CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, March 14, 2012

Harini ini dan semalam~

Hai seme..Assalamualaikum dan salam sejahtera. Wuhuu..Baru dapat menulis setelah kebizian yang amat dasat di rumah dan di opiss..woot woot..*tah ape2 tah tajuk entri..* adehla...

Harini tepakse pakai kanta letak kt idong. Sob sob sob..Berat idong. Sebab pagi tadi ujan. Err, saya mempunyai masalah kerabunan ye kawan2..Terpaksa la selongkar henbeg yang bermacam rete mende sume. Adehla..taraa..Naseb tengah jem tadi. Ujan memang lebat kat Samarahan dan Kuching. Memang bajet dah lambat la sampai opis. Dan saya kira, ada eksiden lah didepan tu. Memang panjang. 

Dan ya, tepat tekaan saya. Myvi putih dengan Avanza kalo tak silap tadi. Dahle ujan,. Dedua driver sanggup berbasah dan berbincang dalam ujan. Ngee..Adehlah..Letak kete tepi pastu bincangle. Ni dok tengah2 jalan. Jem la abang..adoiishh..Yakdishh!

Malam tadi plannye nak menjahit la kan pas berbuka. Uh, kalo dah bukak lappie, dah bukak pesbuk, masok pula kt grup (UNOFFICIAL PAGE : Navy Wife) tu, kompom tak jadi menjahit..Semalam sakit perut haku gegelak. Geng sume okay dalam tu. U know, saya sangat heppi bila ruangan itu digunakan sepenuhnya untuk meminta pendapat dan berkongsi resipi. Yang negatif memang takde. Sebab tujuan saya adalah untuk menjalinkan ukhuwaah sesama isteri askar laut nih..:)

Alhamdulilah. Allah bagi saya sahabat yang baek, sekepala, memahami, menasihati sesama kami walaupun sebelum tu Dia uji saya macam2. Ya, permulaan 2012 saya tidak sebagus dan seindah biasa orang lain. Banyak betul dugaan saya.  Siyes la, kalo tensi ke hape ke, bile jenguk jap page kegemaran tu kompom tak jadi stress..ADehla..tenkiu para isteri navy. Anda membuat hidup saya tak sunyi. Dan buat saya percaya masih ada sahabat yang baek kat dunia nih. sob sob sob..

Hah, malangnya. Ye, malangnye, kononnye nak tido awal la kan. kan kannnnn. huh, takde maknenye. Bila mata ni dah biasa tido selepas kul12 tengah malam, memang tamo la die lelap. Adoiyai. Imagine hujan kat luar menghambor2 lebatnye, tapi wa masih terkebil2 tak leh tido..So, terpaksa kira bulu biri-biri..*ade bulu ke ?? ngahahah..Dan akhirnya saya pon terlelap. *Mimpi ape ek smlm. tak ingat pula..

Arini saya tak pose. Adeh. Lupa pula bace niat. huuu~ takpelah. Ni baru dapat updet blog. BAru lepas okay dari kebizian yang melampau. Ni tengah tarik napas sesikit sesambil taip entri nih. Cadang malam tadi nak post tapi dah tak larat nak tengok lappie, tu yang arini baru kua entri. wuuuu~ Dan baru juga dapat tengok henpom. Kalo sape kol tak angkat tu time opis hour, pepaham keh. Saya makan nasi gaji. nghehehe..

Baek, pagi tadi mujur saye tak eksiden okeh. Gara-cara Camry yang kurang bijak lalu memancung kete ku di hadapan. Urut dada..Urut dada. Sabar okeh. Gerammmmmm...Kalo gedegang tadi, haku yg kene. Sebab wa kat belakang. Mencik!! Pepagi dah ilang sedikit mud gembira. Kalau wa lori, wa dah langgar dah lu Camry. Grrrrrr..tapi saye marah kejap je. Dok sebelah kete tu dan pandang driver die. Jeling .. *amboihhhhh* maksud jeling tu, next time hati2 okeh bfore masok lane kanan. Itu saje mesej saya sebenarnye.  Okeh, nak p beli lunch la..Lapa suda kamek tok..

Take care ya kengkawan. Doakan saya terus kuat dan kuat. Membesar bagai juara.   

Notakakiku dan tanganku :: Menyampah pulak orang bace post haku asek emo je. plus asek ckp pasal kawan2 wife navy. Eh, bialah. I isteri navy. lalalalala..Tanah ini haku yang punya. hahahha..*tutup mulut* senyum, tak perlu kata apa-apa...


tata...

2 comments:

  1. haha...betul betul betul. :)
    sy sgt stuju...peduli hapaa org ckp/tulis...

    semestinya 'proud be a navy wife'(btul kaa bhasa omputih aku neyh,hentam jaa la)...

    kta mmg KUAT mcm en.suami kita...
    kan kan kan... ;)

    ReplyDelete
  2. hahaha..gimme five..hoyeh..setujukan kan kan..hamtam sajalah labu..ngehehe..

    Ya, kite kuat macam suami kite yg jojes itu..bertabahlah..:)

    ReplyDelete