CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 8, 2012

Tukar persepsi tentang...ISNIN..

Kesian Isnin..ramai orang tak semangat nak datang koje ari senin..tih tih tih.

Cer kite tukar camane kita nak ubah persepsi negative tentang hari ISNIN..cekidauttttt~

1) Set mind
Kalau boleh, bila hari senin, cuba positif lebih dari hari lain. Sebab bila permulaan hari, akan ada lah memacam yang berlaku. Sebab, senin jatuh pada hari pertama bekerja dalam setiap minggu. Jadi, semuanya nak urgent, nak sekarang jugak, nak petang ni jugak. Kannnnn..Semua tu ganggu emosi. Takot sampai takleh buat keje pulak kalo tah over stress.

 
2) Penampilan diri
Macam aku, bab ni memang penting. Sebab mud tu bergantung kepada penampilan diri dan baju yang kita pakai. Selalunya hari senin, aku akan pakai baju yang buat aku rasa cantik, lawa dan yakin. Ni sebenarnye salah satu punca kita lebih bersemangat. Yang tuk pakai uniform tu, mungkin boleh ubah cara pakai tudung. Haa, tonjolkan kelainan sikit. Especially sapa yang pegang jawatan besau2 tu. Silalah jaga penampilan. Malu lah kalo staff anda lagi bergaya dan kemas dari anda. Nanti silap ari bulan orang tengok staff anda adelah bos..tih tih tih..*naseb aku kuli..jadi kepada bos aku, sila kemas dan lagi jojes dari aku staff bawahan ni keh..tih tih tih..*

 
3) Plan awal-awal ape nak buat esok
Selama aku keje ni, aku buat research jugak sebenarnye. MEmang isnin hari yang paling tak bersemangat. Dan juga hari banyak keje. Jadi, aku terpaksa buat brainstorming memalam ahad tu tentang ape yang aku patot buat esok. Actually dari last day hari jumaat tu aku dh plan ape nak buat hari senin nanti. Bukan menangguh kerja okeh, tapi susun kerja dengan lebih berhemah so that yang penting dapat didahulukan.. tak gituww..auwww..tapi masalahnye aku memang plan ari Ahad. TAkpon ari SAbtu. Sebab aku keje weekend tu..ha, depends la hari ape korang last berada di opis..


4) SArapan dengan kawan2 opis
Ade orang suke bercerita. Macam aku. Jadi, nak share cerita, banyak dengan kengkawan opis. SEbab kat umah pon aku sorang, nak cite kat somi pon, beliau macam tamo tahu hal remeh temeh nih. LElagi kalo hal perempuan kan. Hopkos la nak cite ngan pompuan je. Sebab kawan opis aku ramai pompuan, mereka lah menjadi mangsa pendengar cerita aku masa bekpes tu. Ni bagi yang bekpes lah..Aku kekadang je bekpes. Sebab xperlukan bekpes heavy dah skang. Suka dengar cite kengkawan je lah masa kt pantry. Tentang aktiviti mereka bersama keluarga..Best! Aku je macam orang single..huhuhu..


5) Pastikan meja berkemas
Ni penting tuk masa hari last anda berada di opis. Kalau meja tak kemas, masok opis ari senin, tengok meja serabot, otak pon serabot ye dak. So cer kemas meja sebelum balik hari terakhir sebelum anda meninggalkan ruang kawasan pejabat anda itu. Itu, boleh membantu juga bukan?


Sekian saje tips dari saya. Bukan la nk cakap senin saya tu best, tapi sekali sekala share mende berguna kan..Cer lah..so far saya berjaya..tih tih tih..



Hari selasa pulak rasa tak best..huhuhu~



Okey, babai..

No comments:

Post a Comment