CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, March 23, 2012

2 hari yang dah berlalu..

Assalamualaikum dan salam pagi Jumaat..:)

Alhamdulilah saya masih dapat bernafas di pagi yang mulia dan indah ini. Harini ade tugasan besarla jugak. Saya diberi tanggungjawab untuk memberi taklimat kepada kakitangan baru tentang unit saya. Tapi part saya ialah bahagian teknik temuduga. I take it as challenge. :)

Rasa lame betul tak update blog. Sedikit bizi dan tertekan dengan beberapa masalah tapi saya mampu tersenyum dan senyum lagi. :) Pagi tadi dengar IKIM. Teringat ade DJ tu cakap, kalau nak tambah umur ialah hanye dengan melakukan kebaikan. Hmm, itu buat saya berfikir juga masa drive tadi..

Anyway, nothing to update dalam entri kali nih.  Tak de apa yang best. Cuma semalam dah anta kawan g epot, sebab die nak balik Mukah lepas kursus kat sini. :) Sebelum tu bawak die g Pasar Satok carik terubuk masin. Nak bawak balik katenye. Mujur tokey terubuk masin tu ingat wa lagi. nghehe..Alhamdulilah, rezeki, dapat dua ekor terubuk masin yg gemuks..ngeee..Terima kasih abang To'ki. *ewaah, cam penyanyi pulak*

Semalam saya tak puasa. Ingat nak balik terus ke umah, tapi titibe terkenang mamam si bulus dah abis. Haih, terpaksa la pulak g Giant beli. Kalo tak kang meka nak makan ape kan. :) Kebetulan dah payday pulak. Ades. Alang2 tu tolak troli terus. Beli sedikit barang dapor tuk bulan baru nih. :) Semalam turun agak lambat dari opis, sebab malas nak berebut. Jem sana sini. Penat. Ingatkan nak larik dari jem. Rupanya makin lambat makin jem. Adesla..hehe..TAkpelah. Tengah beratur dalam jem, ttibe pasan kete ZD kat blakang. Wa pun buat tatahu lah. Eh, tapi nape die cam pelik sikit. Itu wat wa asek toleh kt cermin pandang belakang. Hmm, sekali bile dah lane laju, die buley pula men cocok2 kt belakang Queen. adeslah..TApi tak lama. BAbai abg ZD. Saya belok ke simpang masuk kt Giant Tabuan. Ngeee..Adeslah. Jangan men2. SAya panggil ZL nanti. ngeh3..Kawan cakap die bau ZZ juge. Tu yang ekot rapat je. Amboih..ngahhaha..:P

Pegi Giant, tolak troli. As usual la. Sensorang. Hmm, ramai juga kt Giant. Dalam kepala cuma nak beli ikan, mamam bulus ngan asam jawa. Adeh. Tu je. Tapi biasalah. Bila konon2nye tiga barang je nak beli, takde maknenye. hmm, penuhla troli aye. Dengan fresh oren, roti, dan memacam la barang makanan. :) Memang gitu kalo tetiap kali payday pon. Stockup dapor. SEbab skang malas betul nak kua. dan saya manyak masak kt umah saje. :p *lepas tahu kt Kuching ni hanya 10% premis je yang halal. woot woot..itu bahaya hoccay*

Dan dah dua malam start dari hari Rabu malam wa tak dapat online. Huu..Sebab tenet kt umah problem. Rindu nak berjimba dengan rerakan geng2 isteri askor kt pesbuk. Dan malam tadi kesabaran memuncak sebab dah tak tahan, asal masok je kawasan taman perumahan tu, kompom line tenet tak dapat. Bukan haku duduk kt tempat ceruk pon. Ades..Sebelum ni okay je. Bile kol center, die cakap setting fon wa. Eh, apesal bile kua dari kawasan perumahan tu okay saje.?? Pagi tadi p koje, keluar je simpang ke jalan besar, terus ade 3g. Huah..jangan la gini. Duwet kamu tolak juge..hmmm..

Rasa bulan 4 ni sedikit 'tough' bile ade beberapa tanggungan perlu dijelaskan,. Hmm, sepatotnye bukan camni. Tapi sebab ade orang2 yang xbertanggungjawab. Yang membuatkan 'kami' terpaksa menanggung semuanya. :( Sedih. Dan tahlah, tak rasa bersalah langsung. Saya harap mereka dapat balasan yang setimpal. Tidak kami halalkan selagi belum 'clear'kan segalanya. Maaf, saya bukan pemaaf yang senang2 memaafkan. Saya yakin, di dunia juga  Allah tunjuk segalanya..:)

Takpelah. Biar kita susah kt dunia, tapi jangan susah kat akhirat. Biar manusia tak suka kita, jangan Allah pula tak suka kita. Biar apa orang nak kata, yang penting keluarga, suami dan Allah tahu segalanya. :)  Biar hilang kawan yang ramai, yang penting sahabat yang baek masih disisi kita. :)

Saya perlu kuat lagi dari sebelumnya. SAya juga mahu kawan2 saya kuat. Okeh, saya nak bersiap tuk ke taklimat itu. Doakan saya kawan2..:) Nebes itu tetap ada. 

Terima kasih kat orang2 yang baek disekeliling saya. Takde ape yang mampu saya balas melainkan mendoakan kamu semua. Terima kasih. Dan terima kasih ya Allah diatas segala kurniaanMu..:)

 *Nak senyum..sebab dah cam pokok pisang dah arinih..ngeheheh..

Jumpa lagi..

Tata...:)

No comments:

Post a Comment