CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, November 22, 2017

Kongsi.

Kongsi.

[11/22, 5:08 PM] SERLOM Kak Nonie: Rasa macam nak tulis kat facebook. Share cerita kan.

[11/22, 5:10 PM] nadea ramly: Kan..dengar pendapat orang. Kita bukan nak mintak simpati, kita nak doa orang. Kakjojes pon nak share jugak tapi tu la nak menulis tuu. Kene jiwaaa. Nak mintak doa pon ada ayatnya.

[11/22, 5:14 PM] SERLOM Kak Nonie: Haha... Betoi. Jap lagi payah pulak interpretation orang ni kita risau. Kita nak mintak doa. Kot depa nak kata riak pulak.

[11/22, 5:15 PM] nadea ramly: Pahtu nak bagi orang baca dalam nada positif bukan senang. 

[11/22, 5:15 PM] SERLOM Kak Nonie: Ye betul tu. Banyak benda risau. Kaknonie pun bertahun baru ada kekuatan nak cerita ni. Sebelum ni nak tulis ja ayaq mata keluaq dulu.

.

KakJojes kongsi lagi perbualan kami petang tadi dengan nama sekali. Senang kau orang paham katanya.

Benar. Ada orang mencari kekuatan bertahun-tahun untuk berkongsi sesuatu. Yang hanya diri dan orang terdekat sahaja tahu. Asbab tidak mahu dikata riak, sengaja minta simpati dan sebagainya.

Masih memikir apa orang keliling fikir. Apa orang keliling cakap. Dan apa orang keliling anggap. Dengan harapan tiada yang terluka. Tiada yang terkesima. Tiada yang berduka.

Ada juga yang tidak kisah berkongsi rasa. Semua mahu dipapar. Semua mahu dicanang. Dah sifatnya manusia. Suka dipuji. Suka dirai. Suka diingati. Berilah. Kau tak rugi. Nama pun kehidupan.

Begitulah. Manusia yang unik yang Tuhan cipta untuk kau saling memahami dan menerima kelebihan dan kekurangan diri. Juga saling melengkapi. Dunia ini bukan untuk kau seorang.

Positiflah senantiasa. Yang baik baik juga akan datang semula dekat kau. Tak ada yang baik, kau diam diam saja. Kalau catitan di bahu kiri itu kau nampak, pasti kau berjaga jaga.

InsyaAllah KakJojes akan kongsi kisah 'kehilangan' KakJojes selama ini dengan hashtag #KakJojesTheUntoldStories. Kemain hashtag kauuu. kahkahkahkah. Opst, dengan syarat, baca dengan suci hati. Okeh?

Nota : Terus teringat #kisahkutaksempurna dengan ayat, hidup ini bukan tentang kita aja. Ouch!

Aimi Nadiah Ramli
Baik Baik Aja

#nadearamly #kakjojesbebel


No comments:

Post a Comment