CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 5, 2012

Permulaan Isnin yang gumbira..:) Alhamdulilah..

Assalamualaikum kawan2..lame juga tak menulis tentang aktiviti diri inih. Woo, agak bizi ye di hari sabtu minggu. Hari Sabtu saya ada taklimat 5s dan Star Rating. Hari Ahad pula turn saya bekerja. Alhamdulilah, masih kuat dan dapat bangun untuk ke sekolah tempat kerja harinih. :)

Macam biasa, hari Isnin, hari yang orang paling nak elak. Tapi nak buat cemane. Memang Isnin tu adalah pembuka segala hari. Lelagi kalau dah cuti lame kan, memang tanak la ngadap hari Isnin tu. Sebab tu kalau saye balik kL bercuti atau berkursus, kompom amik hari senin sebagai tambahan cuti..kekekek..ooopssss.. Harini saya terlambat sedikit sebab tudung Hana Tajima tak menjadi. Uh, dia buat hal pula tamo ekot..Sudahnye, pinkan saje cemane cemane pong..keluar dalam pukul 7.30 a.m. dari rumah itu dikire lambat hoccay..selalu keluar bfore 7.30 a.m. kompom tak sempat sampai opis..Bukan ape, handle bulus lagi, tutup umah, make sure rumah sume selamat. kan..

Tapi tadi cam amazing sikit. Mungkin sebab arini abang polis trafik tergerak hati nak bagi part yang selalu jem tu jalan kan..oh, arinih bawak kereta agak laju dari biasa tapi masih terkawal.  Sebab ade juga yang sedar diri walaupun ade segelintir yang tak sedar diri dok lane kanan walaupun die bawak kete tu, siput lagi laju..kekekeke..uhhhh. Ade satu Alza kale itam plet QAV XXX (terpaksa dirahsiakan) yang mana pemandunya ialah wanita.  Oh, kakak. Jangan la memalukan kaum wanita lagi.  Cara driving anda tak kene dengan keadaan di pagi hari yang sibuk dan orang mahu pergi keje. Urm, kalo tak reti bawak kete manual boleh beli auto. (eh, Alza bukan auto ke sume??)

Kadang-kadangkan rase cm orang gile pon ade. Wa dok gelak sorang2 dalam kete lihat perangai pemandu2 kat Malaysia nih..Agak la sakit dada bila ada yang titibe masok lane tak bagi signal, yang dok lane kanan bawak 'laju' sangat sampai terpaksa wa men cilok2..adoii..kan,..tapi bile pikir kelako, memang lawak.  Tamo stress. Nanti muke kekedut patah seribu.. Sesampai je opis, nah..selamat..punch kad kol 7.57 a.m.  Phewwww..selamat..kalo tak merah lagi le punch kad aku..kekekee..

Cam biasa la rutin harian kalo bekerja. Bukak pc, bukak email, bukak system, bukak laptop, bukak fail dan segala2nya la..(bukak baju tidak okehhhhhh...) cek email dan bagai2, borak ngan staf sekejap (bos kene amik tahu or amik berat hal staff) then masok bilik bertapa..Alhamdulilah sebab wa dah keje hari Ahad tu, arini rileks sikit. Buat keje yang tak urgent tapi boley buat. :) Tempahan felt craft yang saya buat untuk tiga orang dah siap..Saya dah serahkan kepada mereka. Alhamdulilah. Mereka suka.  Takde ape yang menggembirakan saya selain lihat mereka suka dengan hasil kerja tangan saya. :) Saya senyum lagi. Syukur, Allah beri kegembiraan kepada saya harinih. Ya, ada saje perubahan2 dalam hidup saya.  Tak kisah la ia positip or negatif, saya redha..:) Berkat sokongan dan dorongan kengkawan, saya semakin kuat. :)

Dan adik angkat saya, datang untuk mengambil keychain felt craftnya sambil membawa sepotong cheese kek. Alhamdulilah, rezeki saya kan. Mak buat katanya. Mereka ni dah macam keluarga saya. Dan mereka pon dah anggap saya macam anak mereka.  Mereka sekeluarga sangat baek. :) Syukur, mereka sentiasa menolong saya. Tak terbalas rasanya. Saya hanya mampun mendoakan yang terbaek untuk keluarga itu. Juga kakitangan2 saya yang menghormati saya, itu saya dah cukup bersyukur. Merekalah yang buat saya tersenyum dan kadang2 merekalah yang buat saya stress..keheheheh..tapi, mereka tetap kawan saya, kakitangan saya, yang baik. Ya, saya gembira dikelilingi orang yang macam2 perangai.  Dan itu semua mematangkan saya. Alhamdulilah..

Jatuh bangun saya, saya perlu berbalik kepada Yang Maha Esa, Pencipta saya. Ya, lebih aman, tenang dan alhamdulilah dengan kehidupan baru. Tidak mendabik dada cuma berkongsi ketenangan walaupun kadang2 tersasar dari landasan kesabaran. Cuma mencuba untuk jadi yang terbaik agar semua orang happy..

Salam hari Isnin kawan2. Semoga amalan kita dirahmati. Insya-Allah..;)

Berita gembira lagi :: JPN (Jabatan Pendaftaran Negara) berjaya mendapat 5 bintang (Star Rating) bagi Agensi Barisan Hadapan pada tahun 2011.  Tahniah diucapkan kepada seluruh warga JPN !! :) 

No comments:

Post a Comment