CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, October 27, 2012

Soto di raya korban kedua..hoho~

Plannye nak buat soto petang semalam..
tapi disebabkan malas lebih daripada rajin, jadi terpaksa drag plan tu kepada hari inihh..
Haaaaaaa~

Jadi, untuk merealisasikan soto yang dah lama diidam2kan ituw, dengan rasminya ia terjadi pada pagi inih.
hihihi..
Lunch soto weh..

Pepagi, as usual, misti tengok hp dulu..
Aku mmg tertido depan tivi. 
Dengan tivi tebukak dari malam tadi sampai pagi..
Ya robbi..
Tetengok, habi wassap..

Tengok jam wasap tu kul8.
eh..
Awal jugak laki aku mangun..
Aku reply lah..
rupanya beliau teman mak beliau g taman melati katenye..
Tengok orang melapah lembu.
Ada bahagian wan dan adik beliau..
So, kene pegi tengok..

Tak kisah la..
Aku pon golek golek lagiii..
Hmm..
Lapa pulak..
Teringat cheese kek new york dalam peti es..
Pi dapoq, masak air, pehtu bancuh kopi collagen kapucino..
Minoman harian yang perlu diminom..
Pehtu aku potong la dua potong kek..
Sambil tengok tivi..

Pehtu pi dapoq balik antaq pinggan kek..
Nampak dalam satu tapawe ijo saiz besau..
Apa itu?
Aku masak pon aku tak ingat..
Bukak tutup tu..
aiyaa..
stok ayam semalam..
Lupa nak masok peti es..

Pehtu apa lagi, aku panaskan la balik..
dah tu terus masak dan siap2kan tuk masak soto..
Pehtu anto mesej kat budak comel sebelah umah nih soh datang umah..
Semalam aku nak bagi masakan jawa tu dia kua pulak..
DAlam kul12 cmtu, aku dah siap kan awas2 soto..





Siyes beb..
Aku ni pirst time buat soto..
Sorang diri..
Macam masakan yang lepas2..
Bahan-bahan ni pon aku ingat2 lupa je..
Tak tengok resipi nih weh..
ngahahahha..

Ha, nak tau menatang ijo tu memang aku beli..
Masa raya tawun pertama aku sampai kat sini..
Semangat weh beli macam2 nk raya padahal raya balik kL jugak..
meuehehehhhe..

Nasik impit semalam ade lagi banyak aku masak.
Bawang goreng ngan cili api kicap aku letak dalam bekas lain..
Kuah semalam pon ade lagi..
Aku panaskan..
Bagi dak comel tu rasa..


Peh dah sesiap semua, aku panggil dia datang..
Kitorang ni nama je satu jabatan , tapi dia cawangan lain..
Pehtu dia boleh bawak mende nih..





Limau!!
Sesusah je..
katenye takde mende nak bawak tuk aku..
aku cakap tapayah susah2..
aku yang jemput dia datang..
dia pulak nak bawak segala macam..
aihhhh~
 

Pehtu, berborak la kami.
Kami le antara orang-orang yagn tak balik raya..
Tapi tak kisah lahh..
Beliau cakap soto saya sedap..hihih..
"boleh bukak restoren nih.."
Pensannnnnnnn..

Alhamdulilah, tanpa gagal masak..
Sebab ikhlas dari hati..
Kui3..

Tak dapat snap pikces sebab dia tak pakai tudung..
Pehtu skang kekenyangan.
beliau meminta diri.
Nak basuh kete katenye..

Skang kekenyangan aku tegolek depan tivi..
Uhhhh~

Kalo larat kang nak buat sagu mata ikan pulak..
kuih kaler merah tu..
tapi kelapa pulak tade..
hmmm..
takpon kite drag esok pula..
hihih..

Okeh, 
selamat berhujung minggu..

Babai~

*macam tak dapat attend je majlis malam nih. sakit perut gilaaa..huuuuu~

5 comments:

  1. rajin betul akak memasak kan??hantar la kat semenanjung sikit..

    ReplyDelete
  2. hihihih..alamak..acane nak anto nih.:p akak suka makan. hihihhi.sebb tu akak suka masak..:p

    ReplyDelete
  3. rajinnye masak.....akak nak juga..leh??hihi

    ReplyDelete
  4. patut la pon...bagus2, tp akk ttp slim kan??nak jadi mcm akk la mcm ni...ape ek rahsia dia???hehe.

    ReplyDelete
  5. kak PU, bolehhh..nanti kalo berjiran kompom sy anta kat umah..:)

    Ayu, rahsianya ialah makan nasik tiga kali sehari dan lauk misti tiga jenis..dengan kuantiti tiga kali tambah..ini lah hasilnyaa..taraaaa..hihihih~

    ReplyDelete