CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, November 18, 2012

Pabila hormon sensitip menyerang~

Dua tiga harini, aku sangat sensitip..
Mende yang tak patot aku sensitip, aku tukau jadi sensitip..
Siyes..
masa ni lah nak menyesal dengan keputusan yang dah buat..
masa ni lah tingat kat habi..
masa ni lah jugak dok compare life dengan orang lain...

Sadis..
tingat mak abah..
aDik badik..
Seronok..
Umah kami riuh..
Semua nak cakap..
Sampai mak pon semangat nak masak..
Sebab semua ada..

Skang?
sorang keje kat Shah Alam..
Aku kat Sarawak..
Sorang kt UKM..
Tinggal le dua orang pengubat mak abah..
TApi jantan sorang tu merayap saje.
Ngan geng2 dia..
Adik la tinggal teman mak kalo abah outstation..

Siyes rindu masakan mak..
Kuih mak buat..
Tak busan mak masak tuk anak2 dia yang kuat makan wlaupun semuanya kurus kering..
*kecuali iwan...ngahahahha...

Siyes juga..
Aku menangis..
Aku carik kawan yang aku rasa nak luah, tapi semua bz..
Dan akhirnya aku luah dekat kawan baik aku..
Alhamdulilah, aku tak salah meluah..
Time kasih beb..
*nama dirahsiakan..heheheh..pepaham sendirik la...

Yes, and as usual, orang akan cakap, bertabahlah..
TApi aku manusia..
Ade up and down..
Dan aku jenis orang yang cepat gembira..
cepat sedih..
Cepat sembuh..
Cepat terluka..
TApi, tu lah aku...

Aku tingat kat somi...
Dikala usia perkahwinan kami satu setengah tahun, tiada apa yang  berubah dalam rumahtangga kami..
Cuma bahagia yang kami kecapi, alhamdulilah..
Walaupun kami jarang jumpa..
TApi bahagia tu tetap dirasa..

Sampai ada kawan cakap kami macam pasangan bercinta..
:)

Betol..
Kitorang memang gegila..
Dan kalau orang tak kenal memang ingat kami kapel..

Titibe tingat satu kejadian masa aku pi KK tengah tawon arituh..
Aku napok kedai jual skirt..
Aku pon tarik somi..
Aku nak beli satu, habi offer nak belikan dua..
heheheh..
Seronokkkkkkk~
*kalau tahu takyah bawak bebanyak baju..ciss..
Pehtu budak yang keje kat kedai tu cakap, 
"Mintak la lagi kat boipren banyak2.."

Aku gelak je..
"dia somi saya la dik.."

Pehtu dia pandang aku..
"macam kapel je.."
hahahhaa..
Kami kan baby face..
kui3..*ini pasan...

Okeh, memandangkan malam tadi aku dah sedih gegila, jadi pagi ni aku decide nak kua berjimba...
Kemalasan juga melanda...
Jadi, aku decide tuk berjimbaaaaa
Sorang pon ade hal..
Padahal aku keje arinih..

tapi segalanya malassss!!!
Aku stress..
Need some entertainment...
Aku takde kawan kt sini..
yang aku boleh trust..
jadi aku pon pi makan dulu kat mekdi...*pehni aku tak makan mekdi dah..*
Pehtu aku pi The Spring..
Hajat hati nak men yang game tetembak idaman hati tapi ramai pulak..
err, kurang manis pulak aku pompuan men tembak2 kat situ sorang2 kan..
hahahahhaha...

Pehtu aku tengok tikeet..
Hajat hati nak tengok istanbul aku datang..
TApi macam takot hati tertacingsss pulop...
So aku nak tengok Skyfall lagi sekali..
ngahahahha..
Sebab masa tengok ngan habi aritu aku telepas part awal..
Sebab aku suka tengok muka Daniel Craig tu, aku pon beli...
Dok layan cite tu sesambil makan popkon yang aku beli tadi..
krupkrapkrupkrap sensorang...

Pehtu abis je aku pon kua..masa tu dah pukul 5 lebih..
Aku tengok tivi gantong kat atas tu...
Ade cite Ajiboy, ade cite Istanbul..
Hmm..
Aku usap2 dagu..
Ade cite Istanbul aku datang kul 6.30...
Last2 tanpa disedari aku pon beratoq...
hahahaha..

Tengok juga cite tu weh...
Disebabkan masih kenyang aku tak beli popkon..
Dan masa aku tengok cite tu aku macam rasa Beto tu hemsem...!
hOyehhhhhh!
TApi harap mahap..
tAbley lawan somi ai yang lagi hemsem..
hihihiihih~

Tapi sementara nak tunggu wayang start, aku pon pegi la jenjalan..
Dok beli air buble pehtu lepak sat kat luar...
Aku tengok keliling...
Ramai ibu bapak bawak anak2 dia..
Seronoknye lahaiiii...
Syahdu wehh...

NI yang maleh nih..
Sensitip lagi..
dok umah pon sedih..
Kua pon sedih..
Tengok pesbuk pon sedih...
*dah mula nak compare life dengan orang..hantuk kepala kat dinding sat...

aih..
tapi..
Aku rasa heppy...
Bila tengok orang lain happy..
takpelahhh..
Bukan rezeki kami kan..

Harini rasa macam hot pulak..
Jalan sorang2 macam tak pikir ape..
Aku cuma dalam dunia aku je...
Takde orang lain...

Sedih kenang nasib diri..
Sorang kt tempat orang..
pemili pon jaoh..
kengkawan pon takde..
Lepas kejadian awal tawun aritu, aku jadi takot nak ade kawan rapat kat sini..
Tahla..
MUngkin aku dh serik kot...
SEmoga mereka mendapat pembalasan..
*ada yang dah dapat balasan pon..

Takpelah kan...
Doakan la mereka bahagia dan hepi..
Aku ade dalam battle hidup aku sendiri..
Tak mo harap pon orang paham life aku..
Cuma aku tau, hanya yang kenal aku tau aku camane..
Dan ade jugak la kang yang mencemik bace entri nih..
*macam ko sorang je jaoh ngan laki..

Jadi, ko kalo tak paham maksud jaoh ngan laki ngan tak dapat kontek laki dalam masa yang lame, sila tutup mulut..
Kalo tak aku cili mulut ko...

Dan ada juga yang akan mencemik kate asek cite sedih je..
Kemon laaa...
Ni baru nak ade entri sedih..
BAru nak fefiling kannnn..
eh, sukati aku lahhh..
Blog aku..
Aku manusia, bkan robot..
Nak gembira semedang..
Kekadang aku down jugak..
Kekadang aku sedih jugak..
Sepak kang!

Dan juga, aku rasa aku tahu sapa sahabat yang bebetol dinamakan sahabat..
Pengalaman mematangkan kita kan~

Huah..~
Jangan nangeh jangan nangeh~

Saya cuma nak kuat..
Dah sampai umah terus capai lappie..
update..
Terpengaruh dengan Dian..
hahahahah..
Comel la belog diaaaa...
ngeeeee...

okeh..
babai...

xoxo
NR   

No comments:

Post a Comment