CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, November 16, 2012

Gelappp..Gelappppp!

Hubby titibe cakap dia lapa..
Dan maknanya aku kene masak...

Uh, penat berjalan dari pagi tadi tak hilang lagi..
tApi takpelah..
Demi yang tersayang...
ngeeee~

Aku bukak peti es..
ADe udang..
ade sayor bendi..
Ade sayor bayam..

Terpikir nak buat masak lemak cili api..
tapi ayam takde..
Napok udang.
Macam besh je kalo buat nih...
Aku capai udang tu..
Buang kapla..
Cuci cuci..
Bendi aku potong2 senget kecik2, goreng dengan telur..
Nasik dah siap tanak..

Aku jeling somi diruang tamu..
Amboiiii...
Khusyuk gila tegok upin ipinnnnnn~


Siyes, beliau sangat suka tengok cite katonnnn..
Aiyaaaaa..*pitamsss*
Aku panggil tak nyaut..
Aisehhh..
Pehtu malas nak panggil dahhhhh!

Aku teruskan memasak..
Takpe..
Biorkan..
PEhtu bila eklan titibe habi pi dapoq lepas dia dengar aku dok menumbuk sesuatu..

"Ma watpe tu.."
tanya beliau...

"Basuh kain..ish..masak la pa..ma masak masak lemak cili api udang..."

Aku teruskan menumbuk..

"meh pa tolong.." katenye lagi..

Aku pandang beliau tak bekelip..
Tak caye..
ngahahahhaah..

Pehtu beliau mengambil alih tugas menumbuk cili api dan kunyit untuk jadi buat masak lemak ituww..~
Pehtu dah abis eklan beliau bergolek semulaaa depan tivi..
Suami suami..
hihihi..
Senyum aje ai dalam ati..

Bila siap masak, habi terus ajak makan..
Sebelum solat magrib katenye nak makan dulu..
Lapaaaaa~
Aku hidang dan kami pon makan.

Kene puji masakan aku..
Kembang semangkok sat..
ngahahaha..
PEh makan, aku mengemas la..
Macam biasa..
Beliau keluar ke beranda rumah, nak isap rokok macam selalu..

Aku dok basoh mangkok masak lemak tadi..
tiba tiba.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Doniya gelap gulita...

Paaaa!!!!!

Aku jerit panggil beliau...
Aku kejam2 mata..
Apesal ni ngan mata aku..
Aku dah cuak..
Aku pandang keliling gelap!!
Mangkok kat tangan aku hampir jatuh dan pecah kat dalam sinki tapi mujur aku pegang kekuat!

Habi menyahut dari beranda...
uwaaaaaaaa..

titibe aku tercakap cmtu..

"Blackout satu kawasan ni yang..semua gelappp.." kate beliau...

Siyes aku ni penakot..
Aku bilas mangkok yang masih ada sabun, aku rasa lahhh...
Pehtu larik pegi kat somi...

"ma takot..!"

Siyes, aku takot gelapppppp...
Aku ingat Allah dah tarik balik nikmat yang diberi..
Syukurrrr!
Rupanya blackout~

Kami memang plan nak pegi umah auntie pon sebenarnye..
Pehtu somi soh mandi..
Mujur aku ade beli spare lilin letak kat stor...
Mandi pakai lilin wehhh..
Mujur habi ade laiter...
Ah, sume mujur...
Kalau aku sorang ni memang aku menjerit la kot...
Takla nak duduk sensorang dengan panas gini..

aku pon pegi mandi..
Masa aku mandi, tepon ade bunyik.
Rupanya pacik tepon tanye bila nak datang..
Somi yang jawab..
Katenye sat lagi..
Keluar bilik air somi cakap pacik tepon..
Pehtu somi ajak pi singgah Giant..
Beliau nak carik sleeping back..

Peh kami sesiap, kami pon keluar..
Memang masa kitorang keluar tu seluruh taman berdesup2 keluar..
Mungkin panas..
plan nak amik baju kat dobi..
kami menghala ke Desa Ilmu..
PEhtu tak dapat jugak amik baju..
SEbab meka pon blackout...

