CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, February 1, 2012

Biarlah bulan bicara sendiri~


Baru saje beberapa hari berjauhan dengan incik somi. Udah rindu banget rasa nya..huuu~ Semalam pas balik keje, balik umah auntie kejap amik barang2 wa. sebab flight dari kL malam senin arituh kul9. So, terus tido umah auntie and gerak terus ke opish dari umah meka la..Auntie and uncle pon tak bagi wa balik Samarahan sorang2 dan lewat2.


So, pas amik bulus dan barang2 wa, kami pon selamat sampai di HOme sweet home kami di Samarindah. Huah, tengok rumah, teringat masa hubby ade skali. hurm, tanggungjawab kene teruskan kan. Sesiapkan bulus dan bagi dorang main kt lua dulu, wa pon masok, mandi, solat dan makan. Masak megi saje. Sebab penat gile. xlarat nak masak.  Pastu hubby pon dah pesan terus balik. :)

Pas dah makan tu, titibe dengar ujan lebat. Uish, ape lagi, berlari keluar mencari bulus dan mengurungnya dalam rumah kecik mereka. Hik3..Kite masok tido awal skit arini okeh. Mama sorang saje nih, papa tade. Bulus tu pon macam paham dan letak je kain tpt tido meka, terus duduk diam. Bagus bulus2 ni, dengar cakap mama..:)

Wa pun terus-terusan berpesbuk. Lame tak borak dengan geng Bakat Laut. Alhamdulilah, saya seronok ada mereka. Ada tempat nak bertanya pendapat. Sebab? Kami dari background yg berbeza. Kak Haida dah cm tpt merujuk (ustazah pilihan..ngeh3..), Kak Haya, Ida Zara, Yatie dah mcm doktor sakit puan, Ekma yang bijak dan up-to-date, Azie a.k.a Momy Iman yang ade blog sendiri dan same kementerian dengan wa,  Thya yang sering memahami keadaan dan happy-go-lucky, Kak Liza a.k.a mak bed yang seperti pendiam tapi manyak idea, Ayu geng sekepala, Siti Aris dengan manik2 nye, hehehhe.. dan kak ena yang mekapnye meme malatopss (teringin one day nak mekap ngan kak ena) dan semua lah..huah..seronok ada mereka..sebab mereke menjawab semua pertanyaan sayya tanpa rase bosan..kekekeke..saya budak baru belajar..

Geng juge dengan wife2 abang meriam iaitu Nurul yang suke berceloteh di blog celoteh cik nurul..ngeee..tak sabar nak tengok Muhammad kecik die..:p serta kak Rock a.k.a Tungau dan Puan Watie yang seronok dah dpt keje. Kak rock, ko meme rock la..n happy tuk akak. nanti banje saye okeh???? 

Yang paling best, yang kat bawah nih. Hubby puji masakan saye..wiwiiwitttt...hik3..kembang semangkok dah nih..

hubby shaye puji shaye masak! ngeeee~

Dalam saya happy2 ni, terselit juga sedikit perasaan kecewa bilamana saya dijadikan bahan untuk diperli dan disindir di wall sahabat. Maaf, saya tidak mengacau anda, saya tak pernah mengganggu hidup anda tapi mengapa anda suka ingin "mengusik" saya.. Saya memulakan tahun 2012 dengan amat teruk skali. sbb? Macam2 dugaan menimpa saya. Saya malas nak pk. Sebab nanti wa yg stress..kan. juga kedengaran beberapa fitnah yang dilemparkan oleh orang yg tak bertanggungjawab terhadap saya. Ya Allah, tak takot dosa ape..Nauzubillah..

Tapi tak mengapalah, anggap saje ini semua dugaan. Saya harus kuat. Kan, Motivate diri sendiri..kekekeke..okeh, jp. Adakah ini luahan perasaan? bimbang juga sbb di facebook sy dihentam teruk kerana selalu nak meluah segalanya. tapi do i disturb u people? sy cume buat hal saya kan, tidak mengacau kamu? x mengapalah, ini blog saya, so skati saya lah..lalalallala..kalo takmo bace, takyah singgah. takyah bace. tenang nyawa kamu kan? okeh, nak p makan, lunch time..laporpooooooo~ taking care..

2 comments: