CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, November 29, 2012

Part 2 : Dan bila esok ....

Aku terjaga agak lambat la jugak pagi tadi...
Mujur tak boleh solat..
Kalo tak terkocoh2 nak gosok baju lagi...

Serius, bangun pagi takde mud...
tapi aku tetap syukur masih diberi nafas dan udara tuk sedut kat bumi Allah nih..
Lemah aku melangkah ke bilik air...

Sedih pon ade...
Masa mandi sempat temenung...
tapi tesedar bila rasa dah lambat pegi keje...
Aku sesiap g keje...
masa nak tutup gate umah, aku terfikir ade sorang kawan somi mungkin boleh bantu..
Peh tutup gate lelaju, aku masok kete n terus mesej wife dia..
aku takde nombor kawan hubby tu..
naseb la aku kenal wife dia...
aku mintak no fon hubby dia...

Pehtu drive ke tempat keje..
pasaan masa tu, toksah cakap la...
bercampur baur...
nak ke, tanak..
patot ke tak patot..
camane nak buat..
kalo cmtu, camane..
kalo camni camane...
Memang semua ade dalam kepala otak aku nih..
Aku sempat jugak tingat kate2 kakak2 mini nebi malam tadi..
sian meka dok dengar aku punya luahan hati dan mengada nih...
hmmmm...

tapi wa tetap pokus drive okay..
ngahahahhaah...

sampai opis, aku dah tak tahan nak simpan sorang...
aku perlu mintak pendapat kawan kt pesbuk..
walopon pada mulanya aku berat nak post..
tapi aku cuma perlukan pandangan yang berbeza..

siyes ni, bukan tuk raih simpati..
tapi aku dah takleh simpan sorang dah..
memang nak advice rerakan...

Kawan2 aku pon sedia maklum yang memang aku jarang nak letak aku meraih, merayu2, menangeh kat wall..
sebab adakalanya kita kene simpan as our secret...
tak perlu nak ckp semua kt pesbuk..
tapi yang tadi memang aku tak tahan dah..
takot efek keje..
takot tak fokus,..
jadi, itu je jalan aku rasa yang terbaik..

bukan tanak tanye pendapat mak abah..
tapi aku tanak meka susah hati..

Perkara pertama...
aku kene buat ialah, dabel kompom dengan hq..
dimana tempat kosong yagn sebenarnye..
ade ke tak tempat yang aku nak pegi tu...

kol pertama tak angkat..
kedua pon tak angkat..
aku dah start frust...

takpelah, mungkin belom masok opis lagi..
or mungkin sedang bekpes...
aku sambung buat keje..
titibe teringat aku kol semula..
dan akhirnya talian ditembusi..

alhamdulilah, encik itu kenal aku..
mau tak..asek aku je tanye katne kosong..
bukan susah nak ingat aku..
lagipon berapa kerat je pegawai orang semenanjung kt Sarawak ni ..
memang dia ingat...

aku memang rasa masa tu aku dah dapat jawapannya...
masa dia cakap kat mane kosong..
yang mana dua pilihan terakhir yang aku tanak ade dalam list...
Putrajaya dan Shah Alam...
siyes tanak...
aku tanak hidup kat bandar dah..
mahupon hq..
penat ngadap jem..
pilihan aku, cawangan...
so aku dapat tuka environment keje aku...
dan juga asah skill baru aku kan..:)

maka, dua pilihan yang pertama, aku accept as challenge...
Pulau Pinang dan Kelantan...
oh myyyy....

aku rasa aku nak pilih yang pertama tu...
dan bila aku mintak advice di grup UPNW, tak lama aku dapat feedback...
aku terharu..
serius...
mereka bagi info yang aku tatahu..
pengalaman mereka...
dan pendapat mereka jika begitu dan begini...

syukur ada kawan2 yang membantu!

dan akhirnya aku decide tuk STAY DISINI SAJA...
tunggu somi di draf..
mahap kakak2 sayam...
betol ramai yang vote soh balik semenanjung...
tapi pilihan saya, stay...
banyak sebab..
kenapa saya amik pilihan nih..
takpelah..
nanti anda akan paham semuanya... 
tapi...
aku perlu clearkan beberapa perkara..
dan aku kene puaskan hati aku yang tak puas2 nih..

permasalahan kedua, camane nak kontek hubby nih...
aku masih kira-kira, nak kol ke tanak..
kalau boleh, aku nak kol direct..
tapi. boleh ke..

tapi soklan tu tebiar camtu saje...
sebab aku bz gila buat report and paper...
lepas lunch baru dapat rehat dan pikir..
tak lame pehtu, aku dapat kol dari kawan somi..
sebab dia bace kot mesej aku masa aku kol dia tak angkat tu...

dia kol aku semula..
alhamdulilah, beliau sangat membantu..
dan memang dia advice aku soh kol somi ku juga...
sebab kate dia, keputusan bia somi ku yang buat..
kene mintak pendapat dia jugak...

betoll..
aku setuju..
sebab ini adalah keputusan bersama...
samaada aku kene stay sini or aku dah boley apply tuk bertukar ke tempat pilihan pertama..
sebab tu kene cakap jugak dengan somi...

sobssss~

Terharu beb..
bila kawan hubby tolong kol n tanye..
act, kawan hubby tu aku memang kenal pon..
antara kawan2 baek dia kat sana...
dan kawan karoke kami kalo aku pi terbang ke sabah..hehehehheh..

Dia bagi aku satu nombor yang aku boleh contact..
 tapi...
masalah lain mula timbul...

apabilaaa....

bersambung... 

1 comment: