CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 20, 2012

Mensyukuri hikmah dari mengeluh kesah~

Mengeluh tu sesetengah orang, perkara biasa..
Macam aku...
Semalam, macam baru tersedar..
yang selama ni aku banyak mengeluh...

Paling rare bila aku start sakit pinggang yang sangat hyper semalam..
dok mengeluh..
Saket, saket..

Betol..
Skang pon aku rasa lagi sakit tu..
Backpain jugak turut dirasa..

Tapi...
Bila aku fikir hikmah dia...
Banyak...

Contoh..
Aku lebih mengingati Allah yang bagi sakit semasa aku sehat...
Sakit jugak penghapus dosa..
Baru bagi sikit tu..
Belom yang sampai takleh jalan..
Aku dah merungut macam ape..

Pehtu..
Sakit ni tandanya aku dah memang terlalu over bekerja...
Sampai badan dah bagi sign tuk rehat sekejap...
Dan tak terlalu paksa diri tuk push bekerja sampai siap...
Orang cakap, keje sampai bebila tak abis..
hMMM....

Juga...
Mane tahu kan ade mende lain yang Allah nak kasik..
Kita doa saje..
pas usaha..

Tapi...
Hope takde pape yang serius lah..
SEbab aku memang aktif masa bujang dulu..
Takot effect dia aku rasa skang..

Dan juga Allah nak aku usaha dan ikhtiar..
Tuk sehatkan diri semula..
Macam yang aku kena awal2 tawon arituh...

Hmm..
takpelah..
Nak start keje...

Azam baru, cuba takmo mengeluh kesah..
TApi cuba syukuri hikmah..

Selamat bekerja untuk semua...

bAbai..

xoxo
NR

2 comments:

  1. betul..kite nih kdg2 suke sgt mengeluh kan...tp semua yg terjadi tuh de hikmah di sebaliknye

    ReplyDelete