CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 26, 2012

Comel beranak malam raya haji~

Tengahari tadi, aku tepon mak, dia cakap, comel macam mengerang sakit lagi..
Malam raya aji semalam, kucing mak aku yang namenye Comel selamat melahirkan anaknya 2 ekor..
tapi mak cakap, sekor mati..
Sebab tak pandai jilat kasik bersih..
Comel pirst taim beranak tu...


 Credit to my lil'bro yang uplod gambo nih..
Curik kat pesbuk dia..

Ni lah anak yang selamat..
Kaler cekelat kate mak..
Jantan ke betina tatahu..

dan ini post adik aku..



Untuk pirst timer macam kucing aku tu, mungkin dia takde pengalaman kan..
rupanya ade anak dia lagi satu dalam perut tak kua..
Aku heran jugak, jarang kucing beranak 2 ekor je..
Paling sikit pon 3 ekor..

Bila adik aku cakap yang dah kua tu tak macam kucing dah, mmg dah kira lemas dalam perut lah..
Kesian Comel..
Patotlah macam monyok je..
Misti sakit kan..

Kawan2 kalau ada tips nak bitau pasal kuceng beranak ni, nanti share ek..
Hope Comel okeh saje..
Nak tengok Comel tu masa dengan aku tak? 
Meh klik sini...

Ha..ni gambo masa jojes..


Tu dia..
Haih..
Hope dia cepat okay..
seluruh keluarga sangat risaukannya..

Okeh, mohon bagi advice ya..
Tq..:)

Babai~
 

2 comments:

  1. pelik jgk..kucing beranak 2ekor je..biasa 3ekor..kesian sekor lg lemas..mesti kucing ni 1st time beranak kan?

    ReplyDelete
  2. first time nih..perkembangan terbaru, dia dah okay dah. dah cergas..kalo tak cergas gak arinih, memang bawak pi veterinar..:)

    ReplyDelete