CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, September 29, 2012

Sabtu yang unsangkarable!

Sejak dua menjak ni aku tak rasa wiken dah..
 Sebabnye aku keje sabtu ahad.
Umah pon dah macam tongkang terbalik..
 
Malam tadi aku 50-50 nak pi opis ke tak..
Sebab aku penat sangat.
Keje nonstop wiken..
So sabtu ni aku nak rehat dan ahad aku kene g keje.
Setel keje yang tak penah abis tu...
 
So pagi tadi aku bangun lambat sikit.
Kalo dok ngan laki ni mau kene bebel tak mangun lagi..
Dah puas gegolek, aku pon bangun.
Menggeliat keluar dari bilik dan tengok sekeliling..
 
omaigoddd..
Umah bersepah..
 
Jadi aku mulakan operasi mengemas dari bilik no dua ke bilik no satu.
Pehtu dah siap sapu, mob bagai, turn tuk basuh kain.
Masa mop lantai tu aku dah rasa tak best kt perut..
Sakit..
 
Tapi aku teruskan membasuh.
Siap jemur kain bagai, aku pon dok angkot nasik makan depan tivi..
 titibe aku rasa macam tak selesa..
Takpe, aku tunggu sat.
Dia kua lagi..
 
Uh..
aku pi cek..
 
hmmmmm....
 
Pehtu dah setel semua, aku pi kat henpon..
arini 29hb..
expected period aku 2hb..
 
Tapi takpelah..
Period aku mmg camtu.
Memang akan awal sehari dua atau ontime.
Tak penah lambat.
Cuma yelah, bila dah kawen ni mmg ade larik2 sikit la..
Tapi so far bole kejar dalam keadaan terkawal.ngahhahahah..
 
tapi yelahhh..
Unsangkarable..
Bile pikir balik, no wonder la aku hangin je dua tiga ari nih..
Nak mengamok je keje aku kan..
Pehtu rasa mengong sebab simptom gini selalunye aku pasan tapi kali ni aku tak pasan.
Apekehei nye..
 
Cuma kali ni senggugut teruk.
SEbelum ni dah lame tak senggugut sampai acamnih..
Tapi arini sampai teguling guling aku dibuatnye..
Nak nangeh takde orang pujuk.
nangeh dalam ati jelahhh..
sobsss..
 
Aku tebaring depan tivi sambil tengok masterchef 2.
Hoh..
Ngam2..
Masa ni lah memang selera makan aku up gile okeh..
 
sakit tu, memang sakit lagi.
Selalunya aku akan take a nap.
Sebab tu akan legakan sedikit sakit itu..
 
Aku tido2 ayam.
Tapi lega lah sikit.
Titibe bila bangun aku rasa tingin sangat makan kek..
 
aku suarakan kepada hubby..
Hubby soh pegi beli.
Camane nak pi beli..
Aku nak bangun pon ta larat nih.
Lagi nak drive..
Hhuhuhuhu..
 
Pehtu aku terfikir bebahan tuk buat kek batik semua ada..
disebabkan tingin gile nak makan, aku pi lah dapoq..
Keluarkan semua bahan2 buat kek batik tu..
Dan mula membuatnya...
 
DAn taraaaaa..
Dalam masa tak sampai setengah jam, kek dah siap..
Tu dia tengah dok dalam peti es..
Kasik sejuk sikit....
Jap lagi boley makan..
hihihii..
 
Pehtu hubby kol..
Gtau dia dah buat kek batik..
Dia ckap baguslah..
hihihih..
 
Seronot...
 
Plan nak study sikit pasal assignment hubby tapi memang tak larat..
Mungkin jap lagi boley start..
 
Tu jelah aktivitinye arinih..
Esok nak pi opis..
Buat keje manyakkkkkkk!
 
 Huahhh..
Pensan~

No comments:

Post a Comment