CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, May 13, 2012

Baju kurung buatan sendiri yang pertama..hoho~

 Ingat tak arituh ade post pasal wa blaja gunting kain tuk wat baju kurung? Ni updet pasal jait sampai jadi baju kurung pula..hoh..cekidauutt~


Itu bukan tangan saya ye..Itu tangan cekgu jait saya..tangan saye kompom kua urat2..

Timer kaseh kak pah kerana sudi membawa mesin jahitnye ke opish pada hari ahad. muahahha..~ Tak banyak applicant, so boley lah menjahit sekejap. Keje pon sume dah setel..



Lihat tawan tawan.Cara mencantum di bahagian ketiak dan pesak yang telah dipotong..



Itu lah mesin jait jojes yang juge bertemakan pink. Kak Pah bawak khas dari rumahnye..kui3..

Oh ya, botol air ijau itu saya punye. dan err, axion itu adelah tempat letak benang ye kawan2..kakakka..klasik youuuuu...~


Itu pula cara mencantum  leher dan mengkelepetkannye kepada keadaan yang lebih santek..woot woot..

 
Ya, itulah hasilnye..muahhahha..~


Kaching!!! Lihat, sudah siap..Separuh saje..wooot woot~


Itu pula cara membuat kain yang mudah dan simple..~ Lihat cekgu saya..hoho...

 
Lihat, ia sudah jadi..taraaa..kain yang panjang dan kurus..itulah saiz saya..muahahaha..~

 
Taraaaaaa~ baju saya sudah siap...tinggal nak pegi jait tepi dan jait jelujur. dan plan nak tabur manik sikit kat bahagian tangan baju..:)

 Dan titibe tak sangka saya ade talent dalam membuat baju kurung ini.woot woot..

*pasannnn*

Pada saya, dalam hidup ini, kite mesti cube semua mende yang rasa nak buat. Nanti tak la menyesal. kan?? :)

JUmpa lagi..tata~


1 comment:

  1. woahh..belajar menjahit sonok kan?
    teringin nak belajar jahit..

    mungkin masa akan datang ada peluang..
    mesin pun takde lagi..

    ReplyDelete