CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, March 30, 2013

Saya, HKCC dan ......

tengok belogpost, sadiss..
lama macik tak update kan..
alasan biasa, mak jemah bizi ooiiii..
ngahhhahahaha...

tergerak hati nak menulih sikit blog aku yang dah berhabuk ni bukan ape...
bila aku mula tersedar yang akibat kebizian terlalu mengejar deadline dan dateline (entah mana satu yang betul pon tapi asenye dedua tu betol..) keje yang tak abeh-abes2, aku macam ter mengabaikan kawan-kawan..
maksud aku disini, aku tak jalan2 kat pesbuk sangat...
tak tanye kabar..
tak bergurau senda...

mahap...

aku memang tak berkesempatan kekadang...
orang cakap..
"ele, sorang pon kecoh kate manyak keje la ape la..tipu la bz benor.."

entah..
rasa macam takde pasaan je bila orang cakap gitu..
kalau ekot amarah dan kepala angin masa memuda dulu, memang dah makan penumbok aku rasa...

skang ni makin malas nak pikir hal remeh gitu..
feedback kengkawan pon kate, wallpost skang dah tak macam akaun lame dulu..
asek nak mengamok je..
hahahahah..
orang cakap kematangan pikiran menunjukkan peribadi seseorang..
yeke?
asenye aku ni mungkin terlalu bergaul  ngan bos bos kot..
muhahahahah...
serta kakak2 yang pengalaman depa memang tip top..
dan mungkin jugak environment aku yang buat aku jadi gini..

maleh nak komen isu kat ateh tu..
kalo nak cite memang sampai bila pon tak abeh..
watpe nak terang kan dekat orang yang pikiran masih bawak tempurung..eh, orang tak pakai tempurung dah. orang cakap pemikiran bawah polisterin yang dibuang kt tong sampah yang tak dikutip..ha..gitu la gamaknye...
sebab?
orang cuma nk tau ape yang depa nak tau..
bukan depa nak tau ape yang depa tanak tau..
sebab itu je yang ade dalam kepala meka...

satu je lah wa cakap eh..
lu tak rasa, lu tak hadapi, lu dendiam..
lu langsi, lu mati...
eh*...

orang, kalau pandai bercakap yang bukan bukan nih, depa tunjuk diri depa sebenarnye..
pasan tak?
haaaa.
so sape nak jadi gitu silakan..
wa tak halang..

okeh..
aku tesentuh bilamana aku bukak pesbuk, masih ada kawan-kawan yang like status, sudi mengomen dan sudi tolong pabila aku memerlukan pendapatan..
yang aku rasa lama sangat dah aku tak tanye kabar meka..
tak berborak sebentar..
entah..
walaupun ada yang sesetengah meka aku tak penah jupa langsung (atas dasar bini -bini nebi dan army), aku rasa selesa berkawan.
mungkin ada yang berprasangka yang aku dah lain dari dulu..
tapi maaf..
aku bukan begitu..
aku cuma tersepit dengan tugas yang maha menggunung dan kesabaran yang hari-hari diuji...
 *nangeh2 balik keje tau..sobssss...

kawan-kawan, saya mintak maaf..
kalau tak komen ke, saya tak like ke, tak bermakna saya tak care..
tapi saya mungkin telepas pandang..
masa berpesbuk di telepon cuma kini 3 jam sehari..
sebab selebihnya adalah tugas harian dan tanggungjawab..
hmmmmm~

alhamdulilah...
aku cuma ke arah penambahbaikkan kehidupan..
sesuatu yang lebih baru dan sebagai platform...
mungkin dapat asah bakat.
mane tau kan..

dan insyaallah aku akan lebih bizi dari biasa..
lepas nih..
sebab...

aku dah diupgredkan dari seorang ejen HKCC kepada STOKIS bagi negeri Sarawak..
alhamdulilah...



bukan duit dan keuntungan semata-mata tapi saya suka berkongsi kebaikan dengan orang-orang sekeliling...
terima kasih kastemer yang sudi mencuba dan lagi dan lagi...
:)

jangan memalu tuk tanye kalau ade pape keh..:)
mekasih...

nota : taip entri sambil tiop sarang lelabah kat dendeng blog nih..
muahhahahah~ 

nak babam..
penat..

naite~

No comments:

Post a Comment