CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, March 21, 2014

Nukilan khas untuk UTCKLians..

Ini, entri khas..
buat anak-anak buahku tersayang..
di UTC Kuala Lumpur..

Assalamualaikum pembuka bicara.
Maaf jika saya tidak pandai bernukilan.
tapi, ini cuma dari hati saya..

Arini, last day kita di sini.
8 bulan belajar semuanya.
dari tatahu apa-apa..
tahu banyak juga la skang kan..
hahahak..

Rasa baru je lapor diri.
Rasa baru je datang UTC..
oh..
syahdu start..

Haizudin.
Rakan sekerja.
Kami berbeza pendapat dan bicara.
tapi, ngam nya tak terkata.
Kelebihan dia, kekurangan saya.
Kekurangan dia, kelebihan saya.
Kami seimbang bersama.
Ini namanya rakan sekerja..
katanya, saya kawan paling ngam dengannya.
walaupun, suka sangat bertekak dan berbeza pendapatnya.
tapi, finally, kami dapat satu keputusan gempak gila..
katenyee..
selamat menyambut orang baru tak lama lagi..
ko memang bapak penyayang..
SAbar tinggi nih..
beza dengan aku..
sabar takat kaki..
hahahak..

orang kanan kami..
ada 7 orang...
1) kak paah..
Dia sempoi orangnya.
selamba..
tak kisah apa pon.
tapi dia rajen menolong.
alhamdulilah..
dia baru saja tukar title.
jadi nenek dah..
baru je sambut kelahiran cucunya..

2) kak gayah..
dia paling otai.
dia paling sifat keibuan.
dia juga paling havoc..
cakap la ape pon.
masalah pasti selesai.
ujung jari je..
orang lama..
memang kita respek..
dia juga macam ibu kita.
sobss..
kak gayah sedang tunggu cucunya lahir.
cucu pertama macam kak paah juga..
yay!

3) kak raja
dia paling senyap dan jarang berbunyi.
buat keje dendiam..
tanya je hal BKA.
memang ujung jari dia..
tapi skali dia cakap, membebel, perghh..
siap ko..
cucu dia dah banyak..
tapi baru ni dapat cucu lagi.
yay..
berderet ko dpt cucu tahun nih..
hiksssss..

4) abang madi
dia baru saje bertukar dari bentong..
at least ade la pegawai kanan lelaki..
tuk bekap kami.
dia juga senyap..
diam..
tapi kami tetap mesra dan bergaul dengan yang lain..
baru dpt baby bulan 1 aritu..
hah..
yay juga..
alhamdulilahhhh...
 
5) kak ita
dia baru disini..
tapi, macam kita cakap
kami dah macam keluarga..
dia juga pandai bergaul..
cekap buat koje..
rajen..
plus tak reti dok diam..
kih2..
orang biasa bekerja, takdak keje dia jadi rimas.
salute..!
naik pangkat lalu transfer..
diattach disini untuk blaja camane environment UTC.
:)

6) kak nik
beliau, lagi sempoi..
rileks..
cool..
banyak pengalaman.
suka dengar dia bercerita..
tak lokek makanan..
tak lokek resipi..
tak lokek ilmu..
seronok..
dia mama yang cool..
tok mama yang best..
dan dia sangat down to earth..

7) kak seriah
dia juga sudah bercucu..
tapi, nampak muda betui..
kita pon tak sangka dia dah title nenek..
kih3..
sebab dia cantik..
hihihih..
kak ser, jangan kelam kabot sangat tau..
rileks saje..
semoga handle aset dan kewangan dengan kebabom..
:) 

staf kita ramai..
1) kak ayu
dia paling senior antara mereka..
masih single..
*psst, nak ngorat nanti kita gtau dia..
hehehehe..
ilmu memang semua ujung jari.
dia seorang fighter..
tempat rujuk kawan-kawan.
:)
sentiasa kemas je semasa bekerja.
orang nogori weh..
gadis jolobu..
hihihi..
apepon, semoga kak ayu sukses..
banyakkan besabar..
jaga adik2 kt utc nih..

