CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 21, 2016

Part 2 : Move Forward : SCAM EMAS

Abah jatuh time solat kt surau
Then check dgn doktor
Ade darah beku kt kepala

Iskhhhh..he is already 63 yrs old
Risau plak nk operate kepala umur mcm tu
At that time, mak abah tak penah smpai lg ke tanah suci
So, alang2 tgh kaya raya sbb tejebak 'scam emas' 😂😂😂
Ktorng pun decide utk bwk mak abah pg umrah.


Dipendekkan cerita, lps da buat umrah di Makkah
Ktorng pun smpai di Madinah
Maha suci Allah..mmg sejuk dan mendamaikan (Dec 2014)
Di hotel, akhirnya dpt whatsapp dr Malaysia

Sontotan scam emas yg teragung..
Pufffffff..segala2 nya hilang sekelip mata..
6 figures in total..termasuk jemaah bwh aku..
Bekecai2 air mata..mcm nk gilaaa oii..

Tapi, mujur berlaku di Madinah..
Aku spend time kt Masjid Nabawi..
I talked to Him..why..why..whyyy..
Lamaa..then finally..i said..
'Ya Allah...aku terima ujianMu...but please Allah..show me the way...'😢😢😢

After almost 2 yrs..
Then I realised..terlalu banyakkkk hikmahh yg Dia nk bagi
Dalam 2 yrs ni..terlalu banyakkkk yg Dia ajar..
He wiped all that non halal source, replace with rezqi yg berkat
Dipercukupkan sentiasa..even hujung bln ko rase mcm tgl below 100 dlm bank
Tapi eh, survive..hahahaha..
Eh..i mean..Alhamdullilah..hehehe..

 'Kazanah Bangsa*' bejaya SCAM KAW2 time tu
Termasukla FIRH FITRI, TOK BELAGAK, ARBA..
Owh i cant imagine..dugaan dorang lagi dasyat
Kebas abis duit org, tapi masih bole hidup tanpa penyesalan..

Mujurla..semua jd time aku masih muda bole bekeje
Utk build balik financial aku n nk byr blk jemaah bwh aku tu..
Ade agent Firth fitri tu, umur die da 60..
Korang bayangkan..die hilang segalanya mase umur die patut besara dgn tenang..
Anak die nak kawen time tu..terpakse isteri die berhutang sbb duit utk wedding semua habis lebur..die pun 6 figures gak..

Semua yg aku share ni..supaya jadi iktibar kt aku dan korang
Zaman makin moden ni
Cara nak SCAM pun da canggih2
Pakai system online bagai..
PLEASEEEEEEEE.. BE CAREFULL.....
Nampak mcm business..tapi OPM - Others people money!
Always upgrade our knowledge..
Knape nk bg org duit kte, baik kte blaja and invest duit tu sndri..
Nak emas bole, pg blaja, beli fizikal
No more program that give u fixed monthly income
Tooooo goooood tooooo beeee trrruuuuueeeee!

Ape pun, pengalaman yg mahal tuk aku kenang2..
Mahai oii yuran kebodahan yg nak dibayar 😂😂😂
So, blaja dr pengalaman ni..so korang x perlu keluar yuran tuk lalui mimpi ngeri ni..

Tq husband, u have always stand by my side
Tq for not leaving me when others were doing so
Tq for trusting in me and supporting me
Im back bcoz of Him, husband & family.

Credit : Farhana Abdul Majid

Disclaimer : Artikel ini telah mendapat kebenaran penulis sendiri sebelum diterbitkan.

No comments:

Post a Comment