CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 1, 2019

Pixajoy oh Pixajoy.

Entri ini mungkin panjang bagi sesetengah anda yang tak rajin membaca tapi ia mungkin berguna untuk yang suka membaca.

Disclaimer : Anda bertanggungjawab atas apa yang anda faham dan rasa, bukan apa yang saya tulis. 

Baik. Begini. Mak dah terjebak dengan photobook ini sejak tahun lepas. (Mak ada juga tulis entri di blog.) Apa jua momen yang dah jadi sejarah, mak akan compilekan dalam satu album. Dan Aisyah Maritza juga tak ketinggalan.

Beliau menjadi subjek mak dan kegigihan mak menyiapkan beberapa buah album beliau untuk kenang kenangan. Untuk makluman awal, mak sudah ada lebih dari sepuluh buah photobook yang mak buat sendiri dan mak akui mak agak mahir gunakannya pada komputer dari aplikasi yang boleh di download di henfon. (nampak tak mak punya gigih.)

Tiba hari photobook mak sampai, macam biasa mak akan teruja lebih. Namun tiba tiba mak rasa keterujaan mak direntap serta merta. Pixajoy dah TERSALAH CETAK gambar gambar kami!

Hanya cover depan yang betul. Isi dalamnya semua tidak betul. Entah gambar siapa pula mak taktahu. 


Mak kecewa. Mak marah. Mak sedih. Tapi mak tahu itu semua bukan penyelesaian masalah. Memandangkan sudah jam 5.35 petang dan waktu operasi mereka sehingga jam 5.30 petang saja, maka mak terus email kepada pihak Pixajoy.

Amazingly, mereka reply dengan pantas dan efisyen! 

Sehingga lah keesokkan hari nya, Pixajoy berjaya menyelesaikan keterujaan mak yang dah merudum pada semalamnya. Mereka bersetuju untuk reprint album yang sebenar.





Mak perlu puji Ms Elise, Customer Executive depa yang berdedikasi dan berbalas balas email dengan mak sejak hari pertama mak buat aduan sehingga selesai. Satu, sebab bukan robot email yang balas. (Mak tahu lah.) Dua, sebab mereka bear the cost dan mengakui kesilapan teknikal mereka sendiri.

Oh ya. Untuk makluman, aduan mak TIDAK MENGHENTAM melulu TANPA BUKTI dan mak TIDAK MENGGUNAKAN BAHASA KASAR atau LARI DARI ISU SEBENAR ya. 

So, kuddos to Pixajoy Malaysia team sebab berjaya meraih kembali kepercayaan mak kepada mereka. Keterujaan mak kini juga telah kembali. Hoyeh!

Psst. Ada banyak lagi album si diva mak kena buat so takkan sebab SATU kesilapan mereka kau terus label mereka tidak kompeten, tidak menjaga customer atau cuai membuat kerja? Itu sangat tidak patut.

Jadi, jauhi media sosial saat kau marah atau beremosi. Banyak yang buruk dari baiknya. Fokus pada penyelesaian masalah dan suara kan hak anda sebaiknya. InsyaAllah dua dua pihak aman bahagia sentosa.

Sajalah berpesan pesan. 😉

So sekarang mak ada dua album. Satu didalamnya gambar entah siapa siapa dan satu lagi gambar si diva lah. Mak belum fikir apa nak buat dengan album yang salah tu. 😂😂😂


Nak tahu macamana nak buat photobook ni? Mak dah bebel panjang itu tahun lepas tapi takpe mak dah letak juga pada entri blog mak. Ni ha link nya.

https://eminadearamly.blogspot.com/2018/09/photobook-vs-pixajoy.html?m=0

Kalau rajin nak buat, baca lah. Kalau malas bukan hal mak. Okbai.

#makbebel

No comments:

Post a Comment