CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, March 17, 2013

Testimoni HKCC :: Dah boleh jalan laju-laju..

Holaaaaa...

Ini semua adelah entri tertunggak..
tapi aku tanak menunggakkan entri dan testimoni kebaikan yang kastemer dapat share dengan minoman kupi kutak pepel yang jojes inih..
ahaksss~

Pengguna di bawah juga adelah kastemer tetap aku..
yang minom secara konsisten...

TETAPI...

halangan menjelma dalam kami mengukuhkan hubungan lagi sebagai kastemer dan penjual kupi...

APABILA....

.
.
.
.
.

.
.
.
.
.

.
.
.
.
.

Kami tak dapat2 lagi date yang sesuai untuk ber'dating'...

Dua tiga kali kami kensel tuk berjumpa..
ada saja halangan..

sampai la satu tahap..
aku sebagai penjual kupi yang ingin berjaya (ewah ayat koooo..) merasa bersalah..

sampai sesakit beliau..
sobssss~

Mahap bagi pihak HKCC ya kak Ryn...

Cerita bermula pada bulan Disember...
Imagine..
Disember 2012!
Apabila Kak Ryn gitau beliau nak kopi...
tetapi malangnya, aku tak pree!
sebab aku kene balik KL ade miting...
Beliau pon kate takpe...

Balik dari KL, kami meroger2 antara satu sama lain..
Pakat nak jumpa kat Kuching Sentral...
Tapi beliau pulak tak pree..
Oh hampa...

 Kendian, beliau roger lagi tanye nak amik kopi dan jumpa di suatu tempat yang ditetapkan..
Malangnya, minggu tersebut bukan giliran aku pulak keje ari sabtu ahad..
Alahaiiiiiii~
Nak pegi memang jauh. 
Kalau dari opis memang aku gagah hantar...
Lagipun masa tu masa aku mengemas umah lepas sebulan tak kemas umah.
dah macam tongkang pecah dah selerak umah aku tuh...
so, terpaksa mengenselkan lah hajat tu..

Masa tu tak salah aku beliau dah start demam...
dan kami set date tuk berjumpa minggu depan nye memandangkan memang turn keje aku.
plannye, balik keje tu nak pi antaq la..

tiba tibaa.....

hari Khamis petang aku kene fly pegi Sibu pulak..
Miting...
Sabtu baru balik...
aiyaaaaaaa....~

dan aku dengar demam Kak Ryn makin teruk..

maka dengan itu, aku semakin dihimpit rasa bersalah..
*muahaha..macam nobel tak..tih tih tih...

dan aku pulak minggu depannye tu nak balik KL pula..bercuti..
aku cakap aku kene kasik jugak kupi tu kat beliau sebelum aku balik bercuti selama seminggu lebih...
tapi, jodoh dan pertemuan tak sampai juga...
sebab memang aku bz gila..
nak kua time opis hour memang tak dapat laaaa..

pehtu beliau cakap bagi kat kazen dia..
yang sama bangunan dengan aku tu. 
nanti dia balik, dia amik ngan kazen dia...

dan masih juga ada halangan bila beliau cakap beliau kehilangan nombor telepon kazennye itu...
sobssss~
masa tu masa berangkat aku ke KL hampir tiba..
dan yes, aku masih belom dapat kasik kopi beliau..
frust betol laaaa...

Kali ni aku janji aku cakap, balik dari KL aku kasik dia..

tapiiiiiiii...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Isnin yang sepatotnya aku masok keje pas balik cuti tu, aku masih tak dapat jumpa beliau...

sebab?

Ahadnye tu, aku ditugaskan tuk pegi Miri pulakkkkkkkkk!!

untuk pengetahuan, ahad tu aku masih dalam coti tau dak...
dan seben ku masih ada di Kuching!!
*mengamok pacik tu..sobs..maafkan saya somi..tugasssss...sobsssss...

aku balik Kuching, ari Rabu..

dan aku nekad, esoknye tu aku kene antaq kopi kat Kak Ryn...
sebab beliau dapat MC dua hari sebab demam teruk juga...!!
itu aku rasa bersalah..
siyesssss!

dan esoknye kami berurusniaga kat tempat parking..
dah macam tokan dah..
muahahahha...

beliau bawak hero beliau yang comel tu..
demam2 pn berjalan kak Ryn nih..
tanggungjawab katenye sebab lepastu beliau nak amik anak balik sekolah pulak...

tau nape aku rasa bersalah?
sebab?
satu, tak dapat hantaq kupi seperti yang dijanjikan. sebab ada je hal..
dua, beliau demam teruk. sampai sakit tumit..kesian kak Ryn..
tiga, beliau macam aku juga, PJJ yang mana semua tanggungjawab ateh bahu kami. Bezanya, beliau ada anak tapi aku masih single mingle beronggeng..hahahhaha...

maafkan saya Kak Ryn..!

dan akibat dari itu, aku memonitor kesihatan beliau dari pesbuk..
*lebih kurang stalker lahhhhh..

dan aku gembira bila beliau makin sihat dan aku mula bertanya kabar beliau melalui whatsapp dan meh baca ape kate beliauuuuuuu~
 


Alhamdulilah...
berkat usaha beliau dan izin dari Nya, beliau sehat seperti sediakala..
seronok aku tengok tau...
Bukan nak cakap kopi tu bagus, tapi memang bagus la..

Kopi ape kengkawan???
KOPI KOLAJEN KAPUCINO KUTAK PEPEL..
 
yang penting kita usaha..
usaha memperbaiki kesihatan.
mana ada teterus elok kalo kita tak usaha carik ubat kalo kita sakit..
kan~

Kalau kita tak dapat bantu ringankan beban beliau dengan tanggungjawab yang beliau kene pikul, kenapa kita tak bantu beliau dalam berkongsi kebaikan dan kesihatan yang baik kan?

Mekasih kak Ryn...

Mun mok order kelak padah ngan kamek hoooo~

Take care...

Babai..
Jmpa lagikk....

No comments:

Post a Comment