CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 9, 2012

Penat dan bosan~

Entri permulaan hari isnin yang agak down. Maaf, saya penat. Penat dan bosan. Melayan kerenah orang yang asek pikir diri sendiri, yang ta buley nak terima everything, yang rasa hati die je kene jaga.

Yes, sumtimes, aku dah penat nak jaga hati semua orang. Yang asek pikir diri sendiri, instead of orang lain yang lagi manyak masalah, lagi manyak tanggungjawab. Penat. Serius penat. DAn bosan. 

Apabila kita je yang asyik nak mempositifkan mereka tapi mereka sikit pon tak appreciate, kita cuba untuk membuatkan mereka dalam keadaan yang stabil dan gembira.  Apabila kita juga cuba menerangkan segalanya tanpa jemu dan ragu. *sigh* Saya penat!

Penat, bosan dan menyampah.  Bila segala yang diperkatakan, tamahu amik pusing, tamahu take it as challenge dan tamahu berfikiran terbuka. Yang mana diri itu masih berada di takuk lama dan tidak boleh berfikir jauh dan diluar kotak.  

Setiap manusia mempunyai masalahnye tersendiri. And yes. Saya juga.  Tapi semua tu ada penyelesaiannye dan come on babe, we are adults. Boleh berfikir dengan matang.

Terima lah pendapat semua orang dengan hati terbuka. Kalau asyik pikir hal sendiri, prasaan sendiri memang sorry to say la, takkan kemana.  Try to accept others perception. Then you will know your kelemahan.  Itu baru nama bergaul dan menyesuaikan diri dengan sume orang.  Jangan lak besok nak letak perception yang negative kat orang lain. SEdangkan diri sendiri tak penah nak perbaiki, tak penah nak amik kisah kekurangan diri. 

Setiap orang kan berbeza. Punya karektor yang berbeza. As a human being, as a normal human, kite boley accept seseorang itu kalau kita berfikiran terbuka. Mane ade manusia perfect. But sometimes we have to be a bit pretender so that kite tak dikatakan menyombong tak tentu pasal. If u choose not to exprienced it first, then sampai bile2 pon u'll never know.

When people try to help u and at the end, there's nothing to do, u just put d blame on us. Did u realize that all this things came from u? Came from your attitude? And you wont stop blaming us of what we have done?

Here, the situation. If you are the only one yang memang ade masalah.  BUT if orang lain got the same problem with you, YES, bukan kamu yang bermasalah. Cube fikir ape yang kamu dah buat untuk life kamu, dan orang lain. Kalau duduk dalam tempurung saje, memang takkan tau dunia luar.

Maaf. Saya dah fedap. Bosan. Penat. Give advice but all are nothing.  You'll never change my dear fellow friends.  A bit upset but for me, no looking back. Life is for fun, bukan tuk carik pasal, carik gado or carik musuh. 

Okeh, sorry. It was just deep inside my heart. Penat. Dan upset. 

Nite eberibadi.~

Nothing wont change until u change it..

No comments:

Post a Comment