CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 23, 2013

Kelas menjahit datang lagi..hoyeh!

Hoh!

Harini hari rabu..
last hapdet belog ari ahad..
lame tu..
ngahahahahah~

manyak actually entri nak buat tapi, bahan tak cukup..
aku pon takde gajet yang sesuai tuk carik berita sensasi..
tih tih tih...

tiga hari ni aku buat ape je?
buat pandai laa...

buat keje la diknonnn..
macik nih wanita bekerjaya...
kompom la 8 jam wajib tu keje carik rejeki..

hari senin, macam biasa. 
bz tak cukup tangan kaki bagai..
tapi cuba tuk tak menstress kan diri..
mood : sedang2 saje..
malam pula pegi men badminton..
tapi keadaan kurang sehat..

selasa, dapat mud siapkan keje hakiki macam semalamnye..
mujur..
sebab tiba2 belah petang kene pi Wisma Bapa ngan beberapa orang pegawai lain tuk dengar amanat KSN..
melalui teleconference..
Menarik jugak..:)
tapi..
aku frust..
sebab aku macam agak selekeh pada hari itu..
tidak bermekap..
adeh..
ni yang maleh kalo arahan las minit nih..
kalo bagi seminggu awai, boleh jait baju sepasang.
ngahahahha..
sempatttttt!!..

hari rabu a.k.a arinih?
keje terganggu pabila aku tiba2 diserang sakit kepala dan angin yang tamahu kua dari badan..
setengah hari aku tebaring..
bangun je nak pitam..
jalan je nak pitam..
just expect low blood pressure..
sbb aku memang ada low blood tu..
eh, orang low blood susah peknen ke?
titibe...

tapii...
selain dari hari yang tiga yang agak macam suram je nih,
sebab mud nak balik kL tuk jumpa pemili dan ke Penang pula tuk jumpa somi dah menggedik dah,
aku turut pegi meregisterkan diri ke kelas hujung minggu..

seronot, teruja dan tak sabar...

tau dak kelas ape..

kelas menjahittt!

tuk Pebuari, aku pilih untuk pegi ke kelas ini..

Kursus jahitan kebaya moden..!



manakala tuk kelas pada bulan Mac pula aku pilih...

Jahitan kurung moden..!!



hoyehhhhh!!

murah kannnn?
kelas weekend tu...

bulan pat punye aku belom register lagi..
tapi so far bulan 4 lagi menarik..
kursus menjahit kain selisih..!
itu menariksss!

 
 senarai kursus diatas adalah hanya untuk kolej komuniti Kuching saje ye..
tengok senarai kursus dia sume haku nak pegi..
lelagi yang felt tu...
cisss..
bidang aku jugak tu..
aiyaaaaa..

tapi sebab dijalankan serentak so aku pilih yang jahitan punya..
so kalo nak tengok pilihan kursus yang ditawarkan, sila bace blog ini sehingga habis..
ngahahaha..
ada aku letak link..
*pomot pomot..

dan untuk tujuan rekod, kelas pertama aku join ni di kolej komuniti ini adalah kelas menjahit baju melayu..
hoho..
tawon lepas..
ade la asas buat baju melayu..
tapi tak amik tempahan ye..
baju somi pon tak siap2..
takde talent jahit baju melayu..
ngahahahah..
 
So, pegi la reramai kalo sape yang nak belaja hujung minggu bagi yang bekerja macam aku nih...
paling mahal so far mmg RM20..
Sape nak bagi kelas RM20 dua hari? 
 kannnn...

banyak kelas dorang offer..
cer korang tengok ditempat yang berhampiran korang..

nak tau camane nak tengok..
aku penah buat entri ni dulu..

meh terjah kat sini..
then baru la korang paham ape aku dok merepek dari tadi..

okeh..
jumpa lagi..
babaiiii~

Nota : saya tak sehat...sobsss..

nota dari hati : kalo ade kelas buat peplum, nak pegi jugakkkk

okeh, sudah register kelas bulan April..
gila!
kalo kene transper menangeh la aku mengenang kelas best2 yang aku dah book nih..
cisss..

nadea ramly
xoxo

2 comments: