CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 9, 2012

Hari Batik Datang Lagi..

Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam satu Malaysia..:) Harinih hari Khamis, Hari Batik tuk staf gomen. kekekke..jem aye bile hari ini muncul. Aye tak manyak baju batek..huhuhu..

Alhamdulilah harini bermula dengan agak baek.  But, i always bear in mind, expect the unexpected.  Belum half day lagi weh..So, tak tahu ape akan berlaku kan..? Okeh, nothing much nak mengomel pon, cume nak berkongsi kegembiraan di pagi Khamis yang indah.

Alhamdulilah perjalanan ke opis berjalan lancar. Dilindungi olehNya. Alhamdulilah.  Itulah yg saye mintak setiap hari.  MOga dipermudahkan segalanya.  Takot ape2 jadi. Mati itu pasti.  Dan saya pernah terbaca, orang yang sentiasa mengingati mati adalah orang yang akan sentiasa berbuat baek.  Mudah-mudahan.  Kadang2 saya lupa juge. Hm...tak mengapa. Cuba menjadi yang terbaik dan mencari keredhaanNya. :)
Okeh, saya mohon maaf sekiranya saya banyak bertanya atau menyinggung perasaan mana2 pihak. Oh ya, perangai saya, saya suka bertanya.  Maaf kepada yang bosan. Sebab saya masih belajar.  Life is a school rite? :) 

Saya agak terkilan dengan sikap segelintir orang, yang kadang2 pentingkan diri sendiri.  NOpe, it's just a general statement.  Saya senang bertolak ansur jika anda pon begitu.  Tapi, when it comes to u, do i have to do the same?  Saya letak kepercayaan itu, tapi anda tidak.  Then, the things will come back to me babe.. U noe, sometimes we don't have to be so selfish.  But if you remain like that, so it will be okay la.  Next time, no more lah. kannnnn? Am i rite?

And oso orang yang tak mahu bertanggungjawab.  Oh no. Siyes, agak tertekan ya saya disitu.  Don't expect anything from me if you can't do it also.  Okeh, statement agak keras ya. Same cam di atas, ini general.  Nak terasa terpulang. But i want to ask.  Where is your ownership? Every khalifah kat muka bumi nih ade tanggungjawab dan tugas, yes itu wa tak nafikan but do not focus too much kat menda yang bukan hakiki. Oh men. *tepuk dahi* I am not saying dat i am so good, so pandai in eberiting but plis, be responsible. Saya cuma kuli beb, kuli..
It's not me to berkira about it lah. But, okay, i follow ajer.  Kan..Huah.. Adekah saye yang tak tahu nak menyesuaikan diri dengan keadaan sekeliling.? Okeh, people can say whateva they wanna say rite. So, saya? Lantak p la nak habaq apa pun eh. Becoz u never be in my shoes..

Now, i'll set my mind, yang penting kerja saya ikhlas, niat kerana Allah SWT, nak cari rezeki untuk keluarga..Yang lain, isu lain, hentam kiri kanan atas bawah, sori, wa tak layan. As long as jangan usik family saye.  U have prob with me, then come and see me face to face.  I've been back-stabbed two times or three times la dalam tahun nih.  Then, itu buat saya lebih berhati2..Dan itu bukan salah saya untuk memencilkan diri kan? :) Sebab, saya lebih tenang sekarang. Alhamdulilah..

Allah SWT dah atur idop saya.  Dan Dia uji saya untuk melengkapkan perencah kehidupan saya supaya tidak boring dan ada perasa.  So, I'll take it as challenge..:) 

And I always remember that Allah Maha Besar.  Tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah.  Dan InsyaAllah, will find the way. :)

Selamat bekerja..! :)



 

No comments:

Post a Comment