CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 10, 2013

Flat abis~

Entah tatahu ngape arini suma tak kena..
padahal malam tadi aku still turun men badminton..
sukan yang aku tak penah jemu n berkira dan aku minat...

tapi...

mood macam serta merta berubah..
entah...
hormon pompuan ni susah dibajet..
selalu aku okeh je..
malam tadi aku punye tacing n sensitif tu punya la tinggi..
mungkin ada sesetengah perangai kawan yang tak berapa respek aku kot..
tu yang buat aku hangin je..
arghh..menyampahhhhh!!
tak payah la nak lebih lebih...

balik tu pon aku macam okeh..
cuma sangat penat..
aku masih nak nafikan yang badminton pada setiap hari senin, rabu dan jumaat itu adalah punca aku letih dan stress..
TIDAK SAMA SEKALI okehhh!
sebab itu adelah aktiviti yang paling gembira dalam hidup aku..
sukan yang paling aku minat..
walaupun aku ni tak terror mana...

harini pagi start ujan agak lebat lah..
aku skang asek lambat bangun je..
bukan lambat tapi asek snoose alarm..
ngahahaha..

 bila kita terlalu kuat bekerja dan nonstop bekerja, tido adalah mende paling syok tau...
lemau je hari aku arinih..
tatahu puncanya apa.

keje pon aku setel yang urgent je..
yang tak brapa nak urgent tu aku tolak je tepi..
manyak entertain dan layan pasaan..
oh, mengantuk.
takyah cakap...

petang tadi aku boley telelap kat sofa..
tak sedar ape..
kepala dah asek tehantuk je kt pc..
tahap mengantuk adalah tahap gaban...
pastu punya la kan takot amik risiko, aku pesan kat staf aku..
kalo dorang nak balik 530 tu, kejut aku..
sebab aku nak tido jap..
kepala dah weng2..
aku tengok doniya pon dah berpusing2..
5.30 depa nak balik tu, depa kejut aku..
aku ingat bila dah take a nap tu, aku dah okay..
tapi lagi TERUK!!

Aku terpaksa cover jalan aku ke kereta depan orang..
padahal dalam hati aku je tahuuu..
pening, nak muntah, ngantok, stress, semua ada!
SERIUS, itu tak bagus...
aku dah start risau dah..
camane aku nk drive nih...
masok kete je, aku duduk lame dalam tu..
kasik diri aku stabil dulu..
tanak membahayakan pengguna jalan raya yang lain..
satu je aku takot.
TERLELAP masa drive..
hoh!

itu akan mengakibatkan orang yang bersalah nanti kene..
lama aku dok menung picit2 kepala dalam kete..
masa tu la ingat somi..
sobs...

kalo dia ada kat sisi aku, tak payah aku nak hadap mende ni sorang2..
at least dia boleh amik aku..
tapi....
aku tarik napas dendalam..
nak mengalir jugak air mata..
tapi tak kua..
menung kiri kanan..
tarik napas lagi..
tapi aku still tak gerak dari parking...
tiba2..

ada orang kol..
ibu mertuaku..:)
lama jugakla kami berborak...
dan mama tanya hal transfer aku..
sobs..

entahla ma..
tatahu bila...
tu jelah aku mampu jawab...
lepas dah borak2 tu..

aku macam dapat kekuatan sikit tuk drive...
then aku nekad je..
drive saje..
tapi aku bukak tingkap..
takot sat g kene ekon aku telelap tuk kali keberapa nanti...
dan jem masih ada..
sigh....
tak abis2...


sambil dok drive tu, aku dok pikir ape nak masak..
barang dapo takde sangat..
so aku singgah pasar yang kat area umah aku tu..
semata2 nak beli sayo..
tingin nak makan sup sayor ngan ikan kembung masin goreng..
dan tu  jelah lauk dinner aku..
yang aku larat masak..
yang aku terdaya nak buat...
pehtu dah basuh kain semua..
baru dapat updet entri..
banyak sebenarnye aku nak update...
tapi memandangkan aku takde masa sangat nak bukak lappie, aku pendamkan saje..
kalo korang nampak aku punye entri tu satu hari ade dua tiga, tu maknanya aku dah draf awal2...
tinggal tempek saje kt belog nih..


skang aku plan nak tido awal..
tapi dah bukak lappie nih, mcam tak je..
ngahahaha..


takpelah...
sat g off lappie..
tido..
dan rehat..
kesian badan...
terlalu kuat bekerja..
terlalu menghadapi stress yang menggila..
dan terlalu merindui suami yang jauh dimata...
serta keluarga yang mendoakan kami bahagia....
jumpa lagi..
taking care...

 
xoxo




Posted via Blogaway

8 comments:

  1. ingatkan rumah flat habis dijual...hahahahaha

    ReplyDelete
  2. Huhu.. PJJ lh nie kn.. kecian..

    ReplyDelete
  3. sabar ye yunk..tu benda biasa ble duk pjj ni..kita pun kadang2 nangis jgk bila tu yg mmpu melegakan especially ble ada bnda yg xmampu nak settle kan sndri..sabar tu feveret word utk org pjj..;)

    ReplyDelete
  4. Kak mimie,haha..tatahu nk letak tajuk entri ape.huahh..

    ReplyDelete
  5. Cik puan jelita nasha,huuu..dh biasa dengar sabar tu dh.cer tuka perkataan lain.tih3..

    ReplyDelete