CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, October 25, 2012

Syahdu di pagi khamis..esok raya weh~sobs~

Semalam cuti..
Arini masok opis balik..
Esok cuti..
Sampai ahad..
Senin keje balik..

Rasa macam hujan panas hujan panas..
muehehehe..~

Aku ade arini je nak siapkan paper tuk dipresent dan bincang senin nih..
Tadi, aku rasa aku kua macam biasa.
Kul6.50 cmtu..
Dan amazingly, aku dah sampai dalam kawasan opis dalam 7.10 a.m...
Cer tengok!

Sebab orang dah banyak yang cuti raya..

Uwaaaaa!!!!

Kalao tak, lg 5 minit nak kul 8 baru aku nak masuk kawasan opis..
Grrrrrrrr~

Memandangkan arini ari batek, aku pakai la batek kan..
kang kono dondo pulop...

lain ase pagi nih..
Syahduuuuu je..
Elok je aku sampai opis, Hotfm pasang lagu raya pulak...
Cecepat mati enjin dan jalan pi opis..
Sobsss~

Ingat seronok ke nak raya sorang-sorang..:(
Kalau ade somi atau anak, pemili jauh, takde masalah..
Kalau ade pemili, tapi somi jaoh , pon takpe..
Ni semua kat kL..
Mau esok dengar takbir menangeh makan soto depan tibi..
uwaaaaa..

Hati meronta nak balik..
Tapi..
Terpaksa pendam dalam ati..
REge tiket boleh pi London..
tih tih tih..~

Hmmmm..
Kenapakan, orang kan, bila susah, dia pandai carik kita..
Masa dia senang, dia bahagia, dia tak carik kita..
Lepas tu, dia expect kita yang kene kol dia, mesej dia..
Pehtu, kenapa dh bahagia, still carik kita..?

Kadang-kadang, rasa dipergunakan pon ada..
Dulu, masa suami atau isteri dia ada, aku pon dia tak ingat..
Skang, bila dah jauh semula, pandai pulak carik aku..
Kenapa kenapa kenapa...???

Bila senang, siyes, tak ingat pon kat kita..
Kita pon malas nak sentap..
Biarlah mereka sekeluarga bahagia..
Kita pon orang lua..
Watpe nk nyebok,..
Bila nak mentak tlong pon, kita jugak dicarik..
KEnapa tak carik orang lain..
Mane kawan2 yang kate baek sangat tu..
kita kan bukan kawan baek kamu..

Agak-agak, boleh tak kita tanak kawan dah dengan dia..?
Maksudnya, kita tanak ade kaitan pape dah dengan dia..
Kita cuma tamo dia ganggu ketenangan kita..
Kita pon ade masalah kita senirik..
Cukupla kot kita tolong setakat itu..
Sebab kita rasa tak best..
Rasa macam dipergunakan,..

Orang cakap, orang berbudi kita berbahasa.
Tapi nak bahasakan camane lagi..
Kita mohon boley tak jangan ganggu hidup kita lagi..
kalau kita boleh cuba survive tanpa pasangan, kenapa kamu tabley..
Ada kamu tu lelaki juga..
dan perempuan, kamu juga seperti saya..

Kita cuma terkilan..
Adakah kita ni cuma sebagai sahabat time diperlukan saja?
Atau masa susah saje.?

Bukan nak cakap kita ni dah cukup baek sebagai sahabat, tapi kadang-kadang kita rasa terbeban juga..
Kita pon ada tanggungjawab kita, ada masalah kita sendirik..
Dan suka buat kita rasa bersalah..
Maaf, kita tak suka..

Dan kita banyak diam je skang..
  Enjoy life kita yang sorang-sorang nih..
dah jadi home-type..
bukan mcm dulu yang suka kua ronggeng2 tak tentu pasal..
Saya suka berada di rumah lagi..
Dan harap jangan ganggu privasi saya..

Bila susah, cariklah orang yang kamu asek bangga2kan tu..
kawan kamu yang hebak tu..
Kita ni takde kawan..
TAkde sape..
Cuma jiran-jiran yagn baek ati..
Dan staf yang amik berat..
Cukuplah tuk kita..

Okeh, nak sambung keje..
emo pulak esok raya kan..

Selamat Hari Raya Aidiladha..

:)



3 comments:

  1. adat la dik...bile susah cri kite...bile seng..btg hidung pun xnmpak

    ReplyDelete
  2. kan kak..manusiaaaa..pendam dalam ati lame dah..arini baru macam terluah..huhuhu~ mungkin emo tak balik raya kot..hihihihh..selamat ari raya kak PU..:)

    ReplyDelete