CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, November 2, 2012

Lepas urut, baru tahu..ooooo..~

Hari selasa aritu, angin dalam badan aku tahap gaban..
Sampai aku terhantuk kat kat stereng kete sebab aku rasa nak pitam masa drive!
Huh~

Sampai opis, aku soh sorang staff aku urut satu badan..
Dah le ade miting pagi tu..
Siyes legaaaa~
Tapi acane sekalipon aku kene jugak pegi berurut..
Last pegi awal tahon arituh masa aku bleeding dulu tu..
Huhuhuhu~

Maka dengan itu, aku set appointment dengan kakak yang aku penah ngurut tu..
Dan tadi ialah harinyaaaa~
aku mintak ngan bos balik awal..
Sebab ade appointment ngan cik bidan a.k.a kak tukang urut..

Aku ajak sorang staff aku yang tau selok belok kuarters polis.
At the same time aku nak kenalkan dia dengan kakak urut tu..
Ne tau nanti dia pulak nak ngurut kan..

Nak carik umah dia, hmm, agak susah la bagi aku..
Sebab aku ni tak suke pegi tempat yang aku tatahu..
takot!
Walaupun tu kuarters polis..
Sukati kitorang je nak men pusing-pusing dalam kuarters tu..

Pas kol n tanye kakak tu mane umah dia, kami pon jumpa akhirnya rumah dia...
Fuh. cantik weh rumah dia..*nyesal tak snap pic*
Berek polis dari luar tapi dalam kondoooo..ngahahahha..

Pehtu, aku pon cakap lagi sekali tujuan aku datang tu macam yang dia dah tahu..
Pehtu, sesi mengurut bermula..
Memula kepala..
Pehtu belakang badan..
Pehtu depan..
Pergh..

Paling takleh lupa, part kat perut...
"Keras perut.." 
kata kak tukang urut..
aku gelak2..
Memang la..aku dok keraskan perut aku..
Geli wehhhh!

Pehtu dia start cari peranakan aku ...
"Tinggi peranakan kamu nih.."
aku tekejot..
tinggi?

"lambat sikit mengandung ni.."

aku kelip2 mata..
asa nak nangis je..

Pehtu slow slow dia urut tekan tekan perut aku..
Sedikit sakit lah..
Aku tahan..

"lepas ni datang mengurut sebulan dua kali. kasi turun n letak kt tempat asal dia..mane tahu insyaallah nanti ade rezeki.."

Aku telan air liur...

Selesai urut, aku wasaap habi..
cakap dengan habi...

"patotlah dia penat berenang..gunung eberest tinggi sangat."
hihihi..
gelak pulak somi nih..
dia pon sajes aku pi  mengurut mcm kakak urut tu cakap..

Balik umah aku tak pueh ati..
Eh, bukan tak pueh ati..
aku macam nak dengar lagi dari orang lain..

Aku kelui macik kupi a.k.a macik bidan..
Aku tanye beliau..
betol ke ade rahim tinggi..
beliau cakap..

"ada"

Memang same ape dia cakap dengan kakak urut tu..

Pehtu, nak dabel kompom lagi, aku google...
Yes, aku jumpa satu forum..
Forum tu aku memang dah join tapi lama tak masok..
forum kat ratuhati.com

Memang rata2 aku baca kawan-kawan dalam tu cakap, memang peranakan boleh lari dari tempat asal..
Ada yang jatuh sikit..
Ada yang kekiri..
Ada yang kebelakang jugak!
fuh..
siyes tatahu..

Sebab aku ni tak penah nye nak pi buat research pasal badan2 pompuan kan..
dan yes, ada jugak yang kes macam aku,..
pEranakan tinggi..
soobss~

Mulai sekang aku kene pi mengurut..
Sebulan dua kali..
Senang skang dah tawu umah kakak urut tu..
Senang nk kidnap dia...

takpelah..
kita usaha kan...
Next week, nak pi cek doktor pulak..
Yang penting usaha..

Kawan cakap, kalo kawen bawah dua tahun, ospistal tamo terima kes...
tapi lepas aku tanye sorang doktor tu masa aku pi miting, aku rasa lebih yakin..
beliau sajes suh pegi klinik swasta dan dapatkan refer letter..
then baru pegi hospital..
Sebab kalo gomen klinik lambat..
dan mereka tak terima..
especially kes yang macam aku ni, kawen belom sampai dua tahun..

Jadi kalau nak jugak, better pegi klinik swasta..
SEbab deme tengok surat dari swasta, derang amik selalunya..
sebab swasta kan memang cek bebetol..*bayor mahal memang le..*

Actually aku pon dah tau mana nak pegi..
Lepas tanye kawan2 di opis, memang klinik tu yang aku akan pegi..
Klinik saket puan tu..
Dulu aku penah pi sana..
Cek rahim segala..
Masa aku bleeding awal tahon arituhh~
so far, ai suka serbis tu..
tak kisah la mahal mane pon..
Duwet boleh carik..
kan...

 Ade juga suara sumbang berkata, 

"takyah kecoh sangat nak cek bagai..baru je lagi kawen.."

No!
Lebih baik mencegah dari mengubati..
Tak kisah la orang nak cakap ape..
Yang penting aku dah usaha..
Bila semua dah clear, akhirnya kita berserah je lah..
anak tu kan rezeki Allah..

ingat tak ustazah penah ajar..

USAHA, DOA, TAWAKAL

jadi, kalau aku tak usaha tapi doa je, camane kan?
jadi kene buat ketiga-tiganya..
Kalau cakap awal lagi, terpulang..
Yang penting kalau ade sakit lain, awal2 boleh cegah..
tak gitu????

Doakan kami ya kawan-kawan..
Saya perlu buat sesuatu, bukan hanya duduk dan menangis kenang nasib diri..
Ye dak?
At least, puas hati..
At least dah usaha..
Yang lain, serah kat Dia..

InsyaAllah~

Terima kasih semua~

<3 br="br">

8 comments:

  1. bash..bash...urut leh tertido tau....

    ReplyDelete
  2. tu lah nye kak! tp semalam urut memang tak tido lah. saket woo..

    ReplyDelete
  3. memang kena buat dua2 nadea..urut n cek kat klinik..mcm kita nasib baik g cek klinik jugak after g urut coz baru tau ada cyst yg membesar dgn jayanya yg perlu operation utk buang...g urut nenek bidan kata ada something dlm perut tp xsure baby ke x,rupanya cyst je yg ada..huhu..;(

    ReplyDelete
  4. apa pun sya doakan pu3 cepat dapat kawan...hee hee... insyaallah akan akan bagi rezeki itu,,,usaha dan berdoa...setiap manusia mempunyai masalah yang berbeza... "wink!wink!"

    ReplyDelete
  5. semalam urut bidan cakap saya punya peranakan pun tinggi dan teralih ke kiri.
    no wonder la payah lekat..
    Tapi tu semua kuasa Allah..kite mampu usaha je..
    harap kite sentiasa dimurahkan rezeki dan sama2 mendoakan.amin

    ReplyDelete
  6. amin..semoga cik hani pon dapat rezeki tu..kita usaha, doa n tawakal.ne tau Allah nak kasik tak lama lagi..:)

    ReplyDelete
  7. Assalam..boleh tak share no tel bidan urut peranakan tu. Email sy = sheibey@gmail.com ....Pertolongan amat dihargai. Tq

    ReplyDelete
  8. assalammuailaikum..saya pun baru je berurut bulan lepas..sama juga kes macam awak..sedihnye..

    ReplyDelete