CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 15, 2020

Alhamdulilah Aisyah Maritza masih di CRS nya!

15.01.2020, 6.15 petang.

Mak bawa kereta dengan kelajuan biasa, 60-70km/j balik kerja tadi. Laluan biasa mak ialah melalui jalan Simpang Lima.

Aisyah Maritza seperti biasa, berada di dalam CRS nya, buckled dan gembira menonton kartun muzikalnya dari tab.

Semasa menghampiri selekoh L (selekoh tu memang bentuk L) mak nampak ada seekor anjing hitam di tepi jalan sedang menjilat bulunya. Tidak mempedulikan sebuah motor dan dua buah kereta yang awal melintasinya namun tiba tiba menukar niat ingin melintas jalan dikala mak semakin menghampirinya.

Dan ia betul betul melintas!

Kusss semangat! 

Mak brake mengejut dan menjerit. Mujur masa itu mak dah perlahan kan kelajuan ke 40km/j. 

Mak toleh Aisyah Maritza dibelakang, dan dia masih berada elok di CRS nya, memegang tab kartunnya namun memandang mak dengan penuh tanda tanya.

What happen mak, what happen. Gitu la soalannya kalau dia dah boleh cakap gamaknya. Allahu!

Mak teruskan perjalanan dengan perasaan yang masih terkejut (dan sumpah seranah of course). Sampai rumah, mak keluarkan Aisyah Maritza dari CRS, mak cek dan belek badan dia. Alhamdulilah tak ada apa yang nampak mencurigakan. 

Bahu mak sedikit sakit dek rentapan seat belt masa mak brake mengejut tadi. Tapi tak apa. Asalkan anak selamat, syukur banyak dah.

Benda yang kita tak jangka pun boleh jadi. Sedangkan itu laluan mak hari hari pergi dan balik kerja.

Mak tak boleh imagine kalau Aisyah Maritza tak duduk dalam CRS dan buckled sebetulnya. Sedangkan mak yang pakai seat belt pun rasa nak tercampak kedepan. 😭😭😭

Nauzubillah minzalik. Mintak dijauhkan dari perkara perkara tak baik. 

Ini, mak anggap peringatan dari Tuhan. Mak agak culas pakai seatbelt sebelum ini tapi hari ini nasib mak agak baik. Aisyah pula mak kembali letak dibelakang, bukan di seat sebelah pemandu yang ada airbag macam selalu. 

Mak taknak tulis banyak pun tapi terpaksa tulis juga. Atas jalan, apa apa boleh jadi. Tuhan suruh kita usaha sebelum tawakal. Jadi, usaha letak anak dalam CRS, buckled up dan makbapak pun kena pakai seatbelt. Termasuk penumpang belakang.

Benda dah jadi kat mak, mak taknak jadi kat orang lain. Kalau kau anggap apa mak tulis ni sampah, terpulang. Sebab bukan kau orang yang rasa fobia nak tercampak kedepan. Bukan anak kau orang yang ada dalam kereta mak tadi. Itu semua mak dengan Aisyah yang laluinya.

Serius tak best gais. Tak best! 


Nota : Basuh kaki dan kasut lepas berkebun, buat hilangkan sikit fobia mak katanya.

#AisyahMaritza #AMjourney #1y7m

No comments:

Post a Comment