CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, December 1, 2012

Peminat tegar laici susu.~ uh, sayanggg...~

Pagi jumaat yang sangat indah...
DAri umah aku sengih je.
Aku drive pon sengih..
tah ngape aku rasa rileks betol la..
Walopon lah manyak driver yang buat haku hangin di jalan kan..
tapi aku dah bajet dah memang boleh sampai even bawak macam sipot pon...

Cam biasa, sampai opis, letak beg, on pc, pegi pantri buat air kupi kutak pepel tu..
Lepas dah makan sebungkus nasik lemak, aku bawak kupi tu masok bilik aku balik..
Ngadap pc, cek email bagai..
Dan titibe, mesej munyik...

"Kelak pegi miting sama2 eh. (nanti pegi miting sama2 ok..)."

DAn aku rasa dada aku berdegup kencang...
Cecepat aku bukak email dan bace balik..

8.30 ?????????

Jeling jam..
8.10 a.m...

demmmmmmm~

aku LUPA nak buat...!

Aku menggelabah carik contoh yang dah penah buat...
Yes, adaa!

aku print...

Pehtu, aku larik2 pegi bilik miting.
Kawan aku dah pegi dulu dah..
sebab tunggu aku lambat sangat..
MEmang buat grand entrance la aku tadi..
Aku lambat  masok miting 5 minit..
huuuuuu~

Serius weh..
aku cuak gila..
semua bahagian ada anta menatang tu..
aku pulak tak anta..
tak buat pulak tu..
bukan sengajaaa...
aku semalam siapkan report bos aku mintak...
ade tiga report...
whole day buat..
dan yang tuk miting arinih memang lupa betol....

Aku dah start rasa stress...
Gila betol..
Acamane aku boley terlepas pandang..
Aku tak kisah kene marah ..
tapi reputation terjejas la nantiii..
uhhhhhh~

betol, aku sangat menjaga reputasi pabila di opis..
dan aku memang cerewet bab keje..

Bila pengerusi asek pandang aku je, aku rasa aku perlu lakukan sesuatu..
cuak la weh..
aku sorang je tak buat...
Gila...

tapi..
jeng jeng jeng..
Kene bijak..

kali betol..
terpaksa..
selalu aku ckp tu aku buat..
tapi kali ni aku cakap pungpangpungpang tapi aku tak buat sebenarnye kat format yang diberi tu..
Maksudnya disini ialahhhh..
aku present pakai mulut saje,..
tanpa tunjuk slide dan format yang aku kene isi tu...
gila tak?
Alhmdulilah...
big bos tak pasan..
lagipon manyak kene betulkan balik...
tapi sebenarnye aku memang dah sedia jawapan kalao big bos tanye nape tak buat..
Kene ngaku jelah..
tak kisah lah..
dari aku menipu kannnn...

Pehtu bisik kt wakil unit lain yang dok sebelah aku...
rupanya dia pon tak buat...
cisss...

tapi...

dia tak bernaseb baek seperti aku..
Sebab aku ni bijak bercakap kot..
ngahahaha..
tapi sorry ek..
aku tak salahguna kelebihan tu..
selama ni aku salurkan ditempat yang betol..
tak caye tanye bos bos aku..
aku xtau, aku buat muka selamba tanye dalam miting..
padahal semua bos2 besar dan senior...
aku tak paham, aku ngaku je depan meka..
nak malu ape..
aku baru dan perlukan maklumat dan pemahaman yang jelas..
orang cakap, malu bertanye sesat jalan...

Mungkin sebab tu aku tak penah ade masalah dalam nk present masalah atau pencapaian unit aku..
sebab aku ni dahla cerewet..
detail pulak tu..
yelah, kalo bos soh aku buat keje A, xkan aku nak buat keje A je..
aku misti tau inovasi kan A tu jadi A+ ke, A- ke, AAAa ke...
yang mana aku kene pikir lagi jauh dan expect ape bos aku nak..
maksudnya disini kene fikir secara kreatif dan kritis la...
macam buku teks skolah menengah tu..
ngahahahhahaah~

Miting abis, aku lega..
masa round table pon aku rasa selamat..
hehehhee..

Aku naik opis..
dah nak waktu rehat masa tu..
Jumaatkan rehat awal...
aku dok pikir, nak makan katne ek..
tapi tak jadi sambung pikir sebab aku ade sikit perbincangan ngan staf aku tadi..
Kua miting kene terus update..
nanti aku lupa..

bila dah kosong opis, baru pasan,dah waktu rehat...
aku ajak staf aku pi makan.
kat mane lagi, kat The Spring lahhh..

Lelaju pi kat kereta.
aku kenyang lagi..
tapi aku dok terbayang laici susu yang sedap tu..
tu yang sanggup pegi tu...

dan sampai tempat yang dituju, taraaaaa..
aku order ini...
sila lihat gambar dibawah..

 Asenye dulu aku penah post gak gambo nih..
tapi kali ni like dia melebihi batas pulak..
ramai pula yang komen..
kawan2, in regenye cuma rm4...
sila carik kalo bekenan..
kalo nak buat senirik pon senang...

kisar ais macam abc tu..
beli la laici or longan dalam tin..
letak susu pekat ekot suka nak manis camane..
letak susu cair pulak tuk lebih rasa susu dan lemak...
Pehtu, makannn...

 Kalo makan sebok nak tangkap gamba kannnn..
ngahahahha...
selera kan tengok aku makan..ngahhahaha..

dan emezingnye, aku tak lunch tadi..
tau sebab pe..?
sebab aku dah lunch dalam miting tadi...

pehtu korang ingat aku abeh ke makan semangkok sorang tu..?
memang TAK la kannnn..
kesian kan..
pembaziran disitu..
staf aku cakap, pehni beli yang tapau punya..
dia pon kesian tengok laici tu berenang2 dalam susu kot..
baek, pehni tak membazir dah..
sowiiii..

ase menyesal lak buat gitu..
tapi nak wat camane..
perut aku memang takleh terima air dengan banyaknya..
boleh masok brapa liter je..huhuhuhu...

Lepas makan aku wat pe?
takkan dok je kat food court tu kan...
aku buat.....
jeng jeng jeng....

nanti bace entri seterusnya..
mata dah ngantok nih..
sehari suntuk kesana kemari..

hokey.. ?

babai~


5 comments:

  1. ohh mann.. sedap laici susu.. my favo jgk.. tapi saya minum versi air. bkn ais kisar cm abc tu. xp2 t nak try jgk lah :)

    ReplyDelete
  2. yang versi air tu pon kita suka jugak..tu memang peberet...kalo tak laici susu, misti laici je..hihih..sdap kannnnn...

    ReplyDelete
  3. wah.. best ni... bleh try lpas ni... :)..
    dh follow... Meh la singgah blog kita. flowerygadis.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. dear anis..done follow kamu..hihih..try la..ia sangat sedap...:)

    ReplyDelete
  5. nih confirm balik nti akak nk buat

    ReplyDelete