Somi drive malam tu...
Dikesempatan itu aku amik peluang tengok sekeliling...

"pa, macam dalam pilem kan..yang ade alien attack seluruh doniya gelap. macam nih lah..."
kate aku..

"ish mama nih..kesitu pulak.."

Siyesla, aku rasa macam ade satu pasaan yang aku sendirik tatahu..
dan tak paham..
Rasa macam takot..
Adakah dunia akan berakhir malam nih..
Adakah kiamat dah sampai..
tapi satu je aku dok fikir..
Baru takde letrik semua dah menggelabah itik...
Tu aku dengar bulan doblas nanti ada 3 hari bakal begelap..
Tu wallahualam lah..
Aku pon tak dapat pastikan...

Tapi siyes takot!!!!
Gelap sangat..
Lampu jalan pon takde..
Cuma lampu kereta kat tengah jalan..
Aku diam je..
Hubby pon cakap..

"ma jangan dok pikir bebukan.. tu mula lah tu..nak imagine bebukan.."

Aku sengih je..
Aku ni kalo bab mereka cite dalam otak memang bijakkkk..
huaahhhhhh~

kami terus ke Giant dan habi belikan aku blender yang dah rosak aku kejekan hari semalamnye..
ngahhahahaha..
Yay..dapat blender baru...

Pehtu kami beli buah tangan sikit tuk uncle and auntie...
Lepas dah melawat mereka, kami pulangla kerumah..
Kitorang siyes bajet dah ade letrik.
Sesampai je kawasan umah, macam pekan koboi yang gelap..
*imaginasi tinggi wehhh*

Aku ckp kat seben, belom ade letrik lagi lahhh..
Aku nak tido camane nih..
Panas...
Masok umah, rasa bahang..
Habi dah bukak baju, dah tegolek nak tido..
aku terpisat2 lagi..

"Pa, jom g tido hotel" ajak aku..

Somi ekot saje..
Aku kol hotel yang dekat dengan epot..
SEbab esok pepagi aku nak anto beliau ke epot..senang sikit!
Kitorang pon sesiap dan menuju ke Four Points Hotel yang dekat dengan epot tuu...
hahhahahahah~

Merempat kt hotel wehhhhhh...
Tak sempat nak snap pikces sebab dah penat sangat..
Siyes bilik cantik..
PUeh ati la bayar RM 195 nett tuk semalam...
dari aku tido berpanas..

Esok pepagi aku anto somi ke epot dan terus ke opis...

lalu aku terpikir, kalao esok nye takde letrik lagi, mana lagi aku nak merempat nih...!
dan terus berdoa agar tiada lagi kejadian blackout dirumah..
Memang aku cuak!

Dulu sekali, tengah tido titibe kipas stop..
Aku jenguk luar tingkap..
Memang seluruh kawasan perumahan gelap..
Aku tido je..
Malas nak layan.. sebab masa tu pukul 3 pagi..
Pehtu letrik dah ade balik
kejap je..
Okeay la kan..
NI kira kali pertama letrik takde lame..
ciss..

Hope tak berlaku lagi..
Jadi bukti aku cekin takde kan..
Tapi bukti hotel tu anto survey ade..
*nanti aku buat entri khas tuk survey tu bila meka dok ingatkan aku soh buat survey tu..
haa..kang orang ckp aku gebang je..
Betoll..
siyes puas hati..
Tak pasal2 hanimun di hotel sebelum habi balik..
ngahhahaha..
romentik oiiiiii~

aku cakap kat habi..
"pa, nanti kite checkin sini lagi ek.."

hahahha..
habi gelak saje...
Gelak ada maknaaaaa..:p

Okeh, dah jawab survey tu..
napoknye aku kene buat entri lain..
SEbab panjang..
Nanti aku share ek email yang deme anto tu..

Okeh, babai~

3 comments: