CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 12, 2012

10.11.12 - Setahun lima bulan..part 1~

Alhamdulilah..
pada 10.11.12 yang jatuh pada hari Sabtu arituh, genap usia perkahwinan kami setahun lima bulan..
*ado la mencebik tu..bukan enibersari pon..kecoh..
eh, sukati ai la..
belog ai..
tangan dibahu mata ke atas..

Yang bestnye, ni lah pertama kalinya dapat besama2 bila tiba tarikh keramat yang gegenap cmnih..
Masa anniversary arituh, hubby masih ops..
Kalo tak silap lah..
hehheehhe~

Pepagi sabtu tu, kami bergotong royong membersihkan rumah..
Last month hubby weekend kat Kuching dia dah bersihkan padi a.k.a lalang kat bakang umah tu..
PEhtu kali ni dia balik cuti dia tekejot tengok rumput dah stat naek balik..

"eh..cepatnye dia tumbuh.." 
kata beliau dengan heran..

Dah siap cukup makan dengan air, udara, cahaya matahari, idopla dia yayang..
aishhhhh~

gunting pemotong lalang tu aku belom pulang lagi kat anak dara sebelah umah nih..
mUehhehehe..
Jadi pinjam la lagi sekali ye dik..
huhuhu..

Sementara beliau dengan jayanya memotong rumput dibelakang, aku dengan ligatnye mengambil alih tugas mengemas dan menyapu habuk di dalam umah..
sEbab?
beliau tak boleh kene habuk..
Kompom asek bersin je..
So, beliau amik part cuci bilik air..
Aku ni maleh nak tunduk2 tonyoh2..
Saket penggang..
Plus tabley kene sabon juge..
Jadi kerajinan untuk mencuci bilik air setiap minggu adelah kurang..
huhuhuhu~

Bila beliau setel memotong lalang di belakang umah, aku pon selesai menyapu habuk satu rumah..
Aku mop lantai, beliau di dalam bilik air menyental kotoran..

Pehtu aku tanye beliau..

"nak masak ape e yayang?"

Beliau menoleh..

"ish. kenyang lagi ma..takyah masaklah.."

Aku pandang beliau..

"ngape tak yah masak?" 

tAnye aku sambil buat muka tak bersalah..

"Kenyang lagi nih..heavy bekpes tadi.."

Aku menung sat..
Oh. ya..
Aku bangun tadi terus buat bekpes masa beliau masih tegolek tido..
Western lagi aku buat bekpes pagi tu..

Habi aku ni tak bekpes..
Bekpes pon macam dah masok tengahhari baru buleh nak makan..
Aku nih semedang je lapa...

DAlam hati berbunga riang..
TApayah aku masak..
Yeehaaa..~

Lepas semua siap, kami pon tegolek kepenatan depan tivi..
Lega rumah dah berkilat..
Seronok sebab dapat buat sesama ngan hubby..
Penat sebab kami bedua bekerjasama membersihkan rumah..
PUas ati sebab rumah dah kemas.
Gembira sebab baru rasa kehidupan suami isteri yang sebenarnye..huhuhu
Pehtu titiba perut aku munyik2..

"pa, lapa lah.." 

aku mengadu..
Beliau diam je tak jawab pape..
 Aku ulang lagi..
Beliau pandang muka aku..
Kesian kot tengok bini dia lapa..
hahahhaha..

"kat dapo kan manyak makanan..mama p lah masak.."

Alah..
Ingatkan nak masak tuk aku..

"Kita kua e pa sat g..Kita g mamam..Harini kan anibersari kita yang ke stawon lima bulan.."

Somi peluk aku..
Kuat kuat..

"okeh ma.." sambil bagi kis kat dahi..

"Okeh, sebab semalam papa dah banje..arini ma banje! okeh?" kata aku sambil sengih2..

Hubby senyum saje..
Penat layan bini dia yang manyak cakap ni kot..
ngahahahahh~

Pehtu, kami pon bergerak ke The Spring tuk makan..
Dalam tengah makan tu aku pujuk hubby nak tengok wayang..



"kita tengok cita Istanbul e pa.." 
sambil kuis2 sudu n garpu..



Hubby refuse..



alaaaaa..

aku buat muka comel..*comel ke.? ngahahha..

Hubby stil tanak..
Pehtu aku ajak pi level cinema..


bersambung......

No comments:

Post a Comment