CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, September 3, 2012

Collagen Capucino untuk mak dan makcik saya.hoho~

Okeh..ni ade lagi update pasal Collagen Cappucino yang wa penah update kat entri sebelum nih. Kali ni wa nak cerita feedback dari 2 orang yang dah cuba serta mengamalkannya selepas wa berjaya memaksa  menyuruh mereka minom.hahahha..

Cerita terjadi tengahhari tadi diantara saya dan mak saya dan juga makcik saya yang kedua duanya berada di semenanjung dalam perbualan telepon sambil makan tengahhari kat pantry opis..


Saya : Hello mak. Bz ke? Nak gossip nih..

Mak : Ha, bz la jugak. *mak saya bekerja*

Saya : Ala, akak nak gossip ni. Kejap je.

Mak : Ngapenye??


Saya dan mak memang suka bergosip. Hahahah..


Saya : Takdela..gurau je..Mak, cane minom kopi tu?? oKay tak?

Mak : Okay sangat. Mak rasa kenyang je. Tak letih pulak tu. Sesuai la tuk mak yang tengah diet nih.

Saya : Hoh, diet la sangat kan. Ade lagi stok ke mak?

Mak : Ni lah nak ckp kt ko nih. Dah abis dah. Arituh acik (makcik saya merangkap kakak mak saya) datang raya mak bagi dia 5 paket. Soh dia cuba.


Ala, nak soh orang belanja la tuh..


Saya : Dah tu, acik cakap ape? Okay tak die minom?

Mak : Ko tepon la dia. Ha, mak nye stok dah abis nih.


Sengaje ye mak ulang ulang. Ye ye. akak paham..


Saya : Yelah. Akak nak order la nih. Mak jangan minom ******* tu dah. Minom kopi ni je tau..(brand lagi satu yang mak wa minom tu terpaksa dirahsiakan untuk mengelakkan sebarang spekulasi atau pengeboman terhadap blog aye..)

Mak : Yelah.

Saya : Akak nak tepon acik sat. Nanti dah smpai order akak anto kat mak. Ek ek..babai mak..lab yu…



Saya pon letak tepon..Lalu mendail pula no acik saya..Memula tak angkat. Mane pulak pegi makcik aku nih. Kali kedua baru angkat.

Acik : Ha mie. Apesal suara ko lain nih?

Saya : Demam nih cik. Uhuk2 sikit. *batok la konon*

Acik : haih..demam pon pi keje ke?

SAya : eh, keje lah. Coti dah abis. Puas dah beronggeng time raya tu. Acik sehat ke?

Acik : Sehat je nih.

Saya : Ni ha. Nak tanye. Acane minom kopi yang mak soh acik try tu. Okeh tak?

Acik : Acik nak kopi tu Mie. Dahla sedap. Acik punye tangan yang takleh genggam tu dah boleh genggam dah lepas minom kopi tu. Tekejot juga. Berapa sekotak tu Mie?

Saya : Berapa sekotak tu toksah le kire. Acik amik je. Akak bagi. Nanti abis roger je. Akak nk order ni, tuk mak sekali. Mak pon kate bagus.

Acik : Yelah. Eh, acik minom malam takleh tido lah.

SAya : Aiseh. Minom la pagi. Kalau buat keje rumah rasa ringan je. Minom tu badan jadi segar. Tu yang takleh tido tu. Tapi minom sehari sekali. Kalao nak selang2 pon boley. Ekot aciklah.

Acik : Yeke? Bolehlah. Ekot ko lah Mie.

Saya : Orait..Nanti akak anto kat mak, nanti mak balik kampong mak bagi acik lah eh.

Acik : Okeh.

Saya : Nanti pape akak telepon lagi. Assalamualaikum..


Lepas letak je telepon, wa tesengih sampai telinga. Ngahahah..woot woot..Untuk pengetahuan pembaca, mak saya dalam lingkungan 50-an dan makcik saya dalam lingkungan 60-an. Mereka sangat suka minom kopi hasil potpetpotpet wa kat mak wa soh die minom dulu. Mak tu rajin mencoba. Tu yang termakan dek kate2 anak dia nih. Ngahaha..Hasilnye, mak gumbira. Hoho.. Tercapai le hajat dia nk diet tanpa mkn dengan banyak. Masa puasa arituh pon dia tak sahur. Kenyang katenye.

 
Jadi, ape lagi. Tak salah mencuba. Benda baek. Dan positif untuk semua golongan. Tak caya, boleh tanye tokey dia sendiri. Siyes..

Dah..nanti update lain eh. Manyak koje nih..Babai~


No comments:

Post a Comment