CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, November 3, 2011

Fulltime housewife : daY 2~

Petang semua..! Harini nak bercerita pasal hari kedua jadi fulltime housewife. Maksudnya disini, saya sedang bercuti menunggu ketibaan raya Qurban yang jatuh pada 6hb November (Ahad) nih. Saje nak abiskan cuti tuk tahun nih sebab incik suami dapat balik raya sesama. Maklumlah, raya Aidilfitri harituh memang kami tak dapat raya sesama..:)

So, back to cerita fulltime housewife nih, memangla tak dinafikan saya sedikit boring. Bukan ape, mungkin saya dah biasa bekerja. Suami pulak jauh. Belum juga dikurniakan anak lagi. So ni melepak di rumah mak sementara tunggu suami balik esok.pastu baru balik umah mak mertua. yay! Tengah dok pepikir apo nak buek, ttibe tengok hadiah2 kawen arituh. Memang plan nk bawak balik Kuching sebab alang2 memang dah ade rumah sewa and nak duduk lame kat sana, so memang nak bawak segala periuk, ayat2 al-quran yang gantung kat dinding tu, dengan set pinggan mangkuk segala kan. Maklumlah, teruja lebih nak hias rumah. Senang kalo husband balik Kuching. Semua dah ada.:)





Kotak yang saya dah bungkus leklok tuk dipos ke Kuching. meowwww! err, ini cume suku dari hadiah saya yang perlu dibawa balik dan ade lagi yang tak masok dalam pikces..



Sedang dok bongkar2 hadiah, saya sedikit menjerit..wahh, saya lupa saya ada hadiah oven.! Dok kira kira set pinggan mangkuk sume. Adeh, tak dapek nk bawak semua. Cam tamak lak nak bawak semua. So, aktiviti mengemas hadiah pon dimulakan. 
Cecarik set mane yang lawa dan boleh dipakai, saya asingkan. Bile tengok balik hadiah tu, rase berterima kasih sangat kepada kengkawan. Serius, dengan hadiah semua tu saya  tak perlu lagi nk beli2. Sume dah ade. hehehhe..

Pastu saya telefon suami cakap pasal barang-barang nih. And die cakap nanti die bawak balik sikit dulu pegi KK sbb luggage die ade 40kg. Huu, luggage saya cume 20kg. dan tabley ditambah2 lagi. *kalo Fireflyz boleh tambah wooo* tapi bile dah bungkus camnih, better saya rasa saya post saje. Memang dah packing baekkk punye. Tatahu lah kalo ia pecah jugak kan.

Lepas dah kemas sume nih, ha, petang pulak dah free. Time2 camni digunakan tuk online pesbuk, updet blog nih. Hmmm, best juge jadi housewife nih kan. Apepon, saya salute dengan fulltime housewife a.k.a tidak bekerja yang menguruskan rumah tangga sepenuh masa. waw..tabik spring. Sesungguhnya anda semua adalah isteri yang hebat dan kuat! 

Nota kaki : Sudah rindu suasana opis yang bz dan happy..Kalaulah ia kekal begitu~

No comments:

Post a Comment