CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 12, 2012

Masa tak tunggu kita..

Huah..Penutup entri tuk arinih saya kira. Hmm. Penat. Siyes. Tapi saya puas. Blog khas untuk Nadea Creation dah terbina.  Nak mementenkan ia tu agaklah payah kot. Coz saya ada dua blog yang satu lagi khas untuk personal..

Kene berubah. Jadi rajin sikit untuk tabungan masa depan. Zaman sekarang, sume perlukan duit. :) Nak masok toilet pon skang bayar 5osen wo..haa..kan dasat kan..Isnin datang lagi. Kali ni wa lega sikit sebab keje dah berjaya setelkan pada hari Ahad yang kene keje ganti kawan tu. :) Badan dah terasa dah penatnye, sejak stat bulan Mac, wa memang tak rase weekend. Dan minggu ni hari Ahad wa keje lagi.. huyai..Takpe, Sabtu tu ada. Boleh rehat secukupnye. Tapi masalahnya, wa ni tak reti la tidow siang..adehla..Dan skang pada wa, masa itu emas. Kenapa? Meh bace sampai abis..

Pada wa lah, masa itu emas. Bukan soh beli emas. Sebab dia macam emas yang takbleh sukati bagi dan pulang balik. Masa takkan tunggu kita.  Cakap pasal masa, saya sedikit terkilan lah. Dengan masa yang banyak saya buang dulu. Nape saya tak belajar menjahit dari dulu? Nape saya tak usaha belajar masak dari dulu? Dan mengapa saya banyak buang masa kat perkara yang berpekdah dulu? So, cemane, masa tu dah lepas. Mane boleh carik balik. So, skang, hargai masa yang ada.  Skang ni pantang ada masa. Wa takkan dok diam. Sebab pada wa, macam2 boleh buat. Perbaiki diri ke, isi masa lapang dapat mende pekdah kan..

Skang ni wa memang hargai sesangat la masa tuh. Sebab wa rase 24 jam yang diberi tu tak cukup. I need to settled office work, house work as a partime housewife dan juga side income yang saya rasa boleh tampung sedikit sebanyak life saya.  Saya perlukan masa untuk menjahit.  Dan Alhamdulilah, masa saya skang manyak terisi dengan mende berpekdah. Menjahit, memasak, kemas umah, online dan bertukar pendapat dengan kengkawan. Bukan carik gado.  Wa menyesal, nape dulu wa tak belajar menjahit baju kurung ngan makcik wa. Adoiii..menyosal...

Dan hikmah pas kawen, tangan wa ni otomatik pulop.  Jahit menjadi, masak menjadi, alhamdulilah. Tah, dulu mase bujang idak pula jadi segala yang wa buat. Ha, nampak tak ade sebut 'MASA' kt situ..haa..kan. kan..Padan muka haku. Skang baru nak menyosal. Baru ku kenal erti penyesalan..

Dah le. Moh le tido..Ngantok. Hehari tido lambat mengadap lappie lelame rabun teruk haku kang..adoi..Mintak mahap kalo ade salah kata. 

Nanaite sume..Esok kerja, jngan tak bangun hoccay..Esok jemah pose lagi..*hugs*

daaaaa..:)


No comments:

Post a Comment