2) hana
dia ni, memang kebal.
ulang alik hari2 kL melaka rileks je...
dia pendiam.
banyak buat hal sendiri..
tapi, diam diam berisi nih..
jadi tempat rujuk kawan-kawan dia..
dengar2 nak kawen dah..
alhamdulilah..
takyah tunggu lama na..
hikss..
jangan lupa jemput saya..:)

3) riduan
dia macam library bergerak.
tanya jelah..
macam search gugel tu.
kompom la kua je jawapan dari dia..
kalau dia tak puas hati, dia akan selesaikan sampai siap..
dia akan selidik.
dia akan kaji..
dia akan rujuk sumber2 sahih.
cuma skang, dia masih bercuti sakit.
tak brapa sihat..
atas sebab kesihatan.
cepat nau rasa besalah sebab cuti lama.
haihla..
rajen2 depa nih...
semoga cepat sembuh wan..
nanti, ada lah tu teman wan pi beli bekpes..
:)

4) kak rosnaida
putih melepak orangnya..
juga masa entri ni ditaip..
beliau juga bercuti sakit.
mengenali beliau pertama kali semasa dia buat OT sabtu ahad disini..
masa masih di cawangan lain.
skang ditempatkan disini untuk training juga.
sebab dia mohon untuk ke utc baru nak bukak nanti.
suka gelak.
juga sangat tabah orangnya..
sedih2 ayat dalam whatsapp..
saya doakan akak cepat sehat..
Allah tahu setiap yang terbaik untuk umatNya.
jangan lupa saya eh..

5)saiful atau epul
dulu kami sama2 di JPN Kuching.
bezanya dulu dia jaga mesin.
hahahahahk..
kami cuma kenal sebab kami sama2 anak perantau.
tapi, aku balik sini je, dia pon mintak utc juge..
nak dekat ngan bini juge katenye..
sedang tunggu kelahiran baby..
anak pertama..
tak lama lagi jadi ayah ni budak nih..
suka tengok katon..
hoh!
nanti post gamba baby keh..:)

6)safwan
putih melepak budak nih.
orang ganu..
tokey kepok lekor..
bijak budaknya..
banyak idea.
masih single..
hahahah..pomot..
suka begurau..
dan memang rajen tolong kawan2..
alhamdulilah.
baik budaknya..
sesuai buat menantu..
kih2..*pomot lagi..

7)amirol
dia ni, paling manja antara semua..
maklonglah..
anak bongsu..
tapi..
dia baik hati..
rajin..
sense of humor..
dia suka mengendeng2 kt orang..
tapi kami anggap dia macam adik..
memang dia manja..
naseb la sape jadi gupren dia..
hahahahaa..
pehni nak sakit masok spital gtau awal2..
okeh????
8)aidil
ini budak masok air..
merepek je kejenye..
tetiap minggu balik bidor..
anak mak juga..
napak diam..
tapi..
ko jangan start merepek dengan dia..
abis ko gelak guling-guling..
9)mona
dia paling muda antara semua..
tapi tinggi melungkai..
satu2nya budak yang nampak matang dari usianya..
juai plastik laju betui..
ni kalau bisnes ni laku nih..
hahahhaa...
dia ni, fighter juga macam yang lain.
tak padan kecik umornye..
hahahhaak..
jangan marah saya okeh mona...
:p
10)pokya
dia juga senior dari segi umor..
bapa penyayang..
juga rajin menolong sahabat2..
dia, mudah dapat feedback dari dia..
satu kita nampak..
dia firm..
terima kasih pokya..
dia kita dah anggap macam bapak..
:)
11) rostam
dia suka bersedekah..
mana taknya..
senyum saje..
susah nak tengok dia marah..
memang positif abis dia nih..
dia juga macam kamus bergerak.
tanye je hal kelahiran..
zass..jawab laju je...
dan dia juga pakar rujuk..
anak dia comellll..
wahh..
rindu budak kecik tu..
sebijik muka bapak dia..
kih3..
 12) che ta
macam retis namanya..
kau ado..
kan...
diam budaknya..
cantik budaknya..
orang kedah.
rajen sgt..
tolong kawan2..
pemalu ya amat..
hai la..
susah dengar sore dia..
tapi dia bijak selesaikan masalah di kaunter..
walaupun stil baru kerja, syukur, cpt belajar..
takmo add pesbuk kita katenye..
takut kantoi le tu..
hahahahahak..
13) miza
dia juga pendiam..
sering merujuk jika ada masalah..
dua tiga hari nih..
selalu juga borak dengan dia..
kita banyak tegur dia..
alhamdulilah, dia semakin improve..
saya tegur sebab saya sayang kamu.
saya nak kamu berjaya..
dan cepat belajar..
jangan amik hati ya..
:)
 14)juhana
kecik molek orangnya..
pendiam..
kemas berpakaian.
dia antara yang kutip hasil tertinggi setiap hari..
hahahahak..
tak bagi can..
kui3..
semoga berjaya dunia akhirat ju..:)
15) shira
dia ni pon matang sebelum umo.
suka je tengok dia lilit2 tudung dia.
pandai budak ni bergaya..
kuruih je..
hihihi..
rebutan jejaka nih..
apepon, dia juga banyak belajar..
suka cara dia manage workstation dia.
memang budak nih kreatip..
semoga shira terus beri komitmen disini..
:)

