CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 23, 2012

Sahabat atau kawan?

Sahabat atau kawan? Anda tentukan. Amboih, dah macam men game sejuta money drop tu eh..ngehehhee..:p 


Titibe kan dalam tengah buat keje tuh, terlintas tentang sahabat. Sahabat yang nun di Semenanjung saya tinggalkan sejak menghuni bumi Sarawak nih. Rindu nak hangout, rindu nk gossipping dengan meka, rindu nak gelak2..:)




Kawan, ada macam2 jenis perangai.  Selama yang saya kenal, banyak saya jumpe orang2 yang macam2 jenis. Antaranya ialah :


a) Kawan yang memang baek.  Baek segala-galanya.  Sampai kadang2 perasaan sendiri diketepikan untuk jaga hati kawan dia yang lain.  Selalunya orang gini kurang bercakap dan banyak mendiamkan diri.


b) Kawan yang depan baek belakang, memang tak hengat..yang ni jenis berpura2 gituww atau lebih senang disebut kawan makan kawan..kalo bab tikam menikam die la paling hebat. Cerita sampai senseng lengan baju..haaaa..oopss..tutup mulot..n oso kawan jenis sebigini memang bahaye.  Stok gune segala yang dia tahu pasal anda dan hentam anda secukupnya sehingga anda tidak terdaya nak bangun lagi..<- kijam sungguh..


c) Kawan yang menompang populariti (retis ke ko? oh pelissssss)


d) Kawan yang amik kesempatan (hmmm, no comment)


e) Kawan yang jenis perhati kehidupan kita.  Maksudnya kalo dalam facebook or blog dia tak komen, die tak pernah tegur or whatsoeva la tapi titibe bile jumpe nahh, eberiting die susun cerita kita dengan jayanya..(stalker ke??)


f) Kawan yang time sedih je die datang, time kita gumbira dia hanya melihat dari jauh..:) 


g) Kawan yang time gegelak, tapi time sedih memang tah kemana..bz bebenor..
h) Kawan yang dapat memimpin dan menasihati ke arah kebaikan..:) bagus, anak sape la tuh..
i) Kawan yang tak hipokrit..cakap pakai lepas, tak kutuk belakang dan dia jadi diri dia sendiri...i loike!!! same sikit la dengan wa..ahaksss!!


j) Kawan yang tak kesah langsung pasal kawan dia yang lain..ade ke? adeeeeeeeee~


k) Ha, ni last yang wa jumpe kat muka bumi nih. Kawan yang lupa kawan bile dapat boipren.  Eh, poyos..time nangis ko carik kami pula..ho?




Soalannya :: Dimanakah 'Sahabat'? Adekah semua ini 'Kawan'? Sila isi tempat kosong dengan jawapan yang betol....


.
.
.
.
.
.
.
.




Kesimpulannya, sahabat atau manusia, mereka tetap MANUSIA. tak lari dari buat kesilapan.  So, maafkan saja mereka.  Allah kan ada..:)





No comments:

Post a Comment