CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 26, 2013

Soppin barang dapo..korang napok megi saje yeeee~

Hari ini dengan tak semena2 dapat berehat..
hoho~

Patotnye arinih adelah turn aku bekerja..
tapi sebab dapat email dari HQ mengatakan arinih dan esok adalah TUTUP, maka aku pon melompat kegembiraan..
hohoho~
dapat la menjahit..
tih tih tih...

okeh..
arini aku tak buat pape..
alhamdulilah..
cramp dah okay dah...

dan macam biasa, aku tak bekpes..
aku just minom kopi pepel yang enak lagi menjojeskan..
dan lepas mandi, aku pon mula menjahit..
biasalah skang..
asek entri pasal menjahit je..
mood menjahit haku dah datang semula..
abehlaaaa..
asek pegi kedai kain saje..
tih tih tih...

kul 1 baru aku start masak..
tu pon aku just masak simple2 saje..
kacang, ikan bilis n tempe goreng sambal..
dan sedikit sup kosong simple..
cukup la aku sorang..
kalo laki ado masak gitu, mau terkulat2 dibuatnye..
tih tih tih..

okeh...
umah haku pada masa ini sangat besepah..
tak dapat bayang kan..
gilaaa besepahhh..
padahal last week baru kemas..
dok sorang pon boleh besepah???
ye..
sebab aku memang suka menyepahkan barang..
hahahahaha...
dont do this at home kepada sape yang duduk ngan laki..
mahu kene bebel..

pehtu petang tu aku mintak izin kat bigboss nak pegi Giant..
nak beli barang dapo..
selalunye ini adalah aktiviti haku setiap bulan bila dapat gaji..
memenuhkan barangan dapo dan beli keperluan rumah..
selalunye aku pi balik keje..
semalam aku tak larat sangat..
so tak singgah pi beli pon..

arini aku pegi sebab aku nak amik masa tuk belek dan tengok barang satu satu..
ngam2 pegi time nak raya cina kan..
lagi laaaa manyak sale..

aku dok ralit godek barang sesatu..
tu la aktiviti kegemaran sejak aku kawen..
yelah..
dah jadi mini..
kene la tau setiap barang dan kegunaannya..
ape itu jintan maneh..
jenama beras yang okeh..
bau pencuci lantai yang digemari..
tu semua seorang isteri kene pandai dan amik tahu tau...

membebel pula..

dan ye..
sampai laki aku kol tanye aku dah balik ke belom..
hahahaha..
lame sangat katenye..
ele, boring la tu..
takde teman nak berwasap...

pehtu kebetulan troli aku pon dah nak penuh..
so aku cakap aku dah nak balik..
dan..
taraaaaaaa...






Sila lihat troli saya..
kebanyakannye cakap napak megi yang manyak..
sobssss...

ade lagi barang2 dapo bawah megi tu korang tanampak..
harap maklong..
megi itu hanya digunakan semasa gas malas masak datang..
ataupun dah lapa gilaaa..

kan aku rajen masak..
tih tih tih...

ha..
ni dok sorang gini nih..
cer imagine kalo hubby dok sekali..
lagi penuh troli den..
hihihihihhi...

ye..
saya memang kuat makan..
ini adalah stok dapo saya sebulan..
kekadang tak sampai sebulan..
tih tih tih...

okeh, jumpa lagi entri lain..
babai~

xoxo
Nadea Ramly

No comments:

Post a Comment