CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 7, 2012

Sabtu..Kerjaaaaaa...

Lihat! Hari sabtu saya bekerja woo..Mane ade staf gomen keje hari Sabtu. Turn saya bekerja ya pada minggu nih. Adoi..Hajat hati nak siapkan doket2 kuning tu. Tapi apakan daya, sedikit saje sempat saya siapkan. Tapi alhamdulilah, untuk setengah pertama bulan Disember saya dah siapkan. hehehe..*bangga kembangg2 idong*

Selalu turun lambat sikit tapi skang sebab dah ade si bulus, so kene siapkan makan, minom, toilet meka segala before g keje. Pastu terus gerak. Saya singgah sekejap beli breakfast sbb lapaaaaa. Singgah kat kedai2 kecik tepi jalan hala keluar dari kawasan perumahan saya. Tibe tibe saya nampak ade kucing tengah jalan, sedang nazak. Oh okeyyyy! saya tepuk dahi. Saya bawak slow dan lihat ada seorang lelaki sedang melihat kucing itu dari tepi. Selepas kereta takde, die terus ke tengah jalan lihat kucing itu..uwaaa..saya nanges okeh!!! siyess..Saya nampak dengan jelas kucing itu berdarah dan nazak. MasyaAllah...~

Saya tak berenti menangis selama 5 minit. Tak boleh nak salahkan orang yang melanggar juga. Mungkin kucing itu sedang dikejar sesuatu yang menyebabkan dia berlari ke jalan besar lalu dilanggar. Uhh. Kawasan rumah saya memang banyak anjing. Kucing itu sangat comel dan gemuk. Kaler bulu ialah kelabu belang-belang..huu..sedey...TT____TT

Saya teruskan perjalanan ke opis. Dan sampai agak awal. Hajat hati nak parking depan bangunan opis tapi yela, sikap pemandu yang boleh dikatakan agak bodoh sebab parking pon nak kene makan ruang. cisss!!! Dedua kete amik side manyak. Camane nak parking, Kancil muat la kot..Saye pon dengan bengangnye pegi parking kat tempat biasa, tempat yang memang dah disediakan khas untuk staf jabatan saya.

Kebetulan masa saya sampai, ngam2 soi orang yang bertanggungjawab buka pintu opis pon sampai. "hai bos. awal sampai." tegurnya.. " Haah, arini awal sikit." kata saya sambil senyum.  Pastu saya teruskan keje. Skang dah pukul 11 pagi. Ada lagi 3 jam tuk saya habiskan kerja saya. Pastu balik. Err, tapi saya ingat nak pegi Amway jap, cari satu barang. Kawan sajes, bagus katenye tuk proses penghadaman.  Maklumlah, saya ni ada masalah pencernaan sikit. Kehkehkehe..Plus nak cari satu lagi produk vitamin tuk diri. Amboiii, jaga kecantikan skang ye..bukan ape, kesihatan mane nak carik. Duet boleh carikkan..:) 

Pastu nak pegi tengok rumah seorang sahabat. Dia balik kampung, so die amanahkan saya untuk tengok rumah dia. Ha...Ade loceng kecemasan bunyi la..larikkkkkk!!!!!





Alamak, senget pula...ni la ha dari bulan Nov hingga pertengahan Disember yang perlu dikey-in dalam sistem.uhh..manyakkkkk!! *pengsan*
 

No comments:

Post a Comment