CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 11, 2013

Serius ingat ade..hoh~

Aku menjadi si rabun dan bermata empat secara officialnya pada tahun 2010 iaitu bersamaan dengan aku bekerja di bawah jabatan ini..
huhuhuhu~

Pada masa tu bila disarungkan saje cermin mata berbingkai biru tersebut, baru terasa...
"terangnya duniaaaaaaa"
kui3..

SEbab at first place, memati aku ingat mata aku letih..
huaaa..

Tapi pemakaian tidak dijalankan secara kerap kerana aku cuma ade sedikit silau dan rabun jauh yang tak teruk sangat.
so pakai pon on off..
Kekadang betul jugak.
Spek ni macam one of aksesori..

Sehinggakan pada suatu hari aku terpaksa menerima hakikat yang rabun ku sudah semakin tinggi..
dan cermin mata yang lama terpaksa ditukar baru..
Oh, muka baru la konon kan..

Maka, tak semena-mena dan secara tak sengaja, aku pi buat spek berbingkai hitam.
Yang ringan dan tak memenatkan hidung aku tuk meletakkannya...
Wah..Napak jojes..
muahahahahah~


tetapi...

tiba tiba...

semasa nak pakai balik dari keje sebab ujan dan dah nak gelap, aku bukak2 casing spek, ia TIADA!!!!



Mana pegi nih..

uwaaaa..

 
Aku skang takleh takde spek kalo driving malam..
tak jelassss~
itu bahaya okeh..

nak pegi buat spek, bz ya amat..
hoh...
diam diam, dah seminggu kot aku 'kehilangan' spek secara tiba2..
mau taknye..
dalam casing pon boleh ilang..

kat umah dh bongkar dah..
tak jumpa..
selalu letak atas peti es je..
tak pun kat rak tivi..

cek dalam kete tu takyah cakap la..
banyak kali jugak..
abis semua seat aku tengok..
takde jugak..

kat opis pon same..
selalu letak atas meja je..
takpun tepi printer...
takpun tepi monitor..
takde jugak...

takpelah..
arini aku decide balik keje nak buat spek..
lepas hubby aku kate, takyah ngade2 nak pakai contact lens..
beliau pon dah kasik duwet soh pi buat spek..

pagi tadi, macam biasa..
aku pi kerja..
kalam kabot sikit..
sebab sebok amik hp letak kt tepi tempat letak tangan kt pintu kete tu..
tibe2 hp jatuh..
kat celah2 seat antara seat ngan pintu...

aishhhh!

aku merungut...
time ni la nak jatuh celah2 tu..
grrrrrr...

aku tengah drive masa tu..
aku meraba je lah..
tiba2..

macam terpegang satu benda..
bukan hp..

aku raba lagi bawah...
hmmm..
hahahahah..

aku dapat terus capai and tengok..

cis!!!!



Tetapi yang menjadi misterinya..
apesal sebelum ni aku carik tak jumpa..
apesal baru sekarang nak jumpa...

cissss!

maka dengan ini tak jadi la nk pi buat spek baru petang nih..
hahahaha..
selamat duwet hubby...

muahahahahah~

 

1 comment:

  1. Hahaha.. Barang ilang nang cam ya. Macam ada jark crik kat area ya tapi sik temu tapi bila kita x encarik. Tiba2 ada..

    ReplyDelete