CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, January 4, 2013

Tahun baru, nilai baru, perangai baru..eh!

Baru nak perasan bila entri tuk 2013 belom ada pong…!
Ngahahahha..

Maklongla..bz bebenor haku nih..
Alasan demi alasan..
Tih tih…

Okeh..
Macam tawon lepas, orang dok asek cakap pasal azam tawon baru la ape lah..
Aku senirik dah lupa ape azam aku tahon lepas..
Pehtu dah malas dah nak set azam tuk tawon nih..
Memandangkan ini tahun kedua aku sebagai orang yang pegang title isteri sambot new year, maka rumah saje menjadi pilihan..
Dulu masa bujang trang tang tang, enjoy d life la..



Alahai…
Zaman jahiliyah yang tamo ingat dah…
Dapat set azam pon secara kebetulan..
Bila aku dok kenang2 balik, manis sebenarnye 2012 aku arituh..
Tak mo lah nak ngade ingat mende sedih..
So, aku just letak dalam kepala, yang 2013 ni aku nak



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.





Buat muka kodok dan selamba sambil kekembang idong kalo orang dok asek tanye soklan soklan yang telalu susah untuk dijawab…
Disini dizoomkan lagi dengan maksud, nak buat pangai macam beruang kutub tu..
Takde pasaan..
Tak campor hal orang…



Maka skang pon aku macam membesar bagai beruang kutub..



cissssss!!




Malam new year tu sepatotnye aku pi men badminton..
Tapi masa tengah sesiap tu titibe dapat mesej kate kensel..
Wa pon tak kisah..
Dok jelah kat umah tengok tivi…
Nak kua takde kawan..
Tak baek jugak dengan title jojes skang..
Hahahahha..
Lagipon hujannnnn..
Tido lagi best…



Lagipon, malam je la masa tuk aku rehat lepas siang sangat sebok membanting tulang pat kerat nih…
Tih tih tih…

Aku siyes tetido depan tivi..
Pehtu terjaga sat nak pi toilet..
Dan mula tekejot bila dengar bunyi mercun n bunga api..
Jiran jemiran haku memang gemor men bunga api…
Aku kua2 je toilet, dah masok tawon baru…
tahun lepas masok toilet, tahun ni bar kua..hahahha..
Mejik tak?

Sebab aku penat sangat, aku sambong tido..
Alamatnye memang tv yang tengok aku..
Ngahahahah~



*bil letrik wa makin lama makin tinggi sebab kesedaran terhadap pembaziran letrik itu amat kurang…urghhhhh!
Dok sorang pon sampai nam ploh hengget..

Dan esoknya di hari 01012013, aku terjaga pada pukul 2.30 petang!!!
Lagi mejik….
Hahahhaha..



Ni aku buat sekali seumur hidup tau…
Gila langgar semua..
Siyes, penat sangat..

Apepon, takde mende best pon yang berlaku pada hari kejadian tahun baru..
Manyak menenangkan minda..



Dan berfikir dimana aku skang, ape aku nak buat and achieve for this year…


Hal anak aku tolak tepi dulu..
Rezeki tu kan Allah yang kasik..
Dan malas nak tacings2 dah pasal hal nih..


Pedulik la ape orang nak cakap.
Sebab, orang tak tahu dan tak paham..

Kalo ada, alhamdulilah..


Kalo takde, tawon ni tawon hanimun kami lah..

Hubby, nak pegi koh samuuuiiiiii!!


Err, bercakap tentang somi, masok hari ni kira dah dua bulan lebih dah dia tak de kabar biter…
sobs sobss...

Aishhh..



Ingat senang kawen ngan orang pakai unipom nih..
Makan ati senirik lah..
Tapi alhamdulilah, aku makin leh terima kot semua nih..
Dah kawen bawah pedang sangat kannnnn..
Ha, so, kene la menabahkan diri..

Macam entri MAKBED dulu cakap, ingat semua orang boleh kawen lalu bawah pedang tu ke..

Besar maksudnya tu tau…


Kalao ekotkan beliau akan kembali kedarat ujung bulan nih..
Tapi tatahu dapat menjenguk ke tak bini dia kat sini…
Sebab beliau ada tugas lain pula kt kL..
Tu sebab la aku menggedik nak mentak balik kL..
Uwaaaaa…
nak balik..nak balik...

Tak kisah la hubby…
Semoga kamu selamat kat sana..
Doa ku mengiringimu..
Cewahhhhhh…
mode : gatal..
Siyes, rindu beliauuuuu..
Sobssss~
Tawon ni kita hanimun e yayang…

Hik3…


Part kehidupan pulak, aku rasa tawon ni banyak yang aku kene buat lain dari yang lain dari tawon lepas…
Pas aku rasa down yang amat sangat di hujung tawon yang lepas dan dua tawon yang lepas, jadi aku rasa kali ni kene siapkan dengan perisai yang lebih kuasa dari biasa..
Hoho~



Buat menda yang happy2 je..
Nak avoid mende yang sedih dan negatip..
Jadi kalo anda rasa anda ade ion negetip yang kuat, sila jauhkan diri dari saya..
Sebab nanti saya akan meletop macam supernova..
Waw..


Apekah supernova itu..
Keheheheheh..
Entah…



Nak carik kesempurnaan, mana lah ada..
Kitakan manusia biasa..

Cuma usaha jadi yang terbaik dari sebelumnya…


Kalau orang lain tak appreciate, tak kisah la..
Janji kita puas hati dengan kehidupan kita…

Dan selalu pesan kat diri, tak semua orang sekeliling boley dipercayai..
Banyak kali dah jadi..
Tapi tu lah..

Bila dah sampai kemuncak, baru tersedar..

Tak semua orang nak tengok kita bahagia..

Tak semua kawan betol2 ikhlas kawan ngan kita..
Sebab ada yang tunggu masa je tuk kita jatuh..


Hati manusia, lumrah..

Suka tengok orang lain jatuh…
Bukan lagi nak sekali sama2 berjaya…
Kan..?

Eh..

Emo pulak…

Pemili pulak, sangat takde masalah..
tapi yelah, macam meka nak aku balik sana balik..
aku rasa cukup la kot aku ade kat sini..
pemili sangat penting pada aku skang...
hakikatnya, tu lah..
masa aku balik tuk attend meeting tu...
rasa aku perlu ada dekat ngan mak n abah aku..
serta adik beradik aku..

Duwet boley carik..
tapi kegembiraan orang tua kita mana nak carik kat mana nak amik kan..

selagi derang ada kat dunia ni, cuba happy kan meka...
kan...
tu je sebenarnya...

Takpelah..



Jumpa di lain entri..




SALAM TAWON BARU..

*dah lambat dah pon..
Hahahahhaha..




RINDU SOMI…

SOBSSSS!


Hashtag GEDIK!!


Ngahahahah..



Babai~

4 comments:

  1. tahun baru memg semua nak baru kan...

    ReplyDelete
  2. Dah jadi terlebih gedik sy bila baca entri nie siap dengan nada-nada dia skali ok... kahkah...


    Anyway selamat tahun Baru, keluar toilet dah tahun baru yer ? ha3..


    Semoga suami tercinta balik cepat2 yer.. rindu kan.. ololooo...


    ReplyDelete
  3. hehehe..cargasss komen..baru je polo belog dia..tih tih tih..makaseh encik apis..jaga2..laki kalo gedik laen pulak..tih tih tih..selamat tawon baruuuu..baek..saya menunggu beliau untuk balik..memang rindu nak gado ngan dia..ngahahaha..

    ReplyDelete