16) beben roy 
dia ni penjaga mesin.
cakap je kat dia..
mesin rosak ke, ape ke..
dia buleh jawab..
tak buleh jawab kita sekeh dia..
hahahaha..
dia ni lah start panggil haku mem.
dan dia ni pon, kepala gegila juge..
mekaseh aja saye mesin2 transpormers tu..
ahhahahhaa..
mekasih semuanya...

kepada pemain2 import utc..
daus, nasim, fizi, din, pian, maly, abg tajul, kak non dan nama2 yang saya tak sempat sebut,
yang pernah bekerja dengan saya..
saya mintak maaf.
sepuluh jari..
jika ada salah silap..
saya mintak maaf..

kepada semua UTCKLians,
saya nak lihat kamu sukses..
saya datang tak diundang..
saya pergi tak dihalau..
semua atas permintaan saya..
suami saya yang utama..
tapi..
saya akui...
kamurang team terbaik..
saya, hepi dengan korang..
saya keje tak stress..
siyes..
Allah bagi saya peluang tuk kenal kamu semua..
walaupun cuma 8 bulan disini..
saya mintak maaf..
jika terkasar bahasa..
jika terlanjur bicara.
jika saya termarah ke..
ter ape ke..
semua sebab saya nak kamu berjaya..
jika ada yang tak suka saya, maafkan saya..
saya cuma manusia biasa.
kamu semua dah macam keluarga saya..
harap, tak lupa saya okeh?

sedih..
serius..
tapi, hidup perlu diteruskan..
percayalah..
kerjasama dan bersatu, kunci segalanya..

adeh..
sakit pinggang saya..
maafkan saya kalian..
saya pasti dan akan rindu korang semua..
sobsssss~





kenangan..

selamat tinggal kalian..
semoga berjumpa lagi..
dari mem korang yang jojes ..
hahahak~

xoxo
nadea ramly

1 comment:

  1. salam buat bekas bosku,

    Waktu komen ni dihantar, dah ofisial bos jadi ex-bos saya.

    Terima kasih atas nukilan. Pujian amat dihargai. Dah jadi prinsip saya, apa yg saya tak pasti akan saya selidik, akan tanya, sampai puas hati. Hehehe.

    Honestly nak cite pasal puan. Masa mula mengenali, terdetik dlm hati. Eh, mudanya. Eh, sombongnya. Eh, berlagaknya. Dan mula aku menjauhkan diri.

    Memang prinsip saya akan anti dgn org br, sampai saya kenali dia sesungguhnya. Kalo dia tak pandai ambik hati, melebur la kita nak jadi kawan. Maybe cukup sbg hubungan bos dan pekerja.

    Tapi pn. Aimi pandai ambil hati. Tetiap pagi diajak pergi beli sarapan bersama. Alhamdulillah, jurang bos dan pekerja makin padam. Mula mengenali dan menerima.

    Alhamdulillah, jangka 8 bulan semuanya indah. Bos yg tegas tp prihatin. Perlukan jawapan bg setiap persoalan. I loike bos mcm ni. Br orang ada rasa hormat. Memang betol, dlm kerja perlu ada gap, tp dlm persahabatan, kita sama.

    Di saat hari terakhir, kami tak dapat bersama. Bersendiri atas uzur kehendak Ilahi. Di kesempatan ini, saya nak mintak maaf,dari salah yg jelas dan nyata, sampai salah yg tak nampak di mata, cthnya mengata.

    Btw, pn. Aimi Nadiah pernah jadi bos sy! Antara yg sy golongkan dlm kalangan bos yg terbaik. Semoga berjaya di tempat baharu. Yakinlah, pasti akan ada yg lebih baik dr kami. Kalo ada masalah, sy sudi jadi pendengar.

    Jaga diri ditempat orang. Saya pun dah pernah rasa duduk berjauhan. Now bahagia bila tersayang di depan mata. Jaga baby baik2. Jangan lupa kami. Jauh di mata dekat di hati.

    ReplyDelete