CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, September 10, 2011

AlhamduliLah Syukur!

taJuk eNtri saya pada kaLi ini iaLah syUkur! keNapa? syuKur kerana aLLah masiH memberi peLuaNg tUk berNafas diMuka buMi ini. syUkur keraNa hariNi geNap 3 buLan saYa berkahwin dengaN jejaKa idaMan hati sy iaitU suaMiku tercinTa..:) sYukur keraNa masiH ada keNgkawaN yang saYang sy. syukUr kerana meMpunyai keLuarga yaNg saNgat meMahaMi. ALHAMDULILAH, SYUKUR!!!!

waLaupUn tiga bulan usia PerkaHwinan kaMi, sy raSa spt mUla2 berciNta. :) muNgkin iniLah hikmah ikataN suci dan saH yaNg terMetrai seJak tiga bulan laLu. :) walaUpun begitu, nasib saYa tiDak seperti para isTeri diluar saNa. suaMi saya, seoraNG peGawai tentera laUT, tidak beraDa disisi saYa. maLah, tidaK dapat diHubunGi dengan taLian telefOn. ya, daPat anda baYangkan bagaimana hati seOrang isteri itu? 

MungKin ada yaNg tidak suKa apa yang diwall postkan oleh saya di facebook saya keraNa kebanYakannya adaLah berkIsar tentang kerinduan sang iSteri terhadaP suami taPi aPekan daYa, saYa seOrang waniTA yang meMerlukan soKongan padu raKan2 baik uNtuk menJadi lebiH kuat. saya bersYukur ataS rezeKi yanG diLimpaHkan waLaupun saYa terPaksa berkorbaN jiwa dan raGA saYa deMi suami yang seDang bertUGas. negara MemerLukan mereKa. teNaga dan Nyawa mereKa dipertaruhkan. apaLah sangat kita sebagai iSteri mereKa kan? :)
hari iNi, saYa aMat bersYukur dan berteriMa kasiH kepada raKan2 suaMi dan peGawai bertugas di Mawilla 2, TLDM Kota Kinabalu keraNa telaH membaNtu saYa untuK meNyampaikan mesej kePada sUami terchenta nUn disana.

aPabila saYa sudaH bunTu memikiRkan jalan terBAek, aLhamduLilah, Allah memberikan saYa jaLan yang sY tidaK terfiKir sebeLum ini. facebook! aha. mUNgkin peLik kan disiTu. ya, saya harUs meMinta bantUan dari rakan2 suaMi dari fesbuknYa. alHamduLilaH, suaMi meMberi kepErcayaan kePada isTeriNya ini paSsword laMan sosialnya itu untUk meMudaHkan saYa meNdapat makluMat berkaitan pJJ nya itu.

DeNgan menulis di dinding fesbuk suami, saya meMinta tolOng kpd sesiaPa yaNg dapat menOLong sy untUK meNyampaikaN meseJ kpd sUami. dan aLhamduLilaH, seorang peGawai yaNg sedaNg bertuGas telah respond wall saya..! aLhamdulilah. beLiau meNawarkan pertOlongan dan berusaha uNTuk membaNtu saya. sekali lagi alhamdulilah!!! dan saYa juga MendaPat resPon yaNg positif dari peGAwai2 yang lain. serTA dinasihatkan untuk meneLefon terus ke biLik operasi mereKa jiKa ada apa2..astagfirullahalazim..! Engkau Maha Kuasa ya Allah! disaat aku meMerlukan bantuan, Engkau turunkan pertolongan kepadaku..

aLhamduliLah, peranaN sy disiNi diharGAi oLeh mereKa. buKan meminta pujiaN atau apa, taPi saya haNya menJalankan tanggungjawab sebaGai isTeri kpd sUami sy.pd saYa, tidaK seMua permasaLahan dapat saYa selesaiKan waLaupun suami teLah meLetakkan sePenuh kepercaYaannYa kepada saya. saya masiH memErlukan peNdapat suami waLaupun saYa terPaksa berKorban dan MenuNggu berita dari suami.  :)

saYa aMat berHarap saYa menJadi lebih taBah, kuaT dan berSedia meNghadapi segala2nya. sebab kita taK TAHu apa yaNg ada di hadaPan, yaNg menanti kita. kan..:)

dan saYa bersYukur deNgan niKmat dan rezeki yaNg diberiKan oLeh Allah SWT. aPa lagi yaNg saYa mahu daLam hiduP ni seLain dari meNdapat keberKatan, kebaHagiaan dan keredhaaN dari Nya.kan..:) meMpunyai suaMi yaNg penyaYang, keLuarga yaNG memahami, rakan2 yaNG baek, serta uMat isLam yaNg saLing bantu membaNtu, cuKup unTuk buat saYa baHagia..aLhamduliLah syUkur! :)

No comments:

Post a Comment