CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 3, 2012

HKCC Testing :: Mama yang mama..:) Part 1

Seorang sahabat masa di UiTM Perak dulu menegur lepas beliau tengok stok kupi yang sampai...

Mungkin sebab aku asek hapdet pasal HKCC je kebelakangan ni kan..
Jadi, beliau tertarik untuk mencuba..

Empunya diri, Faizah yang aku panggil 'Mama' masa kt UiTM Perak dulu..
Asal usul nama mama?
SEbab dia ni macam mak mak..

Masa part 1 masok kitorang sama blok..
Sama level..
Tingkat dua..
Kami satu course..
Office Management & Technology (OM 114)..
Kitorang satu kelas lagi tuk semua sabjek..

Lagi satu sebab dia dapat nama mama ni sebab dia ni semua tahu..
Kalau bab assignment ke, ape ke, tanye la dia..
Kompom dia lagi tahu dari kitorang semua..
Muehheehehe..

Dan dari part 1 sampai la part6, kami sekelas!

Persahabatan kami tak berenti kat situ..
Masa abis diploma, semua orang belomba sambung degree..
Aku ngan mama, tak..
Kami setakat diploma je..
sobss sobss~

Tapi salute kat mama..
REzeki dia murah..
Dia terus dapat kerja..
SEbab aku tau kemampuan dia..
Tapi dalam masa yang sama aku pon dapat keje gak..
tapi swasta la..
Mama dapat gomen oi..
hihih

SEdang orang lain bertungkus lumus amik degree, kami kerja..
walaopon kami ni tak bermesej2 tapi pesbuk ada jalan nye kannn..

Pehtu, tak lama kendian, aku dapat jemputan kawen beliau..
Hooo..
Mama adelah antara yang pertama kawen dalam kelas kitorang masa diploma tu..!
Dannnn..

Aku pegi tau kenduri dia kat Port Dickson!
Aku sanggup drive kete bapak aku dari KL ke PD sebab nak datang kawen dia..
Masa tau dak aku masih pegang lesen L..
Gamble tak gamble..
Muehheheeh~
*time kaseh abah kerna mempercayai anakmu ini..
Anak bekas askor la katekan..
Skang bini askor pulak..huhuhu..

Dan skang, title mama tu dikuatkan lagi dengan kehadiran cahaya mata beliau seramai dua orang...!
*ramai ke?muehehe..boleh tambah lagi tu maaaa..:p

Bebaru ni masa aku balik raya, kami berjumpa..kat Shah Alam..
Kebetulan aku nak anto adik aku..ngan habi masa tu..



Mama tak banyak berubah..
Macam masa dedolu belaja..

Jadi bila mama betanya tentang kupi yang aku dok post2 kat pesbuk tu, aku pon assist sedaya yang mungkin..
Cuma mahu berkongsi kebaikan dengan mama, sahabat yang kira rapat jugak masa UiTM dulu..
rakan jenayah dari part 1 sampai part 6..
mueheheheh..

Mama terus bankin dan esoknya aku terus pos tuk dia..
dan beliau sedikit teruja..
hihihih..




Terima kasih mama sebab berani nak cuba..
Dan masih terus percaya kat kawan dia yang banyak cakap nih..
Muehehhe..

Ada masa aku buat entri khas masa kami kat uitm nanti..

OKeh??

Nantikan sambungannya di bahagian kedua Puan Mama..

Zassss~

NOta :: Kebaikan dikongsi bersama..ye dak??? Ukhuwwah dikekalkan..


No comments:

Post a Comment