CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 12, 2013

Aku sudah jatuh cinta~

Aku ni sebenarnye dah lame tak tengok belog dan belogwalking..
mahap la kepada yang penah tinggal komen tapi tak tereply..
tapi lambat2 pon i reply okeh...
heheheheh...

pehtu titibe kan..
tertarik dengan satu hempom nih..
SONY XPERIA Z!!

 
Halamakkkk...
jojesnyeeee!!!!
 
wat masa skang aku pakai Samsung..
yang mana pada masa itu aku cuma nampak Samsung yang menarik minat dari jenama lain..
especially tab meka kan..
fuhhh!
 
tapi aku rasa aku kene back to my history dulu..
yang mana aku pakai hp Sony Ericsson K850i..
yang mana aku sangat sayang akan beliau..
dan masih berfungsi sampai sekarang..
dimana aku sayang nya sangat sebab gamba nye yang cantik dan sebab dia cybershot..!
gelap pon boley tangkap gambaaaa...
cuma 'beliau' dah sakit sikit..
sebab dah berumur almost 6 tahun..(aku beli tawon 2007)
bateri je prob...
yang lain sume okay lagi..s
sayang woo..
 
kendian baru aku bertukar kepada Samsung..
yang aku pakai sekarang Samsung Galaxy Ace..
Yang ni 2011 aku beli..
sebab cik Sony tu dah mula sakit..
masa aku beli tu, baru kua..
rege pon nak dekat seribu hengget..
skang nih dah murah dah...
cuma keburukannye ialah internal fon nye sikit sangat..
dan aku sedang menghadapi masalah itu sebenarnye..
Memory card macam tak function je..
cisss!
penat pau hubby arituh..keheheekeke..
 
Aku ni selagi hp tak rosak, aku memang bukan jenis tukau hp..
sbb aku bukan jenis ikut sangat gajet yang makin laju dengan brand2 baru nih..
pada aku, hp aku tu bukan setakat boleh angkat kol n buat kol serta sms, tapi boleh amik gambar, boleh online, boley bace email, boley wassap dan memacam lah..
sebab aku suka pada mende yang multitask..
ngahahahhaah~
 
jadi apabila cik samsung aku mula menunjukkan 'sakit'nya, maka aku sekarang terpaksa menyervei hp baru untuk memastikan aku tidak terputus hubungan dengan dunia luar..
ngehhehehe..
dan setelah terbelogwalking, aku terjumpa pasal Sony Xperia Z nih..
cisss!
tergugat iman aku..
 
dan tau dak ape yang buat aku SANGAT TERTARIK dengan beliau nih..?
 
 

 Haaa...
sebab dia kalis air!!!!
gila lahhhhh!
haku rasa dah nak pitam dah...
perghhhh!
 
Okeh..
skang..
meh tengok sat beberapa spec Sony Xperia Z nih..
yang buat aku lagi jatuh cinta..
uuuuuuuuu~
 
  • 5-inch 1920 x 1080 Full HD Reality Display with Mobile BRAVIA Engine 2
  • 13-megapixel Fast Capture camera with Exmor RS for mobile, HDR video, Superior Auto and Noise Reduction to effortlessly capture razor sharp pictures and videos in any conditions
  • Dust and water resistant (IP55 & IP57) with a durable glass display
  • 1.5 GHz asynchronous quad-core Snapdragon S4 processor
  • 2GB RAM
  • microSD support
  • 4G LTE support
  • NFC support
  • Battery STAMINA mode improves standby time by at least 4 times
  • Android 4.1 Jelly Bean upgradeable to Android 4.2 “shortly after launch”
  • Size: 7.9mm thin
 Time kasih pakcik Google...
 
Dikhabarkan Sony Xperia Z yang jojes nih akan release pada Februari 2013!!
hohoo!
 
kat Mesia bila ek..
sudah jatuh cinta nih...
*awang awangan* 

tapi bila si jojes ini keseluruhannya diperbuat dari kaca yang kalis air, ade komen yang mengatakan, bagaimana kalo ia jatuh..
macam kaca terhempas la kiranya kannnn?
ohhhhhhhh!
tak dapat bayang..
kene pakaikan sarung sekuriti yang bagus dan anti jatuh...
amboihhhhh!

tapi sesuai ke untuk aku yang suka campak2 hempon nih?
huuuuuu~
 
kalau nak tahu lebih lanjut, boleh baca kat sini..

ATAU
 
meh try tengok video nih...
ne tau anda pon nanti turut jatuh centa...!



 Okeh...

jumpa lagi di lain entri...
hoho~

babai...

nadea ramly
xoxo

1 comment: