CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 19, 2013

Peplum : Mud menjahit datang semula..hoho~

Okehhhhh!!!

mud menjahit dah datangggg....

dan malam ini peplum menjadi pilihan..
yeh!
akibat bosan kot asek ngadap tv, lappie, henpon dari tadi..
mesin jait aku tesengih je kat ateh meja tu..

lalu sengaja membongkar kain2 yang manyak2 aku beli dulu..
hoh!

mesin yang hubby bagi sempena anibeseri yang pertama tu tak la mahal mana..
tapi bila aku dok merengek nak mesin jahit, nak mesin jahit, jadi hubby merealisasikan impianku ituwww...

baju kurung ni adelah hasil pertama buatan senirik..
masa ni sanggup pi umah kawan pinjam mesin jait dia sambil belaja buat baju kurung..
belaja tak formal..





Okeh..
meh baca sini...

Pehtu tadi titibe datang mud nak try buat peplum..
aku ada print cara buat dari tenet..
tapi macam tak paham..

lalu aku mengambil contoh baju peplum aku kaler pepel tu...
dan start buat pola...
pakai kertas pola tu...
maklonglaa..
baru belajar..
tih tih tih tih...

dan selepas itu, berjaya memotong...
hoho...
ni belum jahit lagi..
just nak tengok camane rupanye kalo bercantum..



bila yang kekembang kat bawah tu n sisi badan tu dah siap cantum, tiba masa nak sambung lengan dia pulak..
mesin aku start melompat2 jahitannye..
mula la nak meradang kannnnn...

dah lima kali jugak aku dok bukak balik jahitan dan bega sikit part kat sekoci tu, masih tak berubah..
last2 aku stop..
mesti mesin tu tekejot..
dah lame aku tak usik dia..
titibe malam ni trus terjah soh buat sehelai baju..
ngahahahaha..

nak try sambung esok..
kalo boleh la...

pehtu rasa lapa...
dah tak pasal2 aku memasak pulak kat dapo..
goreng ikan masin..
masak sardin sikit...

kalo stress memang lapa kan..
dari siang tadi aku tak makan okeh je..
bila mula nak naik angin mesin dah mula buat hal, start dah rasa lapa..
adehlaaaa..

so skang hati berbunga riang..
mud menjahit dah datang..
ngahahaha..

aku kembali gila kain la pehnih..
asek pegi kedai kain je kangg...

muahahaha...

dan 

dan...

aku dah mula ade kastemer..
kengkawan nak tempah pula..
aiyaaaa..

aku tak berani sangat nak amik tempahan..
maklomlah, peplum ni pon aku ekot contoh baju aku je..
tak blaja secara formal..
tak g kelas..
macam baju kurung tu jugak..
belajar dari orang..
yang bezanya peplum ni aku belajar snirik..
ngahahahah..

caye tak..
aku pi kelas menjahit tuk baju melayu je..
tu pon macam  kene bukak balik nota cekgu tu..
lupaaaaaa...

okeh...
time kaseh kengkawan..
aku cuba la buat ek..

tak pandai pon tapi aku try..
hihihihi..

plan nak buat pakai kain polka dot..
macam santek je..
ngahahaha..

boring la plain je...

okeh..
nak tido...

eh..nak berangan jap..

jumpa di lain entri..
take care...

xoxo

nadea ramly

4 comments:

  1. Susah gilak jait towk cerik kamek kowh. Even amik ERT marek pun soh owg jait keja kusus.. Hahaha

    ReplyDelete
  2. hahahha...tok x formal dik. k coba2jak..:P

    ReplyDelete
  3. nak belajar jahit baju pepelum cara professional? sila layari jahitandankemahiran.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. belajar baju peplum? layari jahitandankemahiran.blogspot.com

    ReplyDelete