..
persoalannya disini..
bagaimana aku nak ke toilet jika luggage serta lappie aku trsadai dimeja..?
takkan aku nak soh budak2 SR tu jaga pulak kan..
ko sape nak aku jaga barang ko..
majistret? ahli muzik?
eh!

Dengan tak relanya aku pon hangkot la kesemua barang aku tu masok toilet...
dan akhirnya aku seperti merempat di KLIA yang maha besar ITU...
DAN...
terbaring kat kerusi yang disediakan...
huaaaa...
pengalaman terindah aku rasaaaa...
grrrrr...

So, pabila waktu yang sesuai tiba tu aku pon pegi la ke kaunter tuk daftar masuk atau pon lebih dikenali sebagai check-in...
tapiiiii..
menjadi masalah pabila mereka bertanya semula kat aku flight kul brapa..
errrr..
apekah?
tapi mereka attend dengan baik sekali...
walaupun flight aku direschedule ke kul 1o pagi..
xpelah kan..
tapi sedikit marah la kan sebab aku balik awai sebab nak rehat..
huaaaaa..

aku tegur sorang minah tu. rupanya dia senaseb dengan aku..
bezanya dia  nak balik Kuching sebab nenek dia sakit..
Memang orang Kuching..
at least aku ade la kawan kan...

Masa boarding pon tiba..flight dijangka kul 10.45 pagi..
tahap kemengantukan aku dah tahap dewa dah..
maklomlah semalamnye aku dah jalan jauh..
penat tu masih adaa...

aku ngan kawan aku tu amik seat paling tepi sekali tepi tingkap..
tuk tengok flight kami..
tapi aku macam pelik, sebab ramai2 ade kt bawah tu...



pehtu titibe dengar announcement..
Belon saya delay lagi..
dijangka kul 1 camtu baru boleh fly...
perghhhhhh..
masa tu aku dengar semua mengeluh...

cer imagine betapa lemaunya aku tunggu dari pagi pagi lagiiii...
huyaiiiiiii...
depa soh amik voucher makanan sugar bun kalo tak silap aku..
rege soploh inggit..
kami pon pi la amik n beli..
depa pesan kul 12.15 misti dah pulang semula ke tempat menunggu..

sampai sugar bun, beratur lagi satu hal..
ramai..imagine dua flight dah delay..
lenguh aku berdiri..
hp tu caj kt lappie brapa kali..
so kawan aku yang baik ati tu pn soh aku carik tempat n duduk. 
beliau belikan...
so aku pon duduk..

dah abes makan kami bergerak semula ke tempat menunggu..
amik tempat tadi..
memang kami merungut la..
tapi nakwat camane..
aku tengok kat bawah..
rupanya ade masalah tayar...

aku tak kisah..
sebab pada aku KESELAMATAN DAN NYAWA tu lagi penting....
penting dari segalanya..
so biarkan depa dengan kerja depa..

bila kenyang bertemu letih, aku ngan kawan aku tu tertido kat kerusi tu tuk keberapa kalinya...
aku tepon mak aku..
gtau aku stranded lagi..
tak gerak lagi..
mak aku cakap, dia ingat aku dh selamat sampai kuching..
muahhaha..

selamat sampai kat boarding bay je mak...

Pehtu aku tekejot bila ada announcement kate dah boleh boarding..
aku masok lelambat...
tapiiiii..
bila masok je tpt tepi tingkap kesayangan aku telah diambil orang...
huaaaaa..
terpaksa redho sebab orang tetengah tu mintak mahap mintak aku dok tepi sekali...
aku nak tidoooooo..
tamo dok tepi sekali...
huaaaa..
tapi aku kene redha jugak...

dan pengalaman same jugak..
macam first flight arituh..
tapi letih dia mengalahkan kerja buruh...

kul4 lebih camtu baru aku landed epot Kuching...
akhirnyaaaaaaa...
masa tengah jalan nak amik luggage tu aku napak kawan lama masa kt UiTM Perak dulu..
Zety..
beliau nak pulang KL..
sebab balik tengok laki dia keje kat Kuching ni..
muahahha..
siyes almost tak cam sangat walaupon aku pakai spek...
kami dipisahkan oleh dinding kaca dan hanya sempat melambai..
sebelum tu dia komen kat wallpost aku pasal delay dari kL tu..
hahahahha..

sampai kt tempat luggage n tunggu luggage aku kua, aku dapat email...
taraaaaaaa..



 
dapat tiket pree ganti..
hahahahah..
sehala...

masa tu aku tengok Zety post kat dendeng pos aku yang dia dpat voucher McD ke kehepsi tah..
pehtu aku gelak2..
misti minah tu bebulu aku dpt tiket pree..
hahhahaha...

malam sikit aku post kat pesbuk..
dan ternyata beliau nak juga..
hahahahhaha...

apepon, ni pengalaman terindah...
aku tak salahkan sesiapa..
even dalam belon pon kapten pilot and anak kapal meka berkali kali memohon maaf atas kesulitan yang berlaku..
pada aku, tak kisah. 
janji aku selamat sampai Kuching..
dari terbang pada waktunya tapi nyawa tu macam telur kat hujung tanduk kan...
maaf tu dah cukup..
aku tak expect pape pon..
tapi syukurla..
dapat tiket pree sehala..
so carik je tiket balik KL sehala..

persoalannya, bila aku nak pakai nih..
hmmm..
nak cuti pon susah...
lelagi nak pru nih..
hoh!!

okehla..jumpa lain entri..

babai...

time kasih Malindo Air..
:)
 
 

2 comments:

  1. Kesiannya tapi sik pa lah dapat jwak baucer ngan tiket.. Hihi

    ReplyDelete
  2. Aoklah dik.syukur selamat sampei pon ok dah..

    ReplyDelete