CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, February 21, 2012

Bila kita perlu diam..

Morning semua..:) Baru tergerak hati nak menulis sedikit before nak siapkan kemas bilik opis saya yang bersepah ala2 Titanic tebelah dua nih..

Semalam, balik lewat.  Tuntutan kerja mengatasi segalanya.  Tapi sedikit sedih sebab tertinggal salah satu kewajipan kepadaNya. Menyesal betol.  Tak yakin sebab badan dah berpeluh2 dan tidak selesa.  Takmo asal buat tapi bende lain kita ketepikan..:)

Sampai rumah almost 8 p.m.  Bulus si itam dah tak tentu arah dalam sangkar.  Mummy die lambat balik, bagi makan dan bersihkan sangkar. Huah.  Terhibur hati tengok meka main lompat2 berdua. :) Hilang penat kejap. Dah kemas meka, meka pon dah nak tido.  So, masukkan sesiap dalam rumah kecil meka dan kunci pintu seperti biasa.  Mandi dulu sebab dah tak tahan dengan badan sendiri..*camane yek orang yg malas mandi tu. tahan ke badan sendiri. *

Lepas mandi, masak nasik. Dalam kepala nak buat macam2..:) Nak updet blog la, nak menjait la, nak buat keje yg bawak balik dari opis la, nak tu la nak ni lah.  Sudahnya, updet skin blog..hehehe..Ada sahabat mintak tolong untuk tuka blog skin dia. So, sementara tunggu nasik masak, buatkan sekejap tuk dia. :) Seronok bila tolong kawan, heppi bile kawan happy.

Kat rumah, saya banyak komunikasi dengan rakan2 di Facebook.  Kawan2 dari UNW (Unofficial Page :: Navy's Wife). :) sebab saya seorang di rumah.  Lappie dan internet la kawan peneman duka.  

Ada orang pernah tegur saya, sebab terlalu banyak post di dinding Facebook saya.  Saya cakap, itu Facebook saya, adakah anda sakit lihat facebook saya? Memang saya banyak letak segalanya di dinding itu. Ia mudah, semudah ABC dan 123. Kalao tanak lihat, usah kawan dengan saya.  At least, saya tidak pernah mengacau wall kamu. Oh, jauh sekali nak tengok profile kamu. 

Dulu, bila saya marah, eberiting will be on fire.hahaha.. Kan, skang saya lebih banyak memendam rasa.  Saya suka share maklumat, ilmu dengan sahabat2.  Jadi saya manyak habiskan masa di blog saya dari facebook.  :) apa yang saya nak cakap adalah semua tentang diri saya, bukan tentang orang lain, memfitnah orang lain.  Kebanyakannya ialah diri saya sendiri.  

Bila orang mula mengambil kesempatan, saya akan cuba mendiamkan diri.  Ada sorang sahabat dari UNW pernah cakap, "silent is golden".  Saya, tamahu jadi macam dulu, nak marah sukati, nak maki sukati.  Itu zaman muda saya.  At least bila saya terpost or TERletak kt wall saya, itu cuma cetusan rasa saya.  tapi saya tak sebut nama. lalalalala..kannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn???

So, terpulang kepada readers.  Nak menilai macammane, nak mengomen camane. Saya cuba jadi diri saya sendiri..Bukan yang terbaik tapi cuba menjadi lebih baek dari sebelumnya..

Notahati :: Penat melayan karenah manusia yang macam2.  Sangat penat...:) 

No comments:

Post a Comment