CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 13, 2012

Doniya oh Doniya..

Oh dunia ini..penuh kepalsuan, oh mungkinkah tiada keikhlasan..

Ingat x or tau tak lirik lagu Aishah, Janji Manismu. Yang first skali liriknya..Ha, lagu feveret aye juge tuh..:)

Jiwang pula tengah2 hari ni kan..Eh, takpe. Tapi betul pun. Penuh pura-pura, penuh pancasitara pancaroba. Nape kene ade orang pura-pura bek? Nape perlu ada orang yang suka mengampu.? Nape kene ade orang yg sebok jage tepi kain oram lain.? Dan yang paling x best, nape perlu ade orang sombong macam la die tengah menongkat langit..

Err, kekadang tengok pentas dunia inih dan kita sebagai pelakonnya, menyampah sesuatu watak.  Ober okeh sommmmm! hik3..tah tah. Sapa yang kenal saya mungkin tahu saya cemane..*Geng2 UPNW tau la saya cemana.

Kalau pandai bodek, pandai kipas, pandai cakap, sume orang pandang, sume orang ingt buat keje. Kalau senyap duduk dediam dalam bilik, tengok laptop pulak, laptop sendiri pulak, adakah itu tak buat keje? Adakah pekerja itu tak produktif? Mana2 tempat pon mesti ada.  Orang hati busuk , orang tak suke tengok kita berjaya, orang yang tunggu kita jatuh, orang yang macam2 la..

Belom yang cakap pungpang pungpang lagi. Macam pandai segala.  Kalau orang tau masak tu, die pon pandai masak juge. Kalau orang ade tv besar, die pon ade tv lagi besar.  Kalau orang nak jemur baju skolah anak deret2 kat ampai, dia pon nak jugak. Ape mende nih..Nak berlumba tapi cer ukur baju kt badan sendiri. Nak ukur kat badan wa yang selim melim ni kenapa..Then, lagi satu, jangan la ingat kita dah cukup baek dan cukup delivered eberiting..Saya pandang orang dari sudut lain. Maaf, saya tak pandai mengipas, saya tak pandai report segalanya. Mungkin saya negatif, tapi saya senang buat keje dan bos saya tahu apa saya buat.

Okeh, bab berkira belum lagi. Kenapa yek. Kenapa. Saya tak kisah tapi bile anda dah stat berkire, then u just deserve 'it' la.  Saya, senang untuk didekati, senang untuk mesra dengan orang but when u are backstabbing me, no more chances, no more trust. Itu saya. Ya, kalau saya tak suka, memang nampak kat muka yang tak somei nih. Sebab saya cuma jadi diri saya.  Dan apa2 yang dilontarkan dari mulut saya, itu ikhlas.  Kalau saya tak suke, that means, saya tak suka.  Kalau saya tak setuju, sampai bile2 pon takkan setuju.  

Be prepared la beb. Sume orang ade tanggungjawab.  Bukan kamu dan kamu dan kamu saje.  Semua orang ade tanggungjawab but the way tu act, it means a lot.  I trust my instinct. Its up to u. Rezeki saya Allah SWT yang bagi.  But if u are one of the reason, sorry, i cannot forgive that.  And pliz, don't think that everybody is stupid. They have their own skills. Which is i can see that. 

Well, i am just being me, Aimi Nadiah binti Ramli.

Penat nak cakap, so tulis.  Cuma berbuku2 dah kt hati nih. *haku pulop jadi retis..glamer ke nyahhhhh...nghahha..

Notaku diblogku :: Its up to you how you want to judge me, people. "THEY" know me well. Ini hidup saya dan takde orang akan paham ape yg kita dah lalui..

Okeh, babaiiii~ 




No comments:

Post a Comment