CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 13, 2013

Kupi melawan senggugut..yakdisshhh!

Dah lama kan aku tak hapdet pasal kopi kaler pepel yang aku dok minom hehari tuh..
ngahahahah~

sebab kalo hapdet selalu kang orang cakap aku nih asek nak menjual prodak saje..
kannnn..

actually..
bebaru ni aku macam kene senggugut yang amat teruk..
dah lama dah tak kene gini..
sejak amalkan kopi kapucino nih, siyes dah takde senggugut..
dan bebaru ni aku diserang kembaliiiii...
huwaaaa..
sampai melepet kat opis..
tak dapat jalan, rasa nak pitam...

mungkin masa tu aku dok skip minom sebab mmg tak sempat nak buat..
*poyosss...

pada hari kejadian, aku dah rsa badan lain je..
kompom nak piyed..
dan masa yang ditunggu pon tiba...
penggang sakit takyah cakap lah..
pagi sesampai opis rutin arian aku adelah misti pekene kopi ni dulu..
dan pagi tu pon aku dah minom secawan...

masok tengahhari, aku dah tak larat nak mangun..
uwaaaa..
dengan kepala berdenyut2..
tau tau jelah orang senggugut macam mana..
duduk, berdiri, jalan, mengiring sume tak kene...
disebabkan ada sopa disediakan di dalam bilik haku, aku pon lending dengan gembiranya..
time tu waktu rehat nak dekat dah...

sesambil tu aku dok pikiaq apekehei la kan sakit ini menyerang...
soploh minit berkalih tempat..
kiri tak kene, kanan tak kene...

pehtu aku amik keputusan tuk buat satu lagi sachet HKCC...
jalan dengan selow nye menuju pantri...
siyes tak laratt!!!

pehtu aku bancoh air, bawak masok bilik...
sambil duduk dan baca bismillah, aku pon minom seteguk..
risau jugak sebab aku tak penah minom kopi ni dua paket sehari...
ni pirst time nih...

dah dulu kate memang tak minom kopi kannnnn..
titibe nak minom dua paket pulak..
huuuuu~

macam style senggugut aku nih, kene take a nap..
dalam soploh minit tido jap pon dah okay..
sebab bila bangun badan dah segar balik..
dan sakit tu akan hilang...

peh minom tu aku pon landing laaaaa..
lama gak la..sampai kol 2 jugak nak start keje balik...
bangun tu alhamdulilahhh..
aku cargas macam tak period...
aku pandang cawan kopi yang aku buat tadi ateh meja yang belom berbasuh..
apesal la aku tak bancoh dari tadi!!
cissss~
kalo tak takde menonggeng saketnye ya amat...

dan malam tu aku pi men badminton dengan jayanya..
ngahahahah...
pagi tadi melepet macam orang nak mati dah punya sakit...
malam ko boley pulak melompat sana sini kan ...
3 jam pulak tuuu...

balik tu siap boley online sekejap lagiiii..
dan period wa berjalan dengan lancarnya....

skang takde orang pasan aku senggugut..
sebab nampak macam biasa...
happy dan gembira..
tapi hormon marah2 tu masih ada..
ngahahahha~

jadi, tamo skip minom dah ..
pehtu kalo sachet pertama tak jalan jugak, buat sachet kedua...
sebab sachet pertama tu sakit tu tengah lawan ngan kacip patimah ..
bila kacip itu ditambah lagi, maka sakit itu akan kalah dengan seniriknya..
hohoho..
ala, cite katon je tuh..
tih tih tih...

aku ni bukan agen je tuk kawasan Kuching nih, tapi aku jugak pengguna..
sampai skang aku masih mengetest keberkesanannya terhadap badan aku..
sebab?
orang lain minom sebab nak kuruih...
tapi aku yang dah sedia kuruih nih takde bertambah kuruih pon...

macam aku dok cite kat ateh tadi, ia bagus tuk senggugut aku yang memang glamer nak menempek kat badan aku setiap bulan suatu ketika dulu..
dan juga bagi aku tenaga sepanjang hari..
macam slogan HKCC ini lah..

SUSUT ITU BONUS!!

kalau tak susut pon, insya Allah dia bagi kelebihan kat tempat lain...
Kalau tak camana aku boley melompat dan smash2 time tengah heavy period..
sedangkan dahulu aku kene tido je sepanjang hari kalo senggugut itu menyerang..

tak ke bagus tu...??

Ada orang memang susut...
tapi kalao aku cakap aku susut, tipu lahh..
sebab aku tak susut pon...
tapi aku CARGAS...

dan AKTIF...

malah boleh BERCAKAP TANPA HENTI DARI PAGI SAMPAI MALAM...
ngahahahha~

kalau tak paham maksud BONUS, sila bukak kamus...

kalau nak order kopi bagi yang berada di sekitar Kuching dan Samarahan (Desa Ilmu), boleh roger aku...

dan agen serta stokis kami berada di seluruh Mesia..

satu anda perlu tahu..
semua agent dan stokis adalah jojes jojes belaka..
ngahahahah~

Ni aku bagi senarai stokis dan agent tuk rujukan kalian...
Kalo nengok yang hat Sarawak no tepon tu, no tepon ai lah...
khas tuk yang nak beli kopi je okeh..
personal matters tak layan...

nak cuba beberapa paket dulu?
bolehhh..
saya ada jual yang trial pack..
ada 5 sachet dengan rege RM 10 SAJE....
dan boleh berjumpa saya direct untuk order bagi kawasan yang masih boleh dicapai..
contoh...
Kuching (dari Batu 3 hingga Batu 10, Simpang Tiga, Petrajaya, Matang kawasan e-Mart) dan KOta Samarahan (Desa Ilmu, Samarindah).

okeh???

InsyaAllah, saya akan bantu anda sila dengar saya bercakap tanpa henti..
heheheh...

cekidauuttt!!!





Itu no telepon saya...
sebelah testimoni saya itu..
kalo ade pape, roger thru wasap pon okeh kalo pemalu nak bercakap...

selamat mencubaaaa~

harus diingat...

SUSUT ITU BONUS...

psst, ujung bulan ni dapat bonus lagiii..hihihh..
lalalalala~
*takde kaitannn..




2 comments: