CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 10, 2013

Happy Anniversary kita yang kedua Hubby...! :)

Harini, 10 Jun 2013, genap dua tahun usia perkahwinan saya dengan suami tercinta.

SELAMAT ULANGTAHUN PERKAHWINAN KITA YANG KEDUA HUBBY...! :)

Entri last year genap setahun kami kawen.

Dua tahun, kami tak rasa pape..
tapi kasih sayang kami alhamdulilah walaupun dengan perkahwinan jarak jauh, cinta kami tetap kuat..
sorang kat Sabah..
sorang kat Sarawak...
Orang cakap, eleh, dekat la tu, leh jumpa selalu..

Tapi tu lah  manusia..
sukahati nak cakap tanpa pikir keadaan sebenar...
Malas nak explain. 
sukati depa lah...

dua tahun...
kami masih belum dapat duduk sama..
kami masih belum dikurniakan anak..
kami masih belum macam pasangan suami isteri yang lain yang dapat dating hehari..
muahahahah~
kami ada tanggungjawab..
tuk keluarga..
tapi tu tak menjarakkan hubungan kami..

berjumpa pon setahun dua tiga kali..
bercakap kat telepon..
uh..
takyah cakapla..
jarang sangat..
sebab beliau bz..
saya jugak bz..

orang selalu berkata dan bertanya..

"boleh percaya ke suami jejauh nih..?"
orang nak buat onar nak buat jahat dok sama pon boleh kak oi..
cuma doa hehari mintak dijauhkan..
yang penting hati kami..
dan kami tahu tanggungjawab suami..

"bila lagi nih. aku dah nak masuk dua"
Takpe..
ko jalan la dulu...
REzeki aku Allah kasik next time..
Kali ni dia soh aku berjimba dengan somi dulu..
Aku tak puas manja lagi dengan beliau...

"alah..ayat klise. tu lah. kene belajar dari kami yang expert nih.."
wahhhhh...
kalau tak pueh hati lagi sila la menemui PenciptaMu..
dan tanye puas2...
sanggup kah?

'Bila la ko nak ade anak kalo gini gayenye...'
Kak, rezeki tu Allah kasik..
tak kisah la anak ke duwet ke..
mungkin rezeki saya belum hat situ lagi..
kalau jauh pon ade je kawan kami ada anak..
rileks laa..
eh..akak ni reporter paper mane..?

"Bertabahnya la ko beb..."
aku takde pilihan lain..
kami takde pilihan lain..
sebab..
kami ada tanggungjawab..
dia dengan tugas dia..
aku dengan keje aku..
aku percaya one day kami akan duduk sama..
akan ade anak juga..
tapi Allah tahu bila masanya...
 Allah tahu aku tak bersedia lagi..
walupun aku cakap aku dah sangat bersedia..
haa..anak aku tamo kua kat Sarawak kot..
hihihihi..

"Aku salute ngan ko beb. Kuat..Rileks.."
Beb, sape kawen dengan tentera, ade upah yang perlu dibayar..
sebab mereka adelah tentera..
dan aku adalah pembakar semangat suami sebenarnya...
kenapa Allah jodohkan aku dengan dia..
sebab Allah tahu aku kuat nak harung dugaan ni..
kene tinggal..
Kuat?
Tak sentiasa kuat beb..
Kita manusia..
diuji..
teruji..
Menangis..
kecewa..
sedih..
itu normal kan..
Tapi tak lah sampai berputus harap pada Nya..
Hidup mesti diteruskan...

"takpe..kami paham.."
kamu paham..
tapi orang lain tak paham..
paham paham pon kekadang ada juga soklan berbisa kan..
apa lah yang nak diherankan sekarang...
semuanya boleh fikir sendirik kan...

"ala..belilah untuk gupren lebih sikit. amik la dua skirt ni bang.."
aku senyum saje..
dik..
ni suami akak..
adik penjual skirt itu tersenyum...
maaf kak. tak nampak macam somi isteri..
macam pakwe makwe..
hohoho..
kami kan comel..
hehhehehehe~
terus dapat skirt labuh tu dua pasang..
mekaseh papa..
hek3..

"Yayang berhenti kejelah. duduk  ngan papa."
Suami mana takmo isteri dia ada kt sisi kan..
Benar..
Rasa bersalah menghimpit bila suami berkata begitu..
namun saya akui, belum cukup kuat untuk buat keputusan..
Tapi ia harus disertai redha suami..
Saya tahu kamu perlukan saya..
tapi keadaan belum mengizinkan..
Kita sabar sikit lagi keh papa...
InsyaAllah ada jalannya...
Kalau tak, kita proceed dengan plan B..
hihihhi..
*rahsiaaaaaaa...

"Mekasih yayang sudi jadi isteri papa..."
Terima kasih juga suami sudi dan percaya yang saya kuat nak tempuh hidup nih dengan kamu...
walaupun dua tahun, kita tak rasa pun..
walaupun jauh, kamu yakin saya mampu buat semuanya sorang2 kat sini..
terima kasih suami...

Berharap ada sesuatu untuk kami pada masa akan datang..

Bila?

Itu semua kerja Allah...

Terima kasih Allah...
Mekaseh suami..
Mekaseh famili..
mekaseh sahabat handai...

Kalian sumber kekuatan kami..

doakan kami ya...:)


5 comments:

  1. Yayang...kita touching tau baca entry kamu ni..semoga kamu sentiasa bertabah n Allah akan permudahkan semua urusan n doa kamu suami isteri..epi anniversary dear..:)

    ReplyDelete
  2. nasha, terima kasih..:) entah. sekali taip je terus post..huhuhu..kita doakan kamu jugak okeh...*hugs*

    ReplyDelete
  3. Isabel Diaz - mekaseh dik! :) <3

    ReplyDelete