CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 5, 2013

Lemak berleluasa di kawasan tertentu!

Geram betol lahhhh!
tak dapat nak publish entri dengan gamba..
tah ape masalah belog aku nih..
tak dapat haplod gambo pulak....

ciss..

Arini macam rajen nak hapdet entri pula...
mengada...

Actually, nak cakap sikit pasal tahap kesehatan badan yang tak menentu skang ni macam cuaca skang nih..
Mood aku nak masak skang weng weng je..
KEjap rajen, kejap maleh..
bila datang hat malas tu, beli roti je kat kedai roti...
makan roti..

tapii..

tau dak roti tu sebenarnye lebih menggemukkan dari nasik.???

betollll!

tak tipu nih..
Aku ni sebenarnye takde masalah pon dalam berat badan...
tapi pabila lemak semakin berleluasa..
dan makan roti setiap hari dengan kuantiti yang manyak, maka dengan ini lemak telah tersadai di beberapa kawasan zon larangan yang mengakibatkan ketidakjojesan kepada tubuh badan...
aihhhhh!

secara jujurnya, aku tak risau pon dengan tumbesaran badan atau gemuk..
tapi aku amat risau tentang LEMAK!

ye..
orang kurus dan selim pon ade lemak hoccayyyy..

pabila lemak mula bertumpu di kawasan seperti perut, montot, dan juga peha, ia amat merimaskan...
sungguhhh!!
even aku makan nasik 4 kali sehari pon badan tak naik dengan jayanya secepat inih..

maka dengan itu lah aku sekang rajen gila turun men badminton..
disamping mendapatkan semula perut yang kembali jojes, aku juga berhasrat untuk menghilangkan lemak di beberapa sekitar bahagian yang tak sepatotnya..ngahahahha..
apekah kawasan itu?
lu pikir la senirik...
hingat kurus tapi perot moncet itu menawan?
TIDAK SAMA SEKALI...

maka dengan ini..
aku mengisytiharkan perang terhadap roti..
walau malas masak camane sekalipon, aku tetap akan makan nasik..
ehhhh!

Kesedaran terhadap pentingnya bersukan adalah apabila aku dah lame stop men badminton sejak puasa arituhhh..
gila ko nek tingkat tiga pakai tangga dah temengah mengah macam larik 100meter dalam masa 10 saat..
amboihhhhh kan...

Selama ni pon aku memang tak stop men badminton.
abah pon marah juga kalo anak dia ni stop..
sebab kesannya amat ketara jika rutin anda begitu...

kedua-dua peha pon mula belaga satu sama lain bila berjalan..
eh, apekah lagi?
ngahahahah...

disini ya, cuma nak tekankan..
pemakanan seimbang tu penting..
sukan tu pon penting..
tak semestinya diet kita boleh capai berat ideal..
tapi aku cuma concern pasal kesihatan..

tak semua orang kurus, sihat..
tak semua orang gemuk tu saket..

er, pandai kan aku bercakap..
padahal aku orang paling malas jumpa doktor kalo sakettt..
melainkan dah teruk sangat macam nak tepengsan..
ngahahahha~

*penah je hantar diri pegi spital sambil drive dalam kesakitan. siap admitted lagi..
tih tih tih..

tapi sebenarnye, badminton ni aku susah nak merajuk..
sebab dari kecik memang permainan aku..
bukan hebat pon..
tapi at least ada la sukan yang aku master..
instead of netball..
tak dapat nak men sangat netball skang..
lutut penah injured..
pinggang pon ade history..
penah dinasihatkan untuk tidak aktif lagi dalam sukan..
tapi..
kalau dah minat, what to do kannnn? :)

same pangai macam abah...
dah minat tu, memang sanggup..
balik keje drive jejauh pon nak jugak turun..
aiyaaaa..

ah..
membebel saje..
hakikatnya, risau dengan lemak yang berleluasa...

turun men badminton hehari pengsan pula kat hopis kang..
ngahahahhaha..

apappon, nasik is the best!
hoho~

No comments:

Post a Comment