CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, October 24, 2012

Projek Memasak : Kek Cekelat Kukus~

Ingat tak entri aku pasal kalao aku stress, misti aku masak tu?
Ha, lom bace meh bace kat sini..

Okeh..
Arini stress lagi..
*memanjang stress aku nih...*
Jadi, aku buat kek..

Siyes ngaku, aku memang takde talent buat kek..
Pirst time dulu tak jadi kek aku..
cisss..
separuh je masak..
sebab aku salahkan oben aku tu kecik sangat..
So ia naik dengan jayanya...
dan mengenai ring pemanas di atas oben..
Terpaksa kuakan..
Huyaiiiii...

Jadi, aku cuba satu lagi resipi simple...
Kek cokolet kukus...
senang aku cakap sebab tak pakai oben..
Aku pakai pengukus je..
sonangggg...~

Disini aku share resipi yang aku amik dari myresipi..
tapi aku ubah sikit2 le...

cawan tu aku guna cawan yang sama..
so dat sukatan dia tak larik...

2 cawan tepung (aku guna tepung blue key yang ade serbuk penaik tu..)
1 cawan gula
1 cawan susu pekat
1 cawan air panas
1 cawan minyak masak
4 biji telur
1 cawan serbuk koko
2 cawan milo

cara membuatnye:
Panaskan kukus terlebih dahulu.
Dalam masa yang sama,  camporkan semuaaaaa bahan di atas..
gaul pakai senduk je..
tapayah pakai mixer...
peh  5 minit gaul, resipi tu soh kite tapis,..
 Tapi aku terus je masok dalam loyang..


make sure loyang tu dah di sapu dengan mentega so dat dia tak melekat...
Masukkan dalam pengukus..
Pastikan tutup pengukus tu di balut dengan kain.
nanti air wap tu takde turun tekene kek..
Kukus lebih kurang sejam..
Pehtu , dah siapppppp! 










Dahhhhh siap ngapp dah..
Pehtu yang baki tu tatahu aku nak buat ape..
Esok bawak pi opis saje lah..
Sapo nak makan kan...

Okeh, nak pi siapkan ikan talapia pulak..
Nak masak malam ni tuk dinner..

Makan semedang kan..
ngahahahha..

Babai~



No comments:

Post a Comment