CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, November 29, 2012

Part 1 : Dan bila esok...

Semalam...
Memang sibuk gila..
Siapkan report , buat tu buat nih..
*maleh nak citer...

Dua tiga hari aku period ni, aku tak rasa tetekan pon..
Tapi...
Kusangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan ditengahhari...
Balik keje tu aku rasa dah mula nak tacing macing sana sini..
Pasaan tu titibe datang..
Aku maleh nak layan..

aku basoh kain..
tapi dalam basoh kain tu aku menung jugak lah...
tah ape tah semalam...

Lepas mandi seme aku ngadap lappie...
Memang seminggu dua ni dapor aku memang tak berasap...
Sebabnye aku malas gila nak masak..
N aku rasa kenyang je...

sehinggalah tekeluar post aku di dendeng pesbuk..
kosong kate aku...

Pehtu nak dijadikan citer, tah macam mane tah, disebabkan satu gambar, havoc satu malam..
Meriah pesbuk aku dek kerana hashtag gaun kembang...
ngahahhaah..
Serious, sampai ke tengah malam..
tak sador jam dah nk dekat pukul doblas dek asek dok komen2 dan betumbuk di pesbuk..ngahahhaahahha...

sampai lah tiba-tiba...
aku abih caj satu henpon sony erikson aku dan aku on hp tu..
hp ni hp ketiga aku...
ngahahaha..
jarang on pon. 
letak no celcom prepaid lagi satu...

titibe menderu2 la mesej masuk kan..
bukan mesej kengkawan..
mesej dari celcom...
tapi..
titibe aku napok ade satu nama mesej aku...
eh!

aku macam tertanya2...
hmmmm..
aku bukak slow2..

"aku mungkin pegi Kampar. Kalau ko nak masuk Manjung, apply la beb.."

katenye kawan aku tu dalam mesej..

Aku pon reply dan mereplynye..
aku rasa macam ade sikit harapan kat situ...

tapi yang aku sentap tu..
*hashtag arini ialah sentap..okehhhh?
Dia cakap macam sindir lah..
ke aku je yang rasa begitu...

"takpelah kalau tanak. nanti kalo orang dah masok sana, ko jangan la sebok2 pulak baru nak mintak..kat perak ni memang banyak waiting list"

Sentap tak?

kalo tak, takpelah..
aku je lah tu yang sentap...
tapi aku reply berhemah...

"takpelah beb..aku percaya rezeki tu tak kat mana2...thanks anyway.."

dan itu terus buat aku berfikir...
Ini peluang aku tuk balik semenanjung..
Ini peluang aku nak dok dekat dengan hubby...

Tapi persoalannya dan beberapa kemungkinannya ialah :-

Pertama, jika aku apply dan aku dapat, aku cuma tunggu hubby draf dan ekot aku. sebab mungkin, mungkinlah, beliau akan ke Lumut semula...
 tapiii...
jika beliau tidak draf ke LUmut tetapi didraf ke Kuching (tempat aku skang) dan masa tu aku dah takde disini, ape maknanya..?
tak ade maknanyaaaa...
at least kalo dia tak dapa LUmut pon, kami tetap setanah kata orang..
Boleh jumpa jugak tetiap minggu..

Kedua, jika aku tak apply atau bertindak sekarang untuk memindahkan diri aku balik ke tempat asal, tempat kawan aku itu akan diambil orang lain dan aku takkan dapat post kat sana kalau somi ku di drafkan ke Lumut. 
Still kene duduk jauh dan asing2...

Ketiga, jika aku stay dan tunggu somi aku draf ke mana then baru ikut, nampak jalan itu lebih smooth..
Cuma ape yang aku nak, dapat duduk sesama...
Macam somi isteri lain...
Macam orang lain..
tapi cecepat aku ingat, yang aku ni kawen dengan orang beruniform..
Dia keje untuk negara..
ngape la nak mengada sangat kan...

DAn serius ni, aku memang jem dan stuck..
terus sakit kepala nk pikir...
aku tanye grup otai pendapat meka..
dan kebanyakan mereka menyokong untuk aku balik...
alasan, keluarga dekat dan kngkawan ade nak tengok2...

AKU NAK SUAMI AKU....
uwaaaaaa..

saat2 camni lah syahdu datang...
betol..
kekadang, tak semua keputusan kita boley buat sorang...
sebab adakalanya kita perlu keputusan dari ketua keluarga merangkap suami tercinta..

aku mesej kawan dia..
tanye camane nak kol direct ke sana...
aku memang nak kol jugak malam tu..
aku nak sangat cakap ngan somi aku..
aku nak luah semua kat dia...
sobssss~

tapi, aku tak kol pon..
aku cuma ternangeh...
hilang kekuatan aku...
ase kecewa sangat..
kenapa aku naseb camnih...

aku wassap bos..
tanye pendapat...
tapi, beliau cakap, soh aku stay dulu...
Macam option yang ketiga tu..

aku jem...
siyes...
sampai takleh tido..
runsing beb...

kalo aku tak grab, bila lagi chance aku kan..
tapi takkan nak buat keputusan tanpa tanye somi...
yang stuck skang nih, aku kene kol hubby...

tapi..

camane...

dan aku biarkan soklan tu dalam tidor...

bersambung....


No comments:

Post a Comment