CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, March 30, 2012

3 hari yang nonstop~

Okeh, last updet blog ialah pada 27hb. Dan arini 30hb..3 hari weh. Rase rindu pulak nak membebel kan. Takde la bersawang sangat pon. Tengok trafik masih ada yang jejenguk blog nih.ngeheh..

3 hari aye pegi mane? Ade je kat sini. Cuma bebanan kerja dan tugas serta tanggungjawab yang perlu dipikul. *amboih ayat. nak poyos apehal kannn*..Tapi seriousla. Balik je terus flat. Urgent dan asek kene panggil dengan bos. adoiyai. Bile dapat task pagi dan petang kene update dan siap, memang senyum sampai petang la jawabnye.keh3.. Punye la nak positip tu kan..tapi harini wa tewas. 

Hari ni terpaksa amik cuti. Migrain menyerang. dan sedikit injured disebabkan terlalu lasak bersukan. *toreh tangan keluar darah jenama raket woo..ngahahaha* Actually lame juga wa stop sukan peberet wa nih. Ade la dalam setengah tahun. Beg raket wa dah berabuk dah. adesla..

Pagi ni bangun2 kepala dah bedenyut. dan sebelah kanan semua dah stat bebengkak. oh oh. Dan ya, rasa badan ringan sikit sebab dah start aktif balik men badminton. Dulu, masa stat stop main badminton, memang jatuh demam. Dan abah cakap, nape berenti mengejut. Err, tahla. *garuk2 kepala*

Dulu, ada tentangan dari beberapa pihak. Ada yang support saya untuk terus aktif ade juga yang soh saya berenti. Hmm, maaf, kalo badminton memang saya xleh nak buang dari diri. Sebab dari kecik abah dah ajar saye men badminton. Walaupun tak jadi player professional at least ade la jugak pengalaman sikit dan skill2 yang sempat belajar. Kalau petang ni jadi, masok harini 3hari berturut2 saya men badminton. ngahaha..gile betol. Minat bro. Minat. Takde ape yang dapat halang kalo dah minat. Lagipun tu aktiviti sehat kan? hek3..

Terasa sengal seluruh badan sebab dah lame gile tak main. Orang cakap, bia saje. Jangan diurut. Ni rasa belah badan tang kanan seme cam mengembang. ngahaha.adesla..dah warm up pon tapi yelah, dah name lame tak turun. 

Sepanjang observation dan pengalaman dedolu la kan. *mungkin prasaan je* dalam sesatu grup misti ada yang cam "kureng" sikit. I mean, first impression dah negetip. Plus macam die sorang pandai men, ada skill. Hurm, especially lelaki akan pandang rendah kat perempuan. Well, mengapakah?

Kemon bro. TAK semestinya perempuan tak de skill main badminton. Plus dont take too serious lah. Ini cume friendly match, bukan tournament besar macam UBER CUP or THOMAS CUP. Yes, mungkin sebab anta rasa saya perempuan dan tak sama level dan skill macam korang. Oh no. Hakikatnya, jangan mengejutkan. Orang yang kurang skill akan rasa diri bagus dan memandang rendah kt orang lain. Kalo backhand dah cukup power, angkat smash dengan bergaya, dan smash tu boleh belobang raket, wa takde hal lu nak belagak. aiseh..

Dan ya, sumbung pula. I am not saying i'm gud enaf. Tapi at least saya enjoy main badminton. Serious sangat. Rileks suda. Dan ingat wa sorang je pasan. Mane yang baek dengan wa sume kate gituw. Sayang la bro, muka hensem, gaya pheww, memang mantop cam Lin Dan n Datuk Lee Chong Wei, tapi skill takde dan menyombong pulak. Kat luar court pon tamo senyum or whateva. Nape dengan yang lain saya okay saje?? oh, saya kah masalah itu??

Yelah, gelak saje. Lantak u olls la. Mebi tak sangka saya perempuan yang "luar biasa" kot. Maaf. Itu baru sikit. Skill lama saya banyak dah berkarat. Nanti la gilap balik..ngahaha..

Tak kisah ape pon lah, yang penting saya enjoy training dengan rakan2 yang berbeza. :) Sebab badminton memang jiwa saya.

Nak masak nasik. Lapa..ngahhaa..Tak makan dari semalam. Imagine. Semakin kurus sudah. woot woot..esok rehat lagi. dan kemas rumah. Ahad turn saya bekerja. Insyaallah jumpa lagi dalam entri yang lain. daaaa~

No comments:

Post a Comment