CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 17, 2013

"mama skang malas masak e..." eh!

Dari malam semalam aku emo saje..
Hal keje tu satu hal la..
normal la kan...

ni encik sepet saya tu..
huaaahhh...
saya merajuk ni hubby..
cepat la pujuk..
sobsss!!

Disebabkan haku merajuk tak tentu pasal, pagi tadi aku tak kejut dia macam biasa kalo beliau kat darat..
bia kan..
*sila jangan tiru aksi ini..berdosa...

pehtu, aku tak wish beliau 'morning'..
pon aku rasa, bia kan...
tapi dok tunggu jugak beliau wish..
tapiiii...
takdeee!
ciss..
*sila jangan juga tiru aksi ini..turut berdosa...

bila sampai opis, aku dh tak mula nak fikir perkara luar pejabat..
sebab aku memang takde masa nak fikir..
kerisauan terhadap somi tetap ade..
ngape dia tak wish aku ek..
hmmm..
aku ke beliau yang merajuk...

sampai la masok tengahhari..
aku pi lunch ngan kawan unit sebelah...
tengah dok makan, dapat mesej...

senyum sampai tinge wehhhh!
Hubby mesej..
hahahah..

yes!
aku menang...
dia mesej dulu..
hahahaah...

memula aku balas sombong sikit..
nak tunjuk sikit aku merajuk kannnnn! 
ngahahaha..
pehtu dia pulak buat ayat macam dia yang merajuk..
eh!!
belom pujuk saya mane boley kamu merajuk...
hoh~

pehtu, malas nak gegado pepanjang..
tapi ayat aku macam biasa...

"mama majok ni. mama majok nih.."

ni lah ayat aku yang aku akan cakap ulang ulang..
ngahahahah..

sebab?

beliau tak tahu bila bini dia ni merajuk...
saje nak soh beliau pujuk..
tih tih tih~

pas aku dah setel makan, aku cakap, kalo nak kol, kol lah..
maka beliau pon kol...

pehtu beliau pulak membebel..

"mama skang malas masak ek. makan kat luar je. dulu rajen balik keje masak pastu esok tu bawak bekal pi opis..."
yes! tahniah...
beliau suda membebel...

aku gelak jelah...
saya penat yayang..
tak larat..
beli saje..
masak pon kekadang..
tapi simple saje...
nanti kamu balik jenguk saya, saya masak tuk kamu keh..
ni masak sesedap bukan ado laki pon kt umah..
menitik2 ayo mata dalam pinggan makan sorang2...
sobss...

"pa mangun kul soploh tadi.."
kate beliau tanpa dipinta..

eh!
coti?

"haah. coti operasi" terdengar munyik beliau menggeliat dihujung talian...

"hoh. patotla senyap je dari pagi. Naseb baek merajok. Tak lah kejut papa macam biasa kan..tatahu pon coti..." ada nada merajuk ye disituuuu...
sentap mak jemahhhhh~

"Oh, papa tak gtau ek.."
 selamba dia tanye aku camtu..
tengok tengok...
lahaiiii, somi somi...
hati bini anda ni belom keras sepenuhnya tau...

tak kisah la..
janji aku menang..
sebab beliau yang mesej dulu...
yay!!!
hahahaha..

nih, kami buat hal memasing...
dia sebok men game..
haku sebok men pesbuk ngan hapdet belog..
camtu la kami...

even dia dah de kat darat pon, takde nye nak mengada bergayot, mesej semedang...

betol2 aku ni di train jadi bini askor!
dibiar biarnye wat hal senirik..
ciss..

papa, kalo ade dekat, kompom dah ma membebel..
takpeeeee...

men ye game tu puas2..
nanti balik Kuching masak tuk mama..
ma pulak nak men game..
lalalalalalal~

tu belom lagi hal nak berbincang pasal flight tu...

kalo ade kat sebelah, lamo dah geget perut tuuuu!
aummmm~

okeh, mari kita tunggu bila beliau abis men..

sesambil hadpet belog..

hubby, nak baju peplum lima pasang!!!

metacih... 



nota : ni muka lapo napok ikan talapia sambal yang sedap..
masa ni huby dah pujuk..so selera dah tebukak balik nak makan..
hahahaha...

poyopop!

2 